Hastighetsproblem Bahnhof iTUX Göteborg (Framtidens bredband)

Permalänk
Skrivet av donnex:


Problemet, som visade sig vara svårt att hitta och fanns i gränssnittet mellan iTUX och Bahnhof inom iTUX ansvar, är sedan en tid tillbaka avhjälpt.

Hur i hela friden kan felet ligga hos iTux när de man fick bättre hastigheter till malmö än stockholm? Jag vet inte, tycker det låter som att dom skyller ifrån sig bara... Lite besviken uppriktigt sagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag tror inte det kommer vara några problem att få ut kompensation, det har jag blivit lovad högt och lågt. Vad jag kan se så anmälde jag den 12/3 så jag förväntar mig då att få MINST 3 månader gratis eftersom jag fick svar igår att problemet är löst. Om det inte blir tre månaders avdrag så antar jag att jag få ta den fighten då.

Från vem fick du svar om att den specifika summan du blev lovad? Kan väl inte varit kundtjänst?
Off topic, vad har du för hastighet på ditt bredband och månadskostnad om du för två månader skall få 768? För mig att jag för 100/10 betalar ca 160kr/mån nämligen.

Min första kontakt var 8/3, så jag skall nog ha lite mer än så också. Jag har 100/100 Mbit och ger 339 kr i månaden. Får hoppas att de återkommer om detta inom kort. Börjar ju tappa lite förtroende igen efter att de äntligen fixade problemet och lovade både förklaring och kompensation. Förklaringen var riktigt dålig och kompensation har jag inte hört ett ord om.

Det var kundtjänst jo, direkt i email-kontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donnex:

Min första kontakt var 8/3, så jag skall nog ha lite mer än så också. Jag har 100/100 Mbit och ger 339 kr i månaden. Får hoppas att de återkommer om detta inom kort. Börjar ju tappa lite förtroende igen efter att de äntligen fixade problemet och lovade både förklaring och kompensation. Förklaringen var riktigt dålig och kompensation har jag inte hört ett ord om.

Det var kundtjänst jo, direkt i email-kontakt.

Skrivet av frostfield:

Hur i hela friden kan felet ligga hos iTux när de man fick bättre hastigheter till malmö än stockholm? Jag vet inte, tycker det låter som att dom skyller ifrån sig bara... Lite besviken uppriktigt sagt!

Klart att ni ska ha kompensation för tiden det inte har fungerat ! Minst 6 mån fritt internet är fullt rimligt med tanke på allt det besvär ni haft med felanmälan, kontakter, upprepade mätningar o s v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Låter ju inte riktigt bra att dom under en tid kommer att öka kapaciteten på en centralsite, vadå under en tid. Va händer när dom drar ner den till normal igen?

Vad fick du "under en tid" ifrån? Står i ditt egna citat att de "i närtid" kommer öka kapaciteten. Enligt min svenskabok innebär det att de kommer så snart som möjligt öka kapaciteten, men inget om någon tidsbegränsing på att de skulle dra ner den igen.

Permalänk
Skrivet av Xake:

Vad fick du "under en tid" ifrån? Står i ditt egna citat att de "i närtid" kommer öka kapaciteten. Enligt min svenskabok innebär det att de kommer så snart som möjligt öka kapaciteten, men inget om någon tidsbegränsing på att de skulle dra ner den igen.

Jag vet inte Tydligen var jag långt ute och cykla.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

iTux hade servicearbete inatt. Tycker ni att det fungerar bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

iTux hade servicearbete inatt. Tycker ni att det fungerar bättre?

Jag får samma hastighet som innan. Inte vart några problem sedan ett par veckor tillbaka när de löste problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

iTux hade servicearbete inatt. Tycker ni att det fungerar bättre?

Har fungerat bra sista tiden, så ingen skillnad från det. Däremot tog servicearbetet kål på min diablo hardcore karaktär

Permalänk
Medlem

Har beställt 100/10 men får bara 40 ner. Sitter vid en dator från 2004 och har 15 meters internetkabel, direktpluggad i dosan. Framtidensbredband.

Ska prova inom men medföljande kabel och se om problemet sitter i datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zatheer:

Är ej kund i Framtidensbredband. Dock jobbar jag för en operatör.

Fungerar det till bb-test.ituxportalen.se och till Bahnhofs servrar så är det inga fel i Bahnhofs nät som de kan påverka. Felet kan alltså i det sammanhanget vara som helst på internet. Så de har svårt att hjälpa dig så 1st line är inhyrda personer med ett a4 med instruktioner. Kanske inte så illa men lite åt det hållet. Tyvärr.

Var som helst på nätet, vilket skitsnack. Erkänn istället att bandbredden Bahnhof hyr från sina peeringpartners inte räcker till för alla kunder. Har man en större ISP som satsar på eget fibernät så får man inte dessa problem på resten av nätet. Telia tex som har närmast obegränsad kapacitet har inte dessa problem för dom peerar inte med småskuttar.
Ett nät är inte starkare än den svagaste länken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pgbg:

Klart att ni ska ha kompensation för tiden det inte har fungerat ! Minst 6 mån fritt internet är fullt rimligt med tanke på allt det besvär ni haft med felanmälan, kontakter, upprepade mätningar o s v.

Man behöver inte mäta alls faktiskt, operatören har verktyg som dom kan se det med redan. Dom kan se exakt vad din packetloss varit och är, hur mycket jitter du haft och hur hög latensen varit under en lång tid tillbaks. Att dom ber er mäta är enbart för att avsluta samtalet fortare, för då är ni upptagna med att mäta någon dag och förhoppningsvis har det löst sig av sig självt innan ni mätt klart. För tillfället iaf. Det är den trista sanningen med småskuttar, dom kan inte påverka det alls för dom har inte råd att köpa in större mängder bandbredd. Och kom nu inte och säg att Bahnhof är stora för det är dom definitivt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Man behöver inte mäta alls faktiskt, operatören har verktyg som dom kan se det med redan. Dom kan se exakt vad din packetloss varit och är, hur mycket jitter du haft och hur hög latensen varit under en lång tid tillbaks. Att dom ber er mäta är enbart för att avsluta samtalet fortare, för då är ni upptagna med att mäta någon dag och förhoppningsvis har det löst sig av sig självt innan ni mätt klart. För tillfället iaf. Det är den trista sanningen med småskuttar, dom kan inte påverka det alls för dom har inte råd att köpa in större mängder bandbredd. Och kom nu inte och säg att Bahnhof är stora för det är dom definitivt inte.

Har du verkligen koll på vad du kommenterar ??? Du verkar inte vara speciellt insatt i varken tekniken eller vad som gäller när en köpare skall reklamera en tjänst, som det är fråga om i det här fallet, mot säljaren.

Permalänk
Skrivet av donnex:

Jag får samma hastighet som innan. Inte vart några problem sedan ett par veckor tillbaka när de löste problemet.

https://donnex.net/gyazo/4b8c10fe4d256ba0ff085fcfbd39f763.png

Tänkte göra ett test igårkväll men jag kom hem så sent att det inte var någon idé. Din graf ser ju rätt bra ut iaf, även om jag tycker att det inte borde vara någon skillnad mellan gbg och stockholm.

Ingulf:

Fan va rötet..

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Var som helst på nätet, vilket skitsnack. Erkänn istället att bandbredden Bahnhof hyr från sina peeringpartners inte räcker till för alla kunder. Har man en större ISP som satsar på eget fibernät så får man inte dessa problem på resten av nätet. Telia tex som har närmast obegränsad kapacitet har inte dessa problem för dom peerar inte med småskuttar.
Ett nät är inte starkare än den svagaste länken.

Skickades från m.sweclockers.com

Bahnhof har väl eget fibernät i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Bahnhof har väl eget fibernät i Sverige?

Korrekt. Bahnhof har egen ifrastruktur men har även peering mot andra, t ex Telia.

Permalänk
Skrivet av pgbg:

Korrekt. Bahnhof har egen ifrastruktur men har även peering mot andra, t ex Telia.

Precis! Jag upplever det som att Skuggan74 (ursäkta att jag pratar om dig i 3:e person) antyder att Bahnhof har fungerat dåligt pga att Bahnhof inte har ett eget fibernät och att de peerar dåligt. Detta stämmer ju inte alls eftersom att när datapaketen lämnar itux i göteborg, så går den hela vägen till netnods peeringpunkt i stockholm via Bahnhofs egna nät. Därefter så ansluts den direkt till bredbandskollens testserver, så trafiken går aldrig via en 3:e part.

Nu säger jag inte att felet fortfarande kan ha varit Bahnhofs, men du Skuggan74 verkar påstå saker som inte riktigt stämmer.

Permalänk
Medlem

Börjar tappa tron på Bahnhof igen tyvärr. Efter deras/ITUX helt värdelösa förklaring av problemet mailade jag och informerade dem om att jag tyckte att de nog kunde komma med en bättre problemförklaring än så. Tog även upp min kompensation i det mailet. Har idag en vecka senare inte fått ett enda mail tillbaka om varken problemförklaringen eller om kompensation. Då sade de själva i tidigare mail att de löser kompensationen så fort problemet är löst, vilket det varit i ett par veckor nu.

Riktigt dålig service av Bahnhof måste jag säga. Även om nätet fungerar bra nu lär det inte bli någon förnyelse med dem.

Permalänk
Skrivet av donnex:

Börjar tappa tron på Bahnhof igen tyvärr. Efter deras/ITUX helt värdelösa förklaring av problemet mailade jag och informerade dem om att jag tyckte att de nog kunde komma med en bättre problemförklaring än så. Tog även upp min kompensation i det mailet. Har idag en vecka senare inte fått ett enda mail tillbaka om varken problemförklaringen eller om kompensation. Då sade de själva i tidigare mail att de löser kompensationen så fort problemet är löst, vilket det varit i ett par veckor nu.

Riktigt dålig service av Bahnhof måste jag säga. Även om nätet fungerar bra nu lär det inte bli någon förnyelse med dem.

Jag har fått mitt ärende löst tidigt denna vecka. Mailade dom i torsdags i förra veckan, tror jag det var, och i början av denna vecka blev jag uppringd av deras supportchef, Daniel Karlsson. Jag orkade inte tjata om vad själva problemet grundade sig, han bara nämnde att det fanns en massa sekretessbelagd information som de inte får dela med sig av. Detta köpte jag då jag inte orkade tjata mer om det. Vi pratade mer om hur Bahnhof hanterat ärendet och information kring det. Vi pratade även kompensation och om jag inte minns fel så skulle jag bli kompenserad för 4 månader.

Att dom inte hör av sig tycker jag varit ett ledord hela tiden och det är RIKTIGT dålig. Ingen information är riktigt dåligt, bara ett mail om att dom jobbar på det hade räckt licksom. Jag har två gånger när jag ringt och klagat på dom att jag inte får feedback fått svaret att den personen som hade hand om mitt ärende hade gått på semester. Men det är ingen anledning enligt mig.

De verkar ha gått ner i bemanning nu under sommaren vilket verkar leda till längre svarstider, i alla fall på mail, vad jag märkt.

Jag tycker att du skall ringa dom och be och få prata med Daniel eller att han ringer upp, så skall du se att ni reder ut både det ena och det andra. Lycka till!

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nu med hastigheterna - vad får ni ut som kunder hos Bahnhof ?

Permalänk
Medlem

Inga problem med hastigheten numera. Får 10-11 MB/s med scp till en annan person inom Bahnhof och 8-10 MB/s till ftp.sunet.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Man behöver inte mäta alls faktiskt, operatören har verktyg som dom kan se det med redan. Dom kan se exakt vad din packetloss varit och är, hur mycket jitter du haft och hur hög latensen varit under en lång tid tillbaks. Att dom ber er mäta är enbart för att avsluta samtalet fortare, för då är ni upptagna med att mäta någon dag och förhoppningsvis har det löst sig av sig självt innan ni mätt klart. För tillfället iaf. Det är den trista sanningen med småskuttar, dom kan inte påverka det alls för dom har inte råd att köpa in större mängder bandbredd. Och kom nu inte och säg att Bahnhof är stora för det är dom definitivt inte.

Detta får du om du lägger på en nolla i din avgift på bredbandet och dubblar summan i övrigt samt att det är ett företagsabonnemang. Det du förresten ser hos itux är den länkhastigheten som porten är begränsad till, ex att du betalar för 100/100 så kan du få en länk på max 110/110. Du kan inte se aktuell länk.

Det du nämner kan alla operatörer ta fram om du sitter i deras eget nät, problemet för alla som har ABF, itux GBG eller vilken stadsnätsoperatör som du än väljer är att supporten inte kan se loggarna. De ända de kan göra är att felanmäla och be en tredje part kolla på det. Vad de kan se är också olika hos olika nätoperatörer men som sagt du kan inte se loggar på det sättet hos Itux, det du får är en leaselog och max länkhastighet och det som är i fokus här hastigheten ut ur nätet inte internt i nätet (det som din ISP ser).

Det är en av de stora anledningarna till att era ärende tar tid samt att det är oftast ett inhyrt callcenter som har avtal pga att de är billigast och de har sällan utbildning utan sitter med en A4 och läser innantill. Är inte så hos alla operatörer men det är vanligare än man tror.

Sen är det inte heller lätt att felanmäla mot en stadsnätsoperatör. De har sina felformulär och sätter upp riktlinjer för hur ni ska fylla i infon ner till detaljnivå i vissa fall. Sedan är det även så att många som har kunskap ifrågasätter varför dessa tester ska göras och supporten har helt enkelt inget val, är inte det gjort, ex hastighets tester med två datorer och minst två nätverkskablar så kommer ärendet stängas med motiveringen "gör om, gör rätt". Det räcker med att vi missar att ta mac på en dator så tar det år och dag, som vissa vittnar om att det tar upp emot 6 månader.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatheer:

Sedan är det även så att många som har kunskap ifrågasätter varför dessa tester ska göras och supporten har helt enkelt inget val, är inte det gjort, ex hastighets tester med två datorer och minst två nätverkskablar så kommer ärendet stängas med motiveringen "gör om, gör rätt". Det räcker med att vi missar att ta mac på en dator så tar det år och dag, som vissa vittnar om att det tar upp emot 6 månader.

Och som en vän till mig sa, ibland är det de utan kunskap som ifrågasätter med. Som att tala om hur de har lyckats utesluta att det inte är kundens virusprogram/webläsare som är bottelnecken (jag har hjälpt vänner med datorproblem som berott på att de inte avinstallerat det gamla virusprogrammet när de började med ett nytt, och på min dator får min flikhord/extensions firefox att krypa på bredbandskollen jämfört med internet explorer, och tänk sedan en kund som kanske har några toolbars också...) och därför varför det borde räcka med en dator. Och i stort sett kan man inte i ett större nät göra all felsökning om man inte vet vilken enhet som upplever problemen. På företagsnät kontrollerar vi själva vilka datorer, och ADt är också indirekt en förteckning över alla MAC vi har. På ett stadsnät vet jag inte hur jag hade hanterat om inte jag fått tillgång till MAC.
Om man inte har sniffning igång, men det tror jag inte ens de får ha av etiska skäl.

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft grava problem med bara Youtube. Jag sitter med min mobil och surfar Youtube och videona buffrar upp blixtsnabbt. Går över till mitt wifi (bahnhof 100/100 via itux) och laddar en ny video på youtube.. Buffrar till förbannelse.. Kopplar över på 3G---swiiiischh---klippet är fullt buffrat. Jag blev så jävla trött efter flera månader av just problem med Youtube att jag sa upp skiten. Förklarade för han jag pratade med att jag hade varit i kontakt med kundtjänsten och de skulle höra av sig när "google har fixat sina servar".. Eh.. jo eller hur? För de är ju Googles fel när de funkar över 3G perfekt?

