Permalänk
Medlem

Boxee box remote control

Har nu två stycket boxee box och börjar bli irriterad å deras fjärrkontroller som är av typ världens sämsta.

Felet består av att den rör pekaren som den vill.. du ska typ 2 cm vänster men det slutar med att pekaren bara fortsätter av sig själv.

Jag har nog följt alla guider som går för att ställa in deras remote control men i princip kan du bara vara nära boxee och trycka in "ok knappen" så kalibrerar den sig själv till en kanal.. precis när jag installerat klart box 2 var jag tvungen att göra detta då båda körde på samma frekvens.

Jag har tröttnat rejält att klicka en gång och pekaren flyttar sig 5 steg..

Någon med boxee som löst detta på sin box? eller gäller det bara reklamation av fjärrkontrollerna? ja båda två beter sig på samma sett.

har även testat att koppla ur den ena och kalibrera om men utan resultat.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

Testat att byta batteri?

Permalänk

Hur långt bort från TVn sitter du? Sådär beter min sig bara om man är långt bort. Annars kan du ju testa någon av remote apparna om du har smartphone

Permalänk
Medlem

När min fjärrkontroll slutade fungera så drog jag ut strömsladden till boxeen. Efter det fick jag igång den. Verkade som den nollställdes då.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem med min fjärr, har testat byta batteri men det hjälpte föga :/

Permalänk

Jag körde med iPad och iPhone appen, betydligt smidigare än deras kontroll!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem