Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Oäkta Win7 meddelande.

Permalänk
Medlem

Oäkta Win7 meddelande.

Tjenis! Datorn kom just tillbaka från service, och då de bytte moderkort och det är OEM Win7 så måste jag ju självklart validera min kopia igen. Men det går inte. Systemet säger att min nyckel är felaktig, och jag tabbas konstant ut ur spel o dylikt och får ett meddelande om att min kopia inte är äkta och att jag kan ha råkat ut för piratkopiering. SKall jag kontakta MS eller vad?

mvh.

Permalänk
Medlem

Ring ms och förklara.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Precis ring MS så fixar de problemen, så länge man orginal skivan och kartongen där produkt nyckeln finns så är det inga problem alls. Har själv fått ringt dit ett par gånger och blivit tvungen att validera mitt W7 när man bytt moderkort.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

har du otur har it-experterna missat att överskriva service installationen med dina saker och då hjälper det inte att ringa in och förklara för att nyckeln kommer falla tillbaks till service-stället.

om du verkligen har fel nyckel borde du kunna använda din riktiga som ska finnas på sidan av datorn eller på dvdboxen med din windows-skriva, hur du går till väga för att byta: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/help/genuine/produ...

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

har du otur har it-experterna missat att överskriva service installationen med dina saker och då hjälper det inte att ringa in och förklara för att nyckeln kommer falla tillbaks till service-stället.

om du verkligen har fel nyckel borde du kunna använda din riktiga som ska finnas på sidan av datorn eller på dvdboxen med din windows-skriva, hur du går till väga för att byta: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/help/genuine/produ...

Problemet är att hans OEM-licens gäller en dator, och det som m$ räknar som själva "datorn" är just moderkortet.

Ring telefonaktiveringen och säg att du fått byta moderkortet för att det var trasigt. Microsoft ger inga nya licenser om man byter kortet i en uppgradering.

Permalänk

Lånar lite.. Ska troligen byta moderkort i dagarna, MS= Microsoft? Bara ringa och säga att dom ska aktivera nyckeln igen?
(OEM licens från komplett)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inga tips över hur man kringgår kopieringsskydd.

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Lånar lite.. Ska troligen byta moderkort i dagarna, MS= Microsoft? Bara ringa och säga att dom ska aktivera nyckeln igen?
(OEM licens från komplett)

Javisst, men bara om du byter för att det gamla är trasigt.

Permalänk
Medlem

Testa om det fungerar att aktivera via telefon http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/activate-windows-....

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagbro:

Problemet är att hans OEM-licens gäller en dator, och det som m$ räknar som själva "datorn" är just moderkortet.

Ring telefonaktiveringen och säg att du fått byta moderkortet för att det var trasigt. Microsoft ger inga nya licenser om man byter kortet i en uppgradering.

Som om jag köper ny dator i sommar med helt nya komponenter så kommer min Windows 8 uppgradering inte fungera längre?

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Som om jag köper ny dator i sommar med helt nya komponenter så kommer min Windows 8 uppgradering inte fungera längre?

Om det är OEM = Nej.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Javisst, men bara om du byter för att det gamla är trasigt.

Sikken tur att jag faktiskt tror portarna gick sönder men en del statiskt elektricitet från mina fingrar genom graffet Men fattar vad du menar, tackar för svar.

Permalänk
Medlem

Nu uppstod ett nytt problem :/ min bakgruns försvinner hela tiden. Kan dessa två saker ha samband?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Problemet är att hans OEM-licens gäller en dator, och det som m$ räknar som själva "datorn" är just moderkortet.

Ring telefonaktiveringen och säg att du fått byta moderkortet för att det var trasigt. Microsoft ger inga nya licenser om man byter kortet i en uppgradering.

Jag vet precis vad OEM'n betyder, jag vet även att om man skickar datorn på service och de byter moderkort så ska även service-stället "utan extra kostnad" själva spela boll med M$ och registrera om nyckeln om moderkortsbytet var en sk nödvändighet- däremot jag har även märkt att de senare OEM-reggningarna har vart sjukt lösa och datorn jag nyss uppgraderade med nytt moderkort, ram och prolle gick igenom aktiveringen igen utan problem.

Bättre du förklarar för alla de som försöker få igenom gratis-omreggningar vad oem står för.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Nu uppstod ett nytt problem :/ min bakgruns försvinner hela tiden. Kan dessa två saker ha samband?

Skickades från m.sweclockers.com

När varnings meddelandet kommer upp så ändras bakgrunden till helt svart, så ja det hänger ihop.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Nu uppstod ett nytt problem :/ min bakgruns försvinner hela tiden. Kan dessa två saker ha samband?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, Jag hade själv samma problem i XP och MS gör så för att jävlas med den "piraten" som har stulit deras egendom så att dom skall köpa den riktiga versionen.

Ring MS så fixar det sig nog

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Nu uppstod ett nytt problem :/ min bakgruns försvinner hela tiden. Kan dessa två saker ha samband?

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt tidigare använd telefonaktivering. Kommer att fungera. Nej du behöver inte prata med någon, är en automatisk tjänst. En OEM går använda hur många ggr som helst men ibland måste man telefonaktivera.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/activate-windows-...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!