De roliga är att senaste månaden har Youtube funkat felfritt mer eller mindre. Men de spelar ingen roll. Det finns andra Internetleverantörer och de erbjuder samma hastighet fast till ett ännu lägre pris. Chansar lite här men de har iaf inte 18 månaders avtal som Bahnhof hade för man skulle få skapligt pris.

Tar Universal Telecom nu med 100/100 för 150kr per månad. Så får vi se hur de funkar. Ingen som har lite erfarenheter?
Mitt Internet dör i morgon, så jag behöver beställa typ då.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Själv har jag haft grava problem med bara Youtube. Jag sitter med min mobil och surfar Youtube och videona buffrar upp blixtsnabbt. Går över till mitt wifi (bahnhof 100/100 via itux) och laddar en ny video på youtube.. Buffrar till förbannelse.. Kopplar över på 3G---swiiiischh---klippet är fullt buffrat. Jag blev så jävla trött efter flera månader av just problem med Youtube att jag sa upp skiten. Förklarade för han jag pratade med att jag hade varit i kontakt med kundtjänsten och de skulle höra av sig när "google har fixat sina servar".. Eh.. jo eller hur? För de är ju Googles fel när de funkar över 3G perfekt?

Har du tagit en titt på tråden ägnad åt just Youtube problemen? Google gick ut med info att en backbone-lina som bl.a berörde en del operatörer i sverige. Hade du ditt mobila nät via bahnhof? Förklaringen där ser jag som att bahnhof var berörda av Googles problem, medan den operatör du har ditt 3G nät i slapp undan det problemet.

Ang. din fråga så har jag ingen personlig erfarenhet om Universal telecom, annat än att jag vart ute på många felsökningar ute hos kunder där de meddelat mig att kundtjänsten varit kass. Inte helt säker källa men det är allt jag kan ge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag har fått mitt ärende löst tidigt denna vecka. Mailade dom i torsdags i förra veckan, tror jag det var, och i början av denna vecka blev jag uppringd av deras supportchef, Daniel Karlsson. Jag orkade inte tjata om vad själva problemet grundade sig, han bara nämnde att det fanns en massa sekretessbelagd information som de inte får dela med sig av. Detta köpte jag då jag inte orkade tjata mer om det. Vi pratade mer om hur Bahnhof hanterat ärendet och information kring det. Vi pratade även kompensation och om jag inte minns fel så skulle jag bli kompenserad för 4 månader.

Att dom inte hör av sig tycker jag varit ett ledord hela tiden och det är RIKTIGT dålig. Ingen information är riktigt dåligt, bara ett mail om att dom jobbar på det hade räckt licksom. Jag har två gånger när jag ringt och klagat på dom att jag inte får feedback fått svaret att den personen som hade hand om mitt ärende hade gått på semester. Men det är ingen anledning enligt mig.

De verkar ha gått ner i bemanning nu under sommaren vilket verkar leda till längre svarstider, i alla fall på mail, vad jag märkt.

Jag tycker att du skall ringa dom och be och få prata med Daniel eller att han ringer upp, så skall du se att ni reder ut både det ena och det andra. Lycka till!

Tack för tipset där att ringa in och få pratat med Daniel. Efter två veckor har de inte svarat på två mail rörande kompensationen så igår fick jag nog och ringde till dem. Daniel är tydligen på semester nu så de kunde inte göra något. Fick dem att gå med på att ringa honom och höra av sig tillbaka till mig om hur de kommer att gå vidare. Inte hört något mer därifrån ännu. Man blir ju helt matt av deras sätt att hantera allt och att bara utebli med svar/kontakt.

Permalänk
Skrivet av donnex:

Tack för tipset där att ringa in och få pratat med Daniel. Efter två veckor har de inte svarat på två mail rörande kompensationen så igår fick jag nog och ringde till dem. Daniel är tydligen på semester nu så de kunde inte göra något. Fick dem att gå med på att ringa honom och höra av sig tillbaka till mig om hur de kommer att gå vidare. Inte hört något mer därifrån ännu. Man blir ju helt matt av deras sätt att hantera allt och att bara utebli med svar/kontakt.

Helt otroligt. Antar att du får vara glad över att linan funkar som den skall nu. När han väl hör av sig så är det bara att gå hårt åt kompensation och då tror jag inte du kommer bli besviken. Deras förhållningssätt är skrattretande, trodde verkligen mer om Bahnhof. Hoppas verkligen det löser sig för dig inom en snar framtid.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av radx:

Själv har jag haft grava problem med bara Youtube. Jag sitter med min mobil och surfar Youtube och videona buffrar upp blixtsnabbt. Går över till mitt wifi (bahnhof 100/100 via itux) och laddar en ny video på youtube.. Buffrar till förbannelse.. Kopplar över på 3G---swiiiischh---klippet är fullt buffrat. Jag blev så jävla trött efter flera månader av just problem med Youtube att jag sa upp skiten. Förklarade för han jag pratade med att jag hade varit i kontakt med kundtjänsten och de skulle höra av sig när "google har fixat sina servar".. Eh.. jo eller hur? För de är ju Googles fel när de funkar över 3G perfekt?

De roliga är att senaste månaden har Youtube funkat felfritt mer eller mindre. Men de spelar ingen roll. Det finns andra Internetleverantörer och de erbjuder samma hastighet fast till ett ännu lägre pris. Chansar lite här men de har iaf inte 18 månaders avtal som Bahnhof hade för man skulle få skapligt pris.

Tar Universal Telecom nu med 100/100 för 150kr per månad. Så får vi se hur de funkar. Ingen som har lite erfarenheter?
Mitt Internet dör i morgon, så jag behöver beställa typ då.

Funkar det bättre nu? Jag testade att kolla på ett youtube-klipp precis och filmen streamade mycket snabbare än vad som behövdes. Vidare så gjorde jag även ett test på bredbandskollen och jag fick nästan samma värden som på göteborgsservern. Det verkar som att dom har löst problemet nu en gång för alla..

Edit: Jag vet att jag konstaterar det som andra redan har sagt.

Permalänk
Medlem

Någon annan som just nu har stora problem att komma åt vissa webbplatser? T.ex. battle.net, men även en sida som bahnhofs egen driftinfo är otillgänglig :/

edit: och där släppte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av donnex:

Tack för tipset där att ringa in och få pratat med Daniel. Efter två veckor har de inte svarat på två mail rörande kompensationen så igår fick jag nog och ringde till dem. Daniel är tydligen på semester nu så de kunde inte göra något. Fick dem att gå med på att ringa honom och höra av sig tillbaka till mig om hur de kommer att gå vidare. Inte hört något mer därifrån ännu. Man blir ju helt matt av deras sätt att hantera allt och att bara utebli med svar/kontakt.

Har du länk till den tråden? De känns logiskt de du säger. Mycket möjligt att de är som du säger. Men jag byter ändå nu av den orsak att UT är billigare och erbjuder mig på pappret i alla fall samma Internet.

Skrivet av frostfield:

Funkar det bättre nu? Jag testade att kolla på ett youtube-klipp precis och filmen streamade mycket snabbare än vad som behövdes. Vidare så gjorde jag även ett test på bredbandskollen och jag fick nästan samma värden som på göteborgsservern. Det verkar som att dom har löst problemet nu en gång för alla..

Edit: Jag vet att jag konstaterar det som andra redan har sagt.

Just för stunden funkar de perfekt. Så förmodligen har de fått ordning på prylarna nu. Mina värden på bredbandskollen har alltid varit bra. 95/98 brukar jag få.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

De har fått jätte strul nu efter midsommar, verkar varit massa som gick under natten där, driftstörningar all over, jag får inte ens kontakt med servern.
Supporten verkar även vara nere på skeleton crew, tror det sitter en eller max två och jobbar där just nu, alltid samma kille som svarar men med olika namn ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood