Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Vet, därför bättre och köra ren installation Då ska det funka utan problem.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ursäkta, men varför skulle ett OS blir instabilt av klonas?
Microsoft patchade ganska tidigt Windows 7 så att den aktiverar trim samt inaktiverar defrag när den hittar en SSD. Har klonat en massa maskiner som uppgraderat från HDD till SSD och ingen är instabil.

Hört folk som fått problem att flytta från HDD till ssd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet, därför bättre och köra ren installation Då ska det funka utan problem.

Det gör det inte. Jag gjorde en ren Windows 7-installation på SSD för någon månad sedan, och det var då jag blev varse att jag behövde denna "Fixme" från Microsoft för att få det att fungera.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Det gör det inte. Jag gjorde en ren Windows 7-installation på SSD för någon månad sedan, och det var då jag blev varse att jag behövde denna "Fixme" från Microsoft för att få det att fungera.

Jaså? För mig funkar det perfekt. Alltså innan du installerar Os gå i i bios ändra kontroller läget till ahci, då bör inte man behöva köra någon fix it. Vindows bör ställa in så det blir rätt, sen är det bara att boota DVD/USB funkat för mig har hänt att jag klantat till det och fått aktivera ahci efteråt, men det är lite mer komplicerat att gå in i register och ändra från 3 till 0 (bör göras innan man ändrar i bios):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jaså? För mig funkar det perfekt.

Så bra då, för dig.

Skrivet av Broken-arrow:

Alltså innan du installerar Os gå i i bios ändra kontroller läget till ahci, då bör inte man behöva köra någon fix it.

Det är riktigt. Men det förutsätter att Windows-installeraren hittar dels din kontroller och dels din SSD vid installationen när du har AHCI påslaget. Jag installerade på ett moderkort med Z77-chipset och en Intel 520-SSD. Installationsprogrammet ville inte heller kännas vid drivrutinerna från moderkortstillverkarens medföljande skiva eller de från Intel. Så det vara bara att snällt avaktivera AHCI, och då tyckte installationsprogrammet att allt var frid och fröjd igen.

Att installera Windows är så förbannat hopplöst.

Skrivet av Broken-arrow:

Vindows bör ställa in så det blir rätt

Det är tyvärr den där lilla skillnaden som den första bokstaven i "bör" och "gör" som ställer till problem...

Skrivet av Broken-arrow:

aktivera ahci efteråt, men det är lite mer komplicerat att gå in i register och ändra från 3 till 0 (bör göras innan man ändrar i bios):)

Vet man om det, och vet hur man ska göra, så är det en bagatell. (Och den där Microsoft Fixme-grunkan gör det åt en på 2 sekunder.) Men det är just det att man måste känna till det när man sitter där med sin blåskärm och undrar WTF...

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Så bra då, för dig.

Det är riktigt. Men det förutsätter att Windows-installeraren hittar dels din kontroller och dels din SSD vid installationen när du har AHCI påslaget. Jag installerade på ett moderkort med Z77-chipset och en Intel 520-SSD. Installationsprogrammet ville inte heller kännas vid drivrutinerna från moderkortstillverkarens medföljande skiva eller de från Intel. Så det vara bara att snällt avaktivera AHCI, och då tyckte installationsprogrammet att allt var frid och fröjd igen.

Att installera Windows är så förbannat hopplöst.

Det är tyvärr den där lilla skillnaden som den första bokstaven i "bör" och "gör" som ställer till problem...

Vet man om det, och vet hur man ska göra, så är det en bagatell. (Och den där Microsoft Fixme-grunkan gör det åt en på 2 sekunder.) Men det är just det att man måste känna till det när man sitter där med sin blåskärm och undrar WTF...

Lustigt att det inte funkar för dig. Det funkar för rätt många från start.

Jo, därför jag tyckte det borde enklare för han att om möjligt köra ny install, med ahci påslaget.

Nyinstallerat OS har flera fördelar, dels får du ny fräsch installation och att du kan sortera upp lättare vart allt ska ligga, sen har du fördelen att installera dom nyaste drivers utan att dom gamla skulle komma i vägen. 80 gb räcker inte långt om man ska ha allt på SSD.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Lustigt att det inte funkar för dig. Det funkar för rätt många från start.

Ja, och hur värdelöst jag än tycker det är att installera Windows så ska Microsoft ha en eloge för att Windows trots allt funkar på miljarder olika kombinationer av hårdvara. Apple, för att göra en jämförelse, har ju bara en handfull hårdvarukonfigurationer som de har 100% kontroll över att ta hänsyn till. Tro tusan att det funkar.

Å andra sidan har jag sällan varit med om, i alla fall inte den här sidan 1996, att Debian Linux har misslyckats med att installera sig på vad tusan jag än har gett den för knasig hårdvara att jobba med.

Skrivet av Broken-arrow:

80 gb räcker inte långt om man ska ha allt på SSD.

Det beror på vad man har för operativsystem och program...

Kör man 64-bit Windows 7 med alla kända webläsare, Microsoft Office, Microsoft Visual Studio 2012, alla de vanliga mediaspelarna och lite annat smått och gott så tar det lite över 50 GB i anspråk. Så jag tycker nog att man kommer rätt långt med 80 GB. Men det är nog vettigare att köpa 120–180 GB om man ska lagra en massa bilder och film på sin SSD också.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hört folk som fått problem att flytta från HDD till ssd.

"Problem" är ju en väldigt allmängiltig beskrivning. De problem jag läst om handlar om felaktiga inställningar i BIOS (boot device, native/ahci etc), inte att OS:et är instabilt i sig. Visst, jag har bara klonat sisådär 15 datorer och mitt resultat kanske inte är statistiskt säkrat men jag vågar nog påstå att det är betydligt enklare att klona än att ominstallera och att det är minst lika stabilt som en ren installation.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

"Problem" är ju en väldigt allmängiltig beskrivning. De problem jag läst om handlar om felaktiga inställningar i BIOS (boot device, native/ahci etc), inte att OS:et är instabilt i sig. Visst, jag har bara klonat sisådär 15 datorer och mitt resultat kanske inte är statistiskt säkrat men jag vågar nog påstå att det är betydligt enklare att klona än att ominstallera och att det är minst lika stabilt som en ren installation.

Jo jo. Men trevligare med nyinstallation, nytt och fräsch och inga gamla drivers som ligger och skräpar

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

inga gamla drivers som ligger och skräpar

Dom kan man ju explicit gå in och ta bort. Det är ganska okomplicerat. Och det tar väsentligen kortare tid än att efter att ha installerat Windows börja med det tröstlösa jobbet att få hem alla Windows Updates och därtill installera alla program. Det är ju lätt en dags jobb bara det.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Dom kan man ju explicit gå in och ta bort. Det är ganska okomplicerat. Och det tar väsentligen kortare tid än att efter att ha installerat Windows börja med det tröstlösa jobbet att få hem alla Windows Updates och därtill installera alla program. Det är ju lätt en dags jobb bara det.

Vad sitter du på för lina För mig tar det knappt en timme att få ordning på allt win installen går på 20 minuter och uppdates tar inte lång tid (om man har en iso färdig med serverpack ett). Drivers har jag färdigt att installera program tar inte mycket tid. Spel kan ta en stund, men bara låta det så och ladda ner så är det rätt snart klart

Att få bort allt är inte lätt om man inte är händig. Mycket skit kan ligga kvar efter både drivers, program (som inte används).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så nu vet man vad man ska göra och känner sig lite mera inne i detta. Ska bara iväg och skaffa mig ett större usb mine innan det är dags.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad sitter du på för lina För mig tar det knappt en timme att få ordning på allt win installen går på 20 minuter och uppdates tar inte lång tid (om man har en iso färdig med serverpack ett). Drivers har jag färdigt att installera program tar inte mycket tid. Spel kan ta en stund, men bara låta det så och ladda ner så är det rätt snart klart

Att få bort allt är inte lätt om man inte är händig. Mycket skit kan ligga kvar efter både drivers, program (som inte används).

För mig tar det nog en eftermiddag att få ordning på allt. Då ser jag till att spara undan inställningar och konfigurationer i de program där jag vinner tid. Ska man sedan fylla ssd'n med spel och större program så tar det nog ytterligare en stund. Plus att det är massa småsaker i program som ska tweakas när man tänker använda dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad sitter du på för lina För mig tar det knappt en timme att få ordning på allt win installen går på 20 minuter och uppdates tar inte lång tid (om man har en iso färdig med serverpack ett). Drivers har jag färdigt att installera program tar inte mycket tid.

Linan ligger på 15–20 (riktiga) Mbit/s. Men det är alla omstarter och installerande som tar lejonparten av tiden.
Att sedan får antivirus, vettig texteditor, vettiga webläsare, vettiga videospelare, vettiga packprogram, office-paket, utvecklingsmiljöer, cygwin så att man kan använda sitt Windows till något vettigt, etc. på plats tar tid. (Tycker man att Internet Explorer och Windows inbyggda antivirus räcker för att göra det man behöver med datorn så sparar man ju förstås en massa tid.)

Men man blir sedan decennier så rackarns bortskämd i Linux-världen där man från en och samma punkt med ett enda kommando/musklick (beroende på preferenser) kan uppdatera alla program i hela systemet, klart och färdig. (Eller till och med automatiserat om man är riktigt lat.)

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av d97jro:

Linan ligger på 15–20 (riktiga) Mbit/s. Men det är alla omstarter och installerande som tar lejonparten av tiden.
Att sedan får antivirus, vettig texteditor, vettiga webläsare, vettiga videospelare, vettiga packprogram, office-paket, utvecklingsmiljöer, cygwin så att man kan använda sitt Windows till något vettigt, etc. på plats tar tid. (Tycker man att Internet Explorer och Windows inbyggda antivirus räcker för att göra det man behöver med datorn så sparar man ju förstås en massa tid.)

Men man blir sedan decennier så rackarns bortskämd i Linux-världen där man från en och samma punkt med ett enda kommando/musklick (beroende på preferenser) kan uppdatera alla program i hela systemet, klart och färdig. (Eller till och med automatiserat om man är riktigt lat.)

Jaha Kör med annat än ie/ms antivirus resten går hyfsat snabbt att lägga in. Men beror ju på hur mycket man lägger in. Är så lat att jag lägger in programmen efter när jag har behov av dom något office paket brukar jag inte ha på datorn, i för sig tog in det nyligen (för det var nått jag behövde det till):) Brukar bara annars göra två saker på burken ändå (Surfa och/eller spela)

Men gör man flera olika arbeten på datorn så behövs ju fler program=mer tid går åt till det.

I alla fall jag gillar att starta upp en ny och fräsch installation Inte massa skräp som autostartar och få spel/program på datorn:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nu har jag prövat med dem första grejerna men när jag ska göra bootsect /nt60 F: så står det Could not map drive F: to associated volume device object.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Nu har jag prövat med dem första grejerna men när jag ska göra bootsect /nt60 F: så står det Could not map drive F: to associated volume device object.

#11314968

Där är lösningen. Hur du gör att du högerklickar på CMD och väljer starta som administratör.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

#11314968

Där är lösningen. Hur du gör att du högerklickar på CMD och väljer starta som administratör.

Den står som admin i fönstret redan så

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Den står som admin i fönstret redan så

Okej. Vad är det för någon sak du gör om då?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nu är ditt USB minne formaterat i FAT32 och är redo för att göras bootbart.
Se till att ha .iso filen du laddat hem mountad med ett program som tex Daemontools eller liknande. Eller ha i installations skivan för windows 7 64bit.
Ta reda på vilken enhets förteckning enheten som har Windows 7 64bit laddad i sig har. (Kommer skriva det som E: i guiden)
I Kommandotolken du har öppen skriv.

e: (Ersätt med beteckningen som stämmer för dig)
cd boot
Ta reda på vilken enhetsförteckning USB minnet har (Kommer skriva det som h
Skriv följande i Kommandotolken

bootsect /nt60 h: (ersätt h: med den enhetsbeteckning ditt USB minne har

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Nu är ditt USB minne formaterat i FAT32 och är redo för att göras bootbart.
Se till att ha .iso filen du laddat hem mountad med ett program som tex Daemontools eller liknande. Eller ha i installations skivan för windows 7 64bit.
Ta reda på vilken enhets förteckning enheten som har Windows 7 64bit laddad i sig har. (Kommer skriva det som E: i guiden)
I Kommandotolken du har öppen skriv.

e: (Ersätt med beteckningen som stämmer för dig)
cd boot
Ta reda på vilken enhetsförteckning USB minnet har (Kommer skriva det som h
Skriv följande i Kommandotolken

bootsect /nt60 h: (ersätt h: med den enhetsbeteckning ditt USB minne har

Okej så du ska göra ett USB bootbart? Det ska inte behövas om du redan har en DVD skiva med windows 7 och sen vad för moderkort har du?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej så du ska göra ett USB bootbart? Det ska inte behövas om du redan har en DVD skiva med windows 7 och sen vad för moderkort har du?

står i mitt Cittat, https://www.inet.se/produkt/1901838/asus-m4n98td-evo-sli

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Okej. Det kanske inte stödjer UEFI. Men kommer stödja Ahci.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

ok så vilket avsnitt ska jag börja med nu då?

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför allt ska kompliceras så. Ha båda SSD-diskarna installerade, installera om på den nya, gå in och hämta eventuella filer du vill ha.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Men hur rensar jag? Är ju nybörjare. Vill ha nytt och fräsht, och windows på min nya ssd.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Men hur rensar jag? Är ju nybörjare. Vill ha nytt och fräsht, och windows på min nya ssd.

Starta datorn>gå in i bios> gå in och hitta ahci (kan inte svara vart exakt det är just ditt bios)>slå på det>Välj att boota från DVD> gå ur och spara>sätt i skivan>kommer upp att du kan starta skivan genom valfri tangent>kör genom installationen (bör du klara).

Om datorn blåskärmar är det som en tidigare sa, satt att drivers för ahci inte finns från start till just din kontroller. Då byter du till ide och kör fix it när windows startat och installera driver för kontroller (på asus hemsida finns nyaste drivers för ditt moderkort) och byter över till ahci i bios igen

OBS sätt in SSD och koppla ur strömmen eller/och sata kabeln till HDD så det inte blir fel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så nu har jag mitt windows på den nya . Men när jag kollar på device manager så ligger bara min nya ssd med varför?
Sedan när jag körde ett steam spel och avslutade spelet så fick jag whitescreen och var tvungen att restarta.
Men annars funkar allt bra, snabbt som bara den.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.k:

Så nu har jag mitt windows på den nya . Men när jag kollar på device manager så ligger bara min nya ssd med varför?
Sedan när jag körde ett steam spel och avslutade spelet så fick jag whitescreen och var tvungen att restarta.
Men annars funkar allt bra, snabbt som bara den.

Hur menar du? Menar du din hdd?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur menar du? Menar du din hdd?

Nä det var för jag inte hade uppdaterar mitt windows SP1

Ni ska ha stort tack som hjälpte mig med problemet.

Visa signatur

| Asus M4N98TD Evo | Intel SSD 80GB, SSD 250GB Samsungs pro | | 4GB | Amd X6 1055T 2,8 Ghz / 3,3 Ghz | GTX 670 DCUII OC (Asus) | Fractal design R2 | Ägget 700 Cougar |