MSI Afterburner fungerar inte

Permalänk

Jag kollade på någon guide på youtube Men jag tänker stjäla tråden lite här och jag undrar varför inspelningen går upp i 17GB efter typ 15min av recording. Och jag har på compressed (Har inte rört den delen av settings)?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Jag kollade på någon guide på youtube Men jag tänker stjäla tråden lite här och jag undrar varför inspelningen går upp i 17GB efter typ 15min av recording. Och jag har på compressed (Har inte rört den delen av settings)?

17GB på 15 minuter är ganska lågt, måste komprimeras ganska hårt eller så kör du låg upplösning. Eller är problemet att du tycker att det tar upp för mycket?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Jag kollade på någon guide på youtube Men jag tänker stjäla tråden lite här och jag undrar varför inspelningen går upp i 17GB efter typ 15min av recording. Och jag har på compressed (Har inte rört den delen av settings)?

Vad har du för inställningar??
När Jag trycker på Hotkeyn filmar den inte??

Permalänk

Settings : rtv1 compression,100& quality Framerate:40 fps och ingen fps limit och slutligen så har jag 16:9 1080p

Och om du följer en guide på Youtube så ska det gå. Funkade inte för mig i början men det löste sig Pröva att ändra lite i recorder menyn också. Om du inte har gjort det förstås.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Jamen, vafan, nu fungerar det ju!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Settings : rtv1 compression,100& quality Framerate:40 fps och ingen fps limit och slutligen så har jag 16:9 1080p

Och om du följer en guide på Youtube så ska det gå. Funkade inte för mig i början men det löste sig Pröva att ändra lite i recorder menyn också. Om du inte har gjort det förstås.

hur blir kvaliten på dina videor? Använder samma inställningar men det blir ju helt åt röven. Kolla fast på min youtube kanal, la upp ett testklipp från Skyrim, och jaaaaaa...ser bedrövligt ut..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TontteJooi:

hur blir kvaliten på dina videor? Använder samma inställningar men det blir ju helt åt röven. Kolla fast på min youtube kanal, la upp ett testklipp från Skyrim, och jaaaaaa...ser bedrövligt ut..

Skickades från m.sweclockers.com

Använd MJPG.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Använd MJPG.

gjort det. Filerna blir sjukt stora så måste köra compression

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TontteJooi:

gjort det. Filerna blir sjukt stora så måste köra compression

Skickades från m.sweclockers.com

Mina 1080p videor @ 32fps med MJPG och 90% quality hamnar på runt 1gb per 1-2minuter.
BioShock Infinite hamnade på runt 40-50GB för 1h.

Och alla komprimerar sina videor via t.ex. sony vegas/powerdirector/virtualdub/windows movie maker, för vem vill ladda upp rått material på yt?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Mina 1080p videor @ 32fps med MJPG och 90% quality hamnar på runt 1gb per 1-2minuter.
BioShock Infinite hamnade på runt 40-50GB för 1h.

Och alla komprimerar sina videor via t.ex. sony vegas/powerdirector/virtualdub/windows movie maker, för vem vill ladda upp rått material på yt?

vet, men hur ska man komprimera med movie maker? Dock så blir kvaliten i 1080p@30 fps@100% quality skit. Du kan ju själv se blir ju lite lessen då detta inte vill fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TontteJooi:

vet, men hur ska man komprimera med movie maker? Dock så blir kvaliten i 1080p@30 fps@100% quality skit. Du kan ju själv se blir ju lite lessen då detta inte vill fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

För att movie maker har väl inga HD Profiler?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

För att movie maker har väl inga HD Profiler?

talar inte om moviemaker. Men finns det nåt program som HAR HD profiler?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TontteJooi:

talar inte om moviemaker. Men finns det nåt program som HAR HD profiler?

Skickades från m.sweclockers.com

"men hur ska man komprimera med movie maker?"

Alla program bortsett från movie maker har HD profiler inbyggda som du själv kan tweaka och ändra i.

Till movie maker så får man dock tanka ned: http://www.papajohn.org/Downloads/WMV-HighDefinition-Widescre...
Och ändra i själv i notepad.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

"men hur ska man komprimera med movie maker?"

Alla program bortsett från movie maker har HD profiler inbyggda som du själv kan tweaka och ändra i.

Till movie maker så får man dock tanka ned: http://www.papajohn.org/Downloads/WMV-HighDefinition-Widescre...
Och ändra i själv i notepad.

Och nu fungerar det inte igen. Skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pyroq:

Och nu fungerar det inte igen. Skit.

Låter som att du har en konstig dator.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Låter som att du har en konstig dator.

Är det värt att investera i Fraps??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Låter som att du har en konstig dator.

Och nu fungerar det igen.
Men med dålig kvalité.