Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTX 660Ti (3GB, OC) eller Radeon HD7950?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Oavsett så tycker jag att du ska köra nvidia om du planerar crossfire. Atis drivrutiner är kassa enligt mig. Jag hade köpt ett 680 eller väntat lite. Alltid stabilare med ett "bra" kort än med två sämre.

Nvidia kör SLI för det första medans AMD (inte ati nu längre) kör Crossfire. Det finns problem med båda lagens drivrutiner. Om du säger det är bättre med ett kort än två borde han köra 7970 GHz eftersom det är bättre...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Nvidia kör SLI för det första medans AMD (inte ati nu längre) kör Crossfire. Det finns problem med båda lagens drivrutiner. Om du säger det är bättre med ett kort än två borde han köra 7970 GHz eftersom det är bättre...

Potejto, potato. Ja, ok :). Kontentan av det hela= köp ett kort.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Måste väl bli varmt i ditt chassis isåfall? De vispar ju bara runt den varma luften som genereras.

funkar fint för mig. har tillräckligt med chassi fläktar för att pressa ut all varmluft. sen kör jag h60v2 för cpu. detta funkar fint för mig iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

funkar fint för mig. har tillräckligt med chassi fläktar för att pressa ut all varmluft. sen kör jag h60v2 för cpu. detta funkar fint för mig iaf!

Se där Vet att folk vanligtvis förespråkar referenskort när det gäller dual-GPU pga lägre temps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9