Kan man licensiera/konvertera en Win 7 Ultimate trial till Home Premium ?

Permalänk
Medlem

Kan man licensiera/konvertera en Win 7 Ultimate trial till Home Premium ?

Hej,
Bygger en dator till föräldrarna men har inte köpet operativsystemet ännu (Win 7 Home Premium).
Kan jag (får jag?) ta min egen Ultimate-skiva och installera i trial mode och sen börja pilla och göra alla inställningar och installera program etc och sen om några veckor licensiera trial-installationen till en Home Premium med en OEM nyckel? De ska få en licens via jobbet så det är inte jag som köper den men jag vill komma igång och förbereda datorn så mycket som möjligt.

Jag gissar att jag får, en trial installation måste ju vara okej, men kan jag ?
Om ja, krävs det nån speciell typ av licens/OEM-nyckel ?

/g

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte att det går att nedgradera den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Självklart ska du ju ha licens för den version du ska/har installerat.

Har för mig att det ska gå att nedgradera sig, bla via registret och nån app..

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att tanka ner och installera Win7 Home Premium med hjälp av ett USB minne?
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Ifall du tar bort ei.cfg filen så får du upp en meny där du kan välja vilken version av Windows du vill installera, och då väljer du Home Premium och kör den som trial tills du fått licens nyckeln.

Permalänk
Medlem

Som kalle-anka säger. Ladda ner och installera den version som dom får nyckel till, den kommer att fungera bra förutom att den skriker om att bli licenserad. När dom fått nyckeln är det bara att följa skriket till licenseringen.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Är det inte enklare att tanka ner och installera Win7 Home Premium med hjälp av ett USB minne?
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Ifall du tar bort ei.cfg filen så får du upp en meny där du kan välja vilken version av Windows du vill installera, och då väljer du Home Premium och kör den som trial tills du fått licens nyckeln.

Det där var ju helt klart den bästa idén!! Pinsamt att inte komma på det själv.