Hej en liten update, datorn går fortfarande att ladda det var därför jag väntade med att skicka in den och då jag verkligen behövde den till viktiga saker. Jag har pratat med verkstaden och mediamarkt idag och enligt dem räcker det som bevis att pinnen som sitter inne vid laddingången är trasig. Det räcker som bevis enligt dem att jag tagit sönder den? Stämmer detta?
Alltså det handlar ju inte bara om laddaren, datorn låter som faan, touchpaden funkar inte som den skall(går ej klicka) och skärmen blöder som fan.
Men det angående bevisbördan, räcker det med pinnen är knäckt? Jag vet ju att det är fel på laddingången men att det räcker som bevis från dem är ju oklart, som att det inte kunde vara hårdvarufel på produkter från början.
Inte nödvändigtvis, du kan fortfarande hävda att felet var där när du fick den, så kallad Dead On Arrival, DOA. Det är enda linjen jag kan tänka mig att du kan gå på. Det viktiga är att du måste påpeka att du upptäckte att den satt 'konstigt' eller löst ganska så direkt när du fick datorn. Och motivera varför du inte kunnat reklamera/haft tid eller förstått att det inte var ditt fel. För det kan ju vara så också, att du inte varit säker på att det inte var du som gjorde fel först, och sedan har du som sagt mycket att göra på jobbet, inte alla som kan ta sig tid att åka och reklamera en vara direkt.
Jag hade tagit trasig port som bevis om det varit efter några veckor eller månader. Men är det så från början så gör det ju inte det. Du får känna efter själv om det är någon idé att ringa igen eller höra av sig till konsumentvägledningen. Huvudsaken är att du gjort din del så att säga, upptäckt felet och reklamerat inom rimlig tid, skrivit ner tider på när du pratat med dem. Det ser ju redan ganska dåligt ut från deras sida, så skriv ner allt i kronologisk ordning med datum och hör av dig till KO om det är återvändsgränd hos MM.
Whales are nice!