Uppdatering av bios ledde till datorns död

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Varför skulle man inte använda Asus Windows program för att uppdatera bios? Har gjort det massor med gånger och aldrig råkat ut för några problem.

Känns ytterligare som ett argument för att det borde gå på garantin.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Varför skulle man inte använda Asus Windows program för att uppdatera bios? Har gjort det massor med gånger och aldrig råkat ut för några problem.

Det är en systemkritisk uppdatering man gör och då får datorn inte krascha under installationen! Risken för krasch är större ifrån OS än ifrån BIOS/UEFI eftersom du använder ytterligare mjukvara vid processen. Sen finns det en hel del tekniker som misstänker att OS ibland kraschar till följd av flashningen (inklusive undertecknad). I TS fall beskriver han att datorn ville starta om, men av någon anledning blev inte flashningen fullständig. Man kan därför misstänka att datorn kraschade under reboot från OS.

Permalänk
Skrivet av sorcgsdf:

Bumpar.

Jag har mer eller mindre gett upp nu. Går detta på garantin, jag har ju ändå gjort precis som man ska :(?

Provat denna?

Format a USB stick Fat32
rename bios file to ASUS0606.rom (8 letters)
Place .rom on stick by itself in root - no folder - naked

Funkade för mig en gång när ingenting annat fungerade.
Alltså du tar din bios.rom-fil vad den nu i dítt fall heter.
Döper om den till ASUS0606.rom.
Lägger den på en FAT32 formaterad USB-sticka.
Peta in den i en usb2-port.
Starta datorn och rör ingenting.
Då skall BIOS självuppdatera sig.

Prova.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Sen en liten notis här. Jag har nån stans läst att settings i BIOS ska va default för att det säkert ska funka att uppdatera BIOS med programvaran. Så om du hade nån Överklockning eller sådant när du gjorde det så kan det bli lite knasigt.

ok då har du nog läst det och någon som inte alls gjort det med överklocknings inställningar. Alla gånger jag flashat bios har jag gjort det oavsett man haft en överklockning på datorn och det gäller alla datorer och dom är många. sen att dom skriver att man rekomenderar att inte göra det ,det är en annan femma. Ja alla kan ha otur. Nått jag vet att mitt asus maximus 5 gjorde senast jag gjorde en bios updatering, det va när jag blev ombedd att starta om så fortsatte biosupdateringen efter omstarten åxå.. Och det är där man skall vara försiktigt. Stänger man ner datorn där då kan det gå fel.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Provat denna?

Format a USB stick Fat32
rename bios file to ASUS0606.rom (8 letters)
Place .rom on stick by itself in root - no folder - naked

Funkade för mig en gång när ingenting annat fungerade.
Alltså du tar din bios.rom-fil vad den nu i dítt fall heter.
Döper om den till ASUS0606.rom.
Lägger den på en FAT32 formaterad USB-sticka.
Peta in den i en usb2-port.
Starta datorn och rör ingenting.
Då skall BIOS självuppdatera sig.

Prova.

Det skadar säkert inte att prova.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Det skadar säkert inte att prova.

Det hjälpte inte.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Skrivet av sorcgsdf:

Det hjälpte inte.

crap

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Varför skulle man inte använda Asus Windows program för att uppdatera bios? Har gjort det massor med gånger och aldrig råkat ut för några problem.

Nu gör det mindre om en bios-uppdatering misslyckas eftersom de flesta moderkort har dualbios, MEN, risken att någonting blir fel under bios-uppdatering vid uppstart (t ex USB-sticka, q-flash e tc) är väldigt minimal jämförelsevis med programvara som t ex TS kört med, och andra program moderkortstillverkare programmerar.

Om risken är så pass mycket större att bios-uppdatering misslyckas, vilket det faktiskt är, så tycker jag det är ytterst onödigt att försöka, även om det innebär 5 minuter kortare tid att utföra jobbet.

TS, har haft liknande problem med mitt kort, dock har jag ju dualbios så det var inte hela världen, flashade om till mitt gamla bios (från uefi till bios) och tillbaka igen. Tror inte ditt moderkort är paj på något sätt, utan att det går att lösa. Försök få kontakt med Asus.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Nu gör det mindre om en bios-uppdatering misslyckas eftersom de flesta moderkort har dualbios, MEN, risken att någonting blir fel under bios-uppdatering vid uppstart (t ex USB-sticka, q-flash e tc) är väldigt minimal jämförelsevis med programvara som t ex TS kört med, och andra program moderkortstillverkare programmerar.

Om risken är så pass mycket större att bios-uppdatering misslyckas, vilket det faktiskt är, så tycker jag det är ytterst onödigt att försöka, även om det innebär 5 minuter kortare tid att utföra jobbet.

TS, har haft liknande problem med mitt kort, dock har jag ju dualbios så det var inte hela världen, flashade om till mitt gamla bios (från uefi till bios) och tillbaka igen. Tror inte ditt moderkort är paj på något sätt, utan att det går att lösa. Försök få kontakt med Asus.

Skönt att du tror att det går att lösa :)!

Har skrivit till Asus och hoppas de kan komma med något gott råd.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Skönt att du tror att det går att lösa :)!

Har skrivit till Asus och hoppas de kan komma med något gott råd.

Återknyt gärna i tråden med hur det går för dig, är säkert många fler än jag som är intresserade av resultatet. Har för mig att Asus har nått forum där deras egna tekniker och ingenjörer svarar, har ingen länk men vill minnas att jag snubblat på det vid googling några gånger.

Edit: Kanske http://vip.asus.com/forum/

Edit 2: Hittade en intressant post på forumet! http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20090420211645831&boar...

En bit nedanför punkt 3 i den svarta texten finns lite tips på vad man kan prova! Om inget av dessa tips hjälper föreslår de att man plockar ur all hårdvara från moderkort men strömsätter det till PSU. Då skall det återställas automatiskt till fabriksinställningar! Kanske kan vara en väg att gå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Återknyt gärna i tråden med hur det går för dig, är säkert många fler än jag som är intresserade av resultatet. Har för mig att Asus har nått forum där deras egna tekniker och ingenjörer svarar, har ingen länk men vill minnas att jag snubblat på det vid googling några gånger.

Edit: Kanske http://vip.asus.com/forum/

Edit 2: Hittade en intressant post på forumet! http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20090420211645831&boar...

En bit nedanför punkt 3 i den svarta texten finns lite tips på vad man kan prova! Om inget av dessa tips hjälper föreslår de att man plockar ur all hårdvara från moderkort men strömsätter det till PSU. Då skall det återställas automatiskt till fabriksinställningar! Kanske kan vara en väg att gå?

Jävlar, vilken kanonsida du hitta, bra jobbat!!

Jag har googlat och letat runt i säkert 3 timmar idag och inte har jag sett den där tråden.

Det där måste jag pröva imorrn,
Det enda problemet jag kan se är att jag har ingen "jumper" för clear cmos det finns ju bara en knapp på i/o men det kanske räcker med att jag tar ut batteriet i 10 min som han skrev där

Sen undrar jag vad betyder HSF? (Disconnect all hardware except main board power connection and the cpu+HSF)

Tack så mycket för att ni allihopa tar er tid och försöker hjälpa mig! Det betyder mycket :)!

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk

Jag skulle tippa på att det betyder Heat Sink Fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Sen undrar jag vad betyder HSF? (Disconnect all hardware except main board power connection and the cpu+HSF)

Edit: Såg att du nämnde jumper från beskrivningen, beskrivningen gäller för alla Asus moderkort! Saknar du jumper så bortser du från det naturligtvis, du har ju en knapp istället på ditt kort.

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag skulle tippa på att det betyder Heat Sink Fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vilja påstå att det är korrekt gissat! Ska cpu finnas kvar i det läget så måste den ha kylning, så cpufläkten måste naturligtvis vara kopplad!

Jag skulle även anta att punkten en bit ner som jag nämnde i tidigare inlägg är högintressant! Där de beskriver att om man bara har moderkortet kopplat till PSU utan någon annan hårdvara, och sedan strömsätter det så skall fabriksinställningar laddas. Det innebär ju att cpu ska bort också, och denna funktion hos Asus är helt klart en nyhet för mig.

Det sistnämnda är en av anledningarna till att det är så roligt att vara delaktig på forumet! Hur många års erfarenhet man än har av att mecka/felsöka så finns det alltid mer att lära!

Permalänk
Inaktiv

Hej, jag har ett ASUS P5K PRO moderkort, jag har ett bios från 2008 och vill uppdatera den. Jag har läst lite här och ni pratar om .CAP filer.
Jag får .ROM filer, Hur går processen till då?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Hej, jag har ett ASUS P5K PRO moderkort, jag har ett bios från 2008 och vill uppdatera den. Jag har läst lite här och ni pratar om .CAP filer.
Jag får .ROM filer, Hur går processen till då?

MVH

http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/
Jag antar att det är Asus som använder 2 olika varianter då jag inte råkat på det tidigare, men såg att någon nämnde ovan länkade utility tidigare i tråden! Tror den länken kan ge dig de svar du söker!

Vad gäller att uppdatera BIOS så ska du bara göra det om du har behov av det, för att datorn inte fungerar ordentligt eller om du lägger till hårdvara som inte verkar kompatibel. Att uppdatera bara för att det är en gammal version har ingen större mening och är ett onödigt risktagande då man kan hamna i samma situation som trådskaparen! Om du ändå väljer att uppdatera så ska du följa moderkortsmanualen och välja det inbyggda verktyget EZ-Flash för uppgiften så löper man mindre risk att få problem. Det är dock viktigt att din dator är stabil och inte stänger av sig själv, då leder nämligen en uppdatering ofta till samma problem som TS fått!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kerbo:

http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/
Jag antar att det är Asus som använder 2 olika varianter då jag inte råkat på det tidigare, men såg att någon nämnde ovan länkade utility tidigare i tråden! Tror den länken kan ge dig de svar du söker!

Vad gäller att uppdatera BIOS så ska du bara göra det om du har behov av det, för att datorn inte fungerar ordentligt eller om du lägger till hårdvara som inte verkar kompatibel. Att uppdatera bara för att det är en gammal version har ingen större mening och är ett onödigt risktagande då man kan hamna i samma situation som trådskaparen! Om du ändå väljer att uppdatera så ska du följa moderkortsmanualen och välja det inbyggda verktyget EZ-Flash för uppgiften så löper man mindre risk att få problem. Det är dock viktigt att din dator är stabil och inte stänger av sig själv, då leder nämligen en uppdatering ofta till samma problem som TS fått!

Tack, Ja jag behöver uppdatera BIOS eftersom att det är från 2008 och jag tror att den felar i vissa lägen med kompatibilitet. Har nämligen köpt ett nytt nätagg 600w plexgear och grafikkortet är ASUS HD 6970 DirectCUII 2gb GDDR5. Kan spela på höga inställningar men det känns som att Datan inte läser filer tillräckligt snabbt.

Permalänk
Inaktiv

På Asus hemsida finns det ett tool som heter Afudos BIOS update tool V2.3.
Ska jag använda detta eller EZ flash som är installerat redan?

Permalänk
Inaktiv

Och jag har p5k PRO, det står inte att den stödjs för .cap

http://www.asus.com/support/Search-Result-Detail/CCBF53F7-908...

Ursäkta för massposter, ska inte upprepas. Men ON-topic. Jag hade en usb sticka formaterad i fat32, de var bara att lägga in .rom filen och uppdatera biosen. Vad som är riktigt skumt är att innan jag uppdaterade BIOS så hade jag

Installed physical Memory (RAM) 4.00gb
Total physical memory 4.00gb
Available physical memory 2.56

Nu står den på available 2.87. Varför har jag bara 2.87 gb ram available? Jag kör 64 bitars windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Tack, Ja jag behöver uppdatera BIOS eftersom att det är från 2008 och jag tror att den felar i vissa lägen med kompatibilitet. Har nämligen köpt ett nytt nätagg 600w plexgear och grafikkortet är ASUS HD 6970 DirectCUII 2gb GDDR5. Kan spela på höga inställningar men det känns som att Datan inte läser filer tillräckligt snabbt.

Jag tror inte dina problem beror på Bios egentligen, du har ett rätt vasst grafikkort väldigt lite minne och med det moderkortet kanske en CPU som kan tänkas bli en flaskhals gentemot grafikkortet! Du kanske även har en trött HDD med en gammal windowsinstallation. Lista gärna din hårdvara mer specifikt så kanske du kan få lite svar från en del andra som spelar mycket.

Skrivet av anon216267:

Och jag har p5k PRO, det står inte att den stödjs för .cap

http://www.asus.com/support/Search-Result-Detail/CCBF53F7-908...

Ursäkta för massposter, ska inte upprepas. Men ON-topic. Jag hade en usb sticka formaterad i fat32, de var bara att lägga in .rom filen och uppdatera biosen. Vad som är riktigt skumt är att innan jag uppdaterade BIOS så hade jag

Installed physical Memory (RAM) 4.00gb
Total physical memory 4.00gb
Available physical memory 2.56

Nu står den på available 2.87. Varför har jag bara 2.87 gb ram available? Jag kör 64 bitars windows 7

Man kan redigera befintlig post så blir det ingen "bumpning"!
Cap stöds tydligen bara av MB med chipset X79 som jag förstår det. Så det är nog inget du behöver fundera över.

Ser att du redan uppgraderat Bios! Available memory är den mängden minne som inte är reserverat (för jag gissar att du tittar på Prestandafliken i Win, och 2.87 av 4GB med win 64 är bra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kerbo:

Jag tror inte dina problem beror på Bios egentligen, du har ett rätt vasst grafikkort väldigt lite minne och med det moderkortet kanske en CPU som kan tänkas bli en flaskhals gentemot grafikkortet! Du kanske även har en trött HDD med en gammal windowsinstallation. Lista gärna din hårdvara mer specifikt så kanske du kan få lite svar från en del andra som spelar mycket.

Man kan redigera befintlig post så blir det ingen "bumpning"!
Cap stöds tydligen bara av MB med chipset X79 som jag förstår det. Så det är nog inget du behöver fundera över.

Ser att du redan uppgraderat Bios! Available memory är den mängden minne som inte är reserverat (för jag gissar att du tittar på Prestandafliken i Win, och 2.87 av 4GB med win 64 är bra!

Tack för svaret! Jag har en alldeles ny installation av WIN 7 Ultimate, Var för 5 minuter sedan och köpte till 2 st 2gb corsair 800mhz DDR2 så nu ligger jag på 8 gb! Saken är att jag startar CPU-Z och där står det 400 Mhz frequency, verkar skumt.

Moderkort ; p5k Pro ASus
Grafik: ASUS HD 6970 2gb
Minne: 8 GB ddr2 corsair
Nätagg 600w plexgear 80+
CPU : INTEL CORE 2 DUO E6750 @ 2.66 ghz, 2664MHZ, 2 cores, 2 logical processors
HDD : Seagate 7200rpm 500 GB 3,5"

Har nu under 2 dagar bytt ut nätagg, grafikkort, köpt till 4 gb ram. och BF3 laggar på medium inställningar noshahr canals 64 pers t.ex. Är det processorn som kan behövas en ny?

Win 7 ulti x64

Nu står det också available physical memory 6.52 och total virtual memory 16gb :o.

Edit: Grafikkortet ligger på 50 grader och 60 max typ när jag spelar, kyls av jättesnabbt när jag inte gör någonting.
Edit2: Sweclockers.com är min nya favorithemsida ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Saken är att jag startar CPU-Z och där står det 400 Mhz frequency, verkar skumt.
Har nu under 2 dagar bytt ut nätagg, grafikkort, köpt till 4 gb ram. och BF3 laggar på medium inställningar noshahr canals 64 pers t.ex. Är det processorn som kan behövas en ny?

Nu står det också available physical memory 6.52 och total virtual memory 16gb :o.

Edit: Grafikkortet ligger på 50 grader och 60 max typ när jag spelar, kyls av jättesnabbt när jag inte gör någonting.
Edit2: Sweclockers.com är min nya favorithemsida ;D

400MHz är korrekt eftersom du kör DDR (Double Data rate) 400x2 minneskanaler =800MHz.

Om du kör med resursövervakaren på CPU och MSI afterburner till att övervaka grafikkortets prestanda samtidigt som du spelar BF3 så kommer du antagligen märka att CPU går för fulla muggar men inte GPU! Då vet du att CPU inte orkar med och det är antagligen därför du känner det som lagg (min spekulation). Jag tror att din CPU flaskar rejält, med överklockning kan det bli mycket bättre. Men posta i sådana fall om det i överklockningsforumet så får du bättre hjälp!

Det med minnet är som det skall vara, windows skapar dubbla mängden virtuellt minne på din disk att använda om minnet tar slut!
Roligt att höra att du gillar vår community, har själv fastnat rejält här! Kollar in så fort jag får en stund över!

Permalänk
Inaktiv

Så härligt att få svar på sina frågor, tack! Ska testa det du skrev. Ska också testa mig på överklockning, Aldrig gjort det dock men får förflytta mig till det forumet med frågor ang. just det.

Tycker det är riktigt härligt med kunniga människor! Tack återigen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Så härligt att få svar på sina frågor, tack! Ska testa det du skrev. Ska också testa mig på överklockning, Aldrig gjort det dock men får förflytta mig till det forumet med frågor ang. just det.

Tycker det är riktigt härligt med kunniga människor! Tack återigen

Glöm inte bort att tänka kritiskt och lita inte på varenda svar du får! Jag ser ofta svar som inte alltid överensstämmer med sanningen eller verkligheten, ger man det lite tid så hinner ofta någon komma in i diskussionen som rättar till faktafel osv! Så ta dig tid och bilda dig en egen uppfattning om vad som är rätt eller fel utefter påståenden med källhänvisningar osv! Lycka till med överklockningen!

Permalänk
Medlem

Piss-Asus.

Följde guiden på http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20090420211645831&boar...

Resultat: Inget

Dessutom börjar jag bli orolig om grafikkortet har fått för sig något då det står no cable connected på skärmen när jag startar datorn. Ajja jag har lärt mig att aldrig aldrig i hela mitt liv göra något med bios. Tyvärr så finns det ju ingen butik man kan gå till, eller ens ett svenskt jävla nummer att ringa, utan jag måste skicka något jävla mail till dem och sen får man kanske svar om någon månad att det inte går på garantin. Fyfan vad lack jag blir på den här jävla skiten!!!!!!

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Piss-Asus.

Följde guiden på http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20090420211645831&boar...

Resultat: Inget

Dessutom börjar jag bli orolig om grafikkortet har fått för sig något då det står no cable connected på skärmen när jag startar datorn. Ajja jag har lärt mig att aldrig aldrig i hela mitt liv göra något med bios. Tyvärr så finns det ju ingen butik man kan gå till, eller ens ett svenskt jävla nummer att ringa, utan jag måste skicka något jävla mail till dem och sen får man kanske svar om någon månad att det inte går på garantin. Fyfan vad lack jag blir på den här jävla skiten!!!!!!

Grafikkortet fungerar, alla bitar fungerar, stoppade in mitt gamla moderkort och kör nu med det sålänge tills Asus hör av sig.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Bumpar den här. Efter mycket om och men och fram och tillbaka med Dustin där det har införskattats så har det visat sig att enligt teknikerna hos Dustin så är det "Fel på Pci-port".

Efter att ha varit inne på service i över en månad så var det deras analys, Fel på Pci-port, det stod inte vilken pci-port det var eller vad det var som var fel bara att det var fel. Det går inte på garantin.

Jag lämnade in kortet hos en annan verkstad som jag har varit hos förut och som jag vet är väldigt bra och de kunde inte hitta någonting som var fel förutom att det var något väldigt konstigt med BIOS.
Kontaktade Dustin igen och berättade det och efter 3 veckor fick jag svar att den här verkstaden inte var en licenscerad Asus-reparatör och därför var inte deras undersökning giltig...

Jag vet inte vad ni har för erfarenhet med Dustin och serviceärenden men jag lämnade in min mobil/surfplatta (Asus padfone 2) till dem och det tog 3 veckor att få det lagat och när jag fick tillbaka den så hade de glömt skicka med fodralet som det kom i och laddaren och efter 5 mins användning så var jag tvungen att lämna in den igen, ytterligare 2 veckors väntetid.

Har kollat upp deras reparatör i Uppsala och den verkar vara rätt så oseriös.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9