Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Snusfri

Får bli en god klassisk DIPA från To Øl.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lite öl och gin nu från grann kommunen Vimmerby samt dator pyssel 🙂

Fick kapa i chassit då grafikkorten blivit så stora.
Dock inget som syns när glas sidan är stängd då det är en ram där.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Efter tips i denna tråd, Stigbergets Trouble Sleep. Jättegod, inte riktigt lika toksöt som Omnipollo Noa men ordentligt mustig. En vuxnare smak skulle jag beskriva det som.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Inte alls tokig i förhållande till priset.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Old fashioned, utan apelsinskal dock men gjord på Michters som är en fantastisk bourbon... (Lång tid i USA har fått mig att inse att det finns MYCKET bra Bourbon.. James E Pepper eller Evan Williams är inte dumma heller om man ska titta på vad som ibland finns på Systembolaget...)

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Blev lite Limoncello och en Brooklyn East IPA i solen före middgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Old fashioned, utan apelsinskal dock men gjord på Michters som är en fantastisk bourbon... (Lång tid i USA har fått mig att inse att det finns MYCKET bra Bourbon.. James E Pepper eller Evan Williams är inte dumma heller om man ska titta på vad som ibland finns på Systembolaget...)

<Uppladdad bildlänk>

Michter's rye är grymt bra.

Permalänk
Medlem

Österrikisk trappistöl. Drar mer åt heller bock än tunga belgare, men med en belgisk twist i maltstommen. Intressant.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Blir Millennium samt Jäger i afton.

Permalänk
Hedersmedlem

Drack lite bira på Tree House idag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

När fan blir gammal blir han religiös. Verkligen fått upp smaken för Imperial stout, detta var nog den bästa hittills! Kanske inte säger så mycket då jag provat bara ett fåtal hittills men nu från att gått förbi dessa så stannar jag faktiskt till vid hyllan!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Old fashioned, utan apelsinskal dock men gjord på Michters som är en fantastisk bourbon... (Lång tid i USA har fått mig att inse att det finns MYCKET bra Bourbon.. James E Pepper eller Evan Williams är inte dumma heller om man ska titta på vad som ibland finns på Systembolaget...)

<Uppladdad bildlänk>

Jag gillar Bourbon men det är svårt att hitta bra Bourbon till vettigt pris i Sverige. Många vanliga märken som Buffalo Trace och Woodford Reserve är nervattnade i Sverige (3-5% lägre alkoholhalt än i USA) så de går helt bort av principskäl. Om man bara håller sig till det som finns i butikssortimentet är utbudet också väldigt begränsat (3-4 sorter i en typisk butik). Det finns en del i beställningssortimentet men det kostar ofta mer än likvärdig skotsk Whisky. Det som är en $30 Bourbon i USA kostar ofta 450-550:- här, och riktigt bra Bourbon kostar närmare tusenlappen medan jänkarna betalar $50 - $60. Så oftast blir det skotsk whisky som har fått ligga på ex-Bourbon-fat i 12-18 år för min del eftersom det har liknande karaktär men är mer prisvärd.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Det som är en $30 Bourbon i USA kostar ofta 450-550:- här, och riktigt bra Bourbon kostar närmare tusenlappen medan jänkarna betalar $50 - $60.

Jo, det är tyvärr bs eller mindre släpp som gäller. Däremot känner jag inte riktigt igen mig i prisbilden. Michters är tex ofta dyrare i USA än här, dessutom kan de vara knepiga att få tag på även där med höga priser i specialbutiker som följd.

Specs är bra om man är i Texas. Men 600+ kr för en michters med sales tax är inte billigt.
https://specsonline.com/shop/spirits/michters-straight-rye-wh...

Men det är klart, dollarn har inte varit snäll mot oss sista åren heller. På vinsidan börjar det ju bli rent löjliga priser på bättre amerikanskt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Founders - French Toast Bastard:

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/founders-1002103/

Söt och rökig lönnsirapskanelknäckgodis!
Den blev kanske lite för mycket för mig - den var väldigt lagom att dela på två personer
God men nästan lite åt det "kladdiga" hållet

Skrivet av Henrico:

Specs är bra om man är i Texas. Men 600+ kr för en michters med sales tax är inte billigt.
https://specsonline.com/shop/spirits/michters-straight-rye-wh...

Hmm är väl samma som den här på systembolaget?
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/michter-s-us-1-535...
(fast bolaget är bara 700ml)
Så 649kr i Sverige om man kan få tag i den. Så håller med den inte är billig varken här eller där
(nyfiken dock - tror aldrig jag provat Michters!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fick bli några mythos här efter jourhelg. Skönt o bara slappa i soffan med några mysiga ljusa lager.

Gällande bourbon tycker jag fasen det är godare än whisky, många år sedan man tröttnade på de rökigaste sorterna. Dock väldigt lite starksprit nu för tiden pga dålig disciplin. Vill däremot minnas att en av de godaste bourbon jag drack hade nån guldig häst som kork eller nåt liknande. Den var riktigt bra ☺️

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hedersmedlem

Dancing Gnome Brewing igår

De blev bara fyra bryggerier igår pga påskdagen då de va en del stängt o stängt tidigt. Dancing Gnome, Allegheny, Aslin och Southern Tier.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MadMantiz:

<Uppladdad bildlänk>

När fan blir gammal blir han religiös. Verkligen fått upp smaken för Imperial stout, detta var nog den bästa hittills! Kanske inte säger så mycket då jag provat bara ett fåtal hittills men nu från att gått förbi dessa så stannar jag faktiskt till vid hyllan!

Riktigt bra klassisk imp-stojt. Släpps varje år

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Voodoo Brewing i Erie, PA

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Hotellrumstickande efter bryggerierna stängt.

Long Live Beerworks Interpreting Dreams

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Hotelltickar-haez.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Snusfri

Testar en Påsk/Vår-IPA från To Øl som heter Spring Hero.

Lite svagare alkoholhalt än vad man är van från To Øl, men den är väldigt lättdrucken och är en lagom IPA, dock lite för dyr för vad man får, en guldpeng billigare hade varit mer rimligt.

Givetvis så dricks den ur rosa plastmugg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lite gott och bandat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev en Bottle Kill ikväll.
En Guyana lagrad på eget fat.

Permalänk
Hedersmedlem

En handpumpad Heady Topper på The Alchemist tidigare idag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Tjongar bärs på Great Rhythm Brewing Company.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Carlsberg 3.5%, svårare behöver det inte va 😄

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hedersmedlem

Förlåt att ja e tjatig men.. ja dricker bourbonfatlagrad barley wine på Belleflower i Portland, ME

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya