Far Cary 3 Error vid start

Permalänk
Medlem

Far Cary 3 Error vid start

Tjena alla!!!

Det är så att jag köpte Far Cary 3 idag på steam installera det sen skulle jag spela lite men det sket sig får error vid start d3dx11_43 har brovat att installera driver till grafik kort och direcx och startat om datorn och installerat om spelet men det blir samma sak

Permalänk

Säker att du har senaste directX? d3dx11_43 är ett felmeddelande för DirectX.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

skulle någon vara så snäll att länka mig nyaste direcx är inte så hemma på dator. Har Windows 7 64bit

Permalänk

Hade själv problem med detta men det löste sig när jag provade installera på min ssd istället

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Har installerat på en annan disk men får d3dx11_43 där med...

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem har du?
Spelinstallern, åtminstone originalspelinstallern ser alltid till att installera alla dependencies inkl directx...
De som inte har directx 11 installerat från början är XP samt Vista. XP stöder endast dx9 medans Vistas dx10 kan uppdateras till 11.

Permalänk
Medlem

Brukar funka om du installerar directx korrekt. http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |

Permalänk

Far cry 3 det spelet har jag bara haft problem med, samma för mig...och hänger sig varje gång då jag avslutar det också. Nu ligger spelet och dammar i hörnan, ska aldrig mer spela det. Besviken på den kassa prestandan...till och med crysis 3 flyter på bättre och är så mycket snyggare. Mitt råd spela nått annat, kasta ej bort din tid