QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ex3me:

På min hade säljaren dragit ner värdet till 200 dollar och jag fick betala 451kr i tullen.

Exakt samma här.

Rätta mig om jag har fel men man ska väl inte betala tull på datorskärmar?

Permalänk

OK. Såhär ligger det till efter en snabbkoll.

Jag har inte märkt ned priset på varan och får därmed betala tullavgift och moms på 25%.

De som bara fått betala runt 450 har alltså märkt ned priset till runt 200$.

Så till er som tänker på att köpa en sådan här:

SE FAN TILL ATT BE SÄLJAREN OM EN NEDMÄRKNING AV PRISET!

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Skrivet av JagdKatzen:

OK. Såhär ligger det till efter en snabbkoll.

Jag har inte märkt ned priset på varan och får därmed betala tullavgift och moms på 25%.

De som bara fått betala runt 450 har alltså märkt ned priset till runt 200$.

Så till er som tänker på att köpa en sådan här:

SE FAN TILL ATT BE SÄLJAREN OM EN NEDMÄRKNING AV PRISET!

Dock så får man tänka på att om skärmen skulle gå sönder under frakten så betalar fraktbolaget bara tillbaka summan som står på paketet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Ex3me:

Det får du nog räkna med, hur mycket det går på beror nog på hur mycket säljaren har satt för värde på paketet.

På min hade säljaren dragit ner värdet till 200 dollar och jag fick betala 451kr i tullen.

Skrivet av paradoxy:

Exakt samma här.

Rätta mig om jag har fel men man ska väl inte betala tull på datorskärmar?

Vilken säljare hade ni?

Permalänk
Medlem

Tull betalar man inte, är moms du betalar på skärmarna.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwiz:

Vilken säljare hade ni?

accessorieswhole

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Tull betalar man inte, är moms du betalar på skärmarna.

Jag har åkt på tull. Enbart 25% moms uppgår inte till den summan jag tydligen ska betala.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Jag har åkt på tull. Enbart 25% moms uppgår inte till den summan jag tydligen ska betala.

Handläggningsavgift?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Handläggningsavgift?

Möjligt. Det verkar vara mer än bara 100 kr + moms, så jag får kontakta rätt instans imorgon för att få klarhet i detta.

Det som gör mig sur är själva principen att jag troligen nu skaffat en av sveriges dyraste QNIX-skärmar. Hade priset varit 3500 kr från början (och alla betalat detsamma) så hade det varit en helt annan sak.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

http://tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror/tul...

Som sagt, ingen tull, men 25%moms, sen har dom ju galna priser bara för att tulla skiten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Man köper ju en Qnix för att få över 60hz.
Knappast som panelen är något speciellt, antagligen 3:E sortering, finns ingen OSD för färg,kontrast justering, brightness med knapp utan att se steg (allt sköts via profiles), taskigt "bygge".
Chans att få problem och bökigare att skicka tillbaka.

Det man betalar för är en så basic IPS skärm man kan få, för att få ut 96+hz.
Skulle jag inte spela skulle jag ju aldrig ens tänka tanken på en Qnix

Äger du ens en?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Jag tänkte förmodligen beställa en qnix QX2710 matt. Mitt huvudsyfter är att spela på skärmen bf4, wow, lol, cs m.m. Fungerar den bra till det eller är det mer en "sekundärskärm"? Finns det något sätt man kan få pixelgaranti?

Eller är Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS ett bättre alternativ? Länk: http://www.inet.se/produkt/2206406/dell-ultrasharp-27-u2713hm...

Någon som beställt nyligen som skulle kunna säga vad den totala kostnaden landade på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwiz:

Vilken säljare hade ni?

accessorieswhole. Jag bad honom sätta värdet till 100$ men han ville inte gå lägre än 200.

Importmoms 326:-
Administrationsavgift 100:- +25% moms 25:-
451:-

Permalänk
Medlem

Anledningen att Accessorieswhole alltid skriver ner värdet på skärmen är för att han har en deal med Fedex. Det är tillsammans med säljare, adress och priset på varan som aktiverar att han får ett fast pris som han förhandlat med Fedex. Det är inte av snällhet han skriver ner värdet utan det är för att aktivera hans fasta pris i Fedex bokningssystem.

Av de 450:- som Fedex vill ha betalt, så är 125:- en avgift för att Fedex sköter det administrativa pappersarbetet när skärmen kommer till Sverige. Resten är moms som går till tullverket. Sen hur andra budfirmor sköter det hela, kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Äger du ens en?

Nej, vad har det med saken att göra.
Tror nog man kan lita på tusentals folk som köpt eller?

Tror du själv att den är lika bra för fotoredigering osv som en ex asus IPS? Isåfall lol.
Det är knappast någon nyhet att "bygget" är budget, standet är skräp, skalet är av billig sort. Inte det man betalar för när man köper en så det kvittar.

Permