Permalänk

Fortsättningen

Nu efter en tid har jag bestämt mig för att slutgöra det jag en gång påbörjade och göra det bättre än vad jag tänkte ifrån början. Den första delen på byggloggen kan ni hitta på min profil. Det jag skall göra nu är att:

såga ut en mitt platta [X]
Göra om sidopanelen [V]
Fixa ny HDD lösning [X]
Sleeva alla kablar [V]

Förslag på saker välkomnas varmt!

Ledsen för bildkvalitén då bilderna är tagna med en samsung galaxy s2

Fortsättningen

Permalänk
Medlem

alltså, jag är ledsen men din dator är ju ruskigt ful, du har verkligen förstört den totalt. 1p

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Tyvärr får jag hålla med "Finess" vad har du gjort med den...
Sen varför har du en reservoar som är så stor, och fäster den i fronten?
Och vad är allt tejp bra för?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Sorry men din dator är gräslig, berätta hur du tänkte?

Fina komponenter annars...

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att det är direkt snyggt med vattenkylning utanför chassin och så... men förstår inte riktigt vad folk klagar på. Det finns defenitivt bra mycket värre byggen än detta. Och jag tycker fortfarande att den blå färgen blev rätt lyckad. Och en avskiljare är alltid snyggt om den görs rätt! Däremot tyckte jag inte att det passade med orangea coils.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Skrivet av Finess:

alltså, jag är ledsen men din dator är ju ruskigt ful, du har verkligen förstört den totalt. 1p

Kan du förklara lite ingivande?

Skrivet av Solding:

Tyvärr får jag hålla med "Finess" vad har du gjort med den...
Sen varför har du en reservoar som är så stor, och fäster den i fronten?
Och vad är allt tejp bra för?

Tejpen är maskering? För att undvika repor tills det är färdigt? Reservoaren var felbeställd, fick lösa det på bästa sätt.

Skrivet av hag.com:

Jag tycker inte att det är direkt snyggt med vattenkylning utanför chassin och så... men förstår inte riktigt vad folk klagar på. Det finns defenitivt bra mycket värre byggen än detta. Och jag tycker fortfarande att den blå färgen blev rätt lyckad. Och en avskiljare är alltid snyggt om den görs rätt! Däremot tyckte jag inte att det passade med orangea coils.

Coilsen skall bort när jag orkar skruva... medger att den inte ser bra ut för tillfället men tror inte folk förstår att man kan vänta med att dömma tills något är färdigt.

Permalänk

Okej nu märkte jag en sak, skrev en massa information till bilderna men den har försvunnit. Skriver om den nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

Okej nu märkte jag en sak, skrev en massa information till bilderna men den har försvunnit. Skriver om den nu.

älskar radden ;D du behöver dock lite finare slangar och ta hand om kabel/slang dragningen bara

kan skriva dej en göralista och skissa lite i dina bilder ifall du vill är rätt bra på att skriva sånt XD ska bara plugga färdigt... lär nog pma dej listan

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

älskar radden ;D du behöver dock lite finare slangar och ta hand om kabel/slang dragningen bara

kan skriva dej en göralista och skissa lite i dina bilder ifall du vill är rätt bra på att skriva sånt XD ska bara plugga färdigt... lär nog pma dej listan

Gör så

Permalänk
Medlem

Intressant bygge! Ser rätt speciellt ut med en gigantisk radiator och res.
Färgen på chassit älskar jag!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Intressant bygge! Ser rätt speciellt ut med en gigantisk radiator och res.
Färgen på chassit älskar jag!

Tackar tackar

Permalänk
Medlem

holy molly vilken beast

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

oändligt overkill för enbart cpu, du borde dra med gpun i slingan

Permalänk
Skrivet av Mickesven:

oändligt overkill för enbart cpu, du borde dra med gpun i slingan

Tyvär gjorde ju aldrig något företag ett vattenblock för ASUS GTX560TI DCUII Kort Annars hade jag gjort det

Permalänk
Skrivet av ripper_viruset:

Tyvär gjorde ju aldrig något företag ett vattenblock för ASUS GTX560TI DCUII Kort Annars hade jag gjort det

behövs inte, finns inget för mitt 7870 DCUII kort heller men jag löste det på annat sätt. blocket kostade förövrigt 70kr, ligger på 39 grader full load vid cirka 20% overclock från asus clocken

Permalänk
Medlem

dom orange sakerna du har virat runt slangarna vad är det och var kan man få tag på dom?

Visa signatur