Sim City 5 - Gameplay (Tips, trix, frågor etc)

Permalänk
Medlem

Någon/några som är sugna på att starta om på nytt i en region och spela tillsammans? Är sugen då det var länge sedan jag spelade SimCity (bortsett från idag då en kompis fick spela - och därav väcktes mitt sug!).

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A | CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 | Lagring: Intel 330 Series 120GB SSD + 2TB Seagate Barracuda | RAM: Corsair CL10 2 x 8GB 1600MHz DDR3 | PSU: Fractal Design Newton R3 600W | Optisk enhet: ASUS DRW-24F1ST |Skärmar: LG W2453V 24" + Envison L905A | Tangentbord: Saitek Cyborg Keyboard | Mus: Razer Naga 2012 Edition

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om butikernas varor bara kan komma från den industrin som har samma klass/tech som affären. T.ex. om en medium wealth affär bara kan ta emot freight från medium tech industrier?

För övrigt verkar det fortfarande vara buggar kvar. t.ex. butiker som stänger och gnäller på att det finns för lite kunder samtidigt som populationstabben visar att det behövs mycktet mer butiker och att invånarna är missnöjda p.g.a. det. Också att vissa invånare gnäller på för lite jobb när det finns jätte mycket i deras klass.

Ett tips jag kan ge är att höja skatten till 11 %. lowoch medium wealth medborgarna kommer inte att klaga då. Dock när du vill ha high wealth samt high tech industrier får du sänka skatten, konstigt nog, annars gnäller de konstant och flyttar ut.

Permalänk
Medlem

Kanske detta borde vara i en egen forum men tänkte fråga först.

Jag köpte spelet runt när den kom, skrev in koden på Origin och spelade några månde men jag slutade. Sen gjorde en återställning på datorn så när jag loggade in i Origin så fanns inte spelet i mitt spelbibblan.

Så frågan är, ska jag konkerta Origin eller EA för att kunna får tillbaka spelet?

Permalänk
Medlem

Kan man kommunicera med andra spelare i regionen ?
Eller går det endast via "Friends-list" ?

Permalänk

Problem med sim city

Hej! Jag köpte sim city idag via kod från codesnstuff. Jag installerade spelet via origin och startade det. Nu till problemet. Alla knappar har bara såna här: ***
symboler på sig. Kan lägga till bilder om det behövs.

Det enda problemet jag kan komma på är att det gick misstänksamt snabbt att ladda ner. Det tog högst 5 minuter.

Tack!

Permalänk
Medlem

Megatorn

Hejsan!
Någon som vet vad man ska göra när invånarna i ett megatorn säger att de "jobbar för hårt", blir missnöjda och drar? Har sänkt skatten osv. Men inget verkar hjälp. Tips?

Visa signatur

Asus 3090 TUF OC | Asus Rog Strix Z790-F | i7 13700K | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum | Samsung 980 Pro 2TB | Corsair iCUE H150i Elite LCD | Corsair HX 1200W | Corsair iCUE 5000X

Permalänk

Hur fasiken levererar man metal och legeringar till Arkologin ?

Visa signatur

Corsair 550D, i7 3770K @ 4.5 gHz, Asus Sabertooth Z77, Corsair H110, OCZ ZX 1000w, 3XSLI Gigabyte OC2 GTX670, Corsair Force 3 SSD, Samsung Evo 256 gb SSD, 2X1 gb 7200rpm Raid 0,3TB 7200 rpm, 4X4 GB Corsair Vengence 1600, Bitfenix Recon
Logitech Z-10, Logitech c920 HD Pro, Corsair K70, Asus RT-N66, Asus VE278. Samsung CLX 3185

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande folks om kör Simcity här?

Började nyss köra och har gjort en stad med inriktning på processorer och elektronik, säljer väldigt bra och allt men grejen är att timinkomsterna är på minus, och jag undrar då om det finns någon nackdel med det här? Går fortfarande plus i och med att jag exporterar datorer etc men som sagt, timinkomsterna ligger på minus.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Bakgrund:

Finns det fortfarande folks om kör Simcity här?

Började nyss köra och har gjort en stad med inriktning på processorer och elektronik, säljer väldigt bra och allt men grejen är att timinkomsterna är på minus, och jag undrar då om det finns någon nackdel med det här? Går fortfarande plus i och med att jag exporterar datorer etc men som sagt, timinkomsterna ligger på minus.

Exporterna räknas inte med i "timlönen" så att säga. Vill minnas att jag mer än en gång haft indikationer på att staden går back med $20-30k i timmen, medan exporterna väger upp för det.

Spelade sist i somras iofs, så kan minnas fel på siffrorna, men rätt säker på min sak i övrigt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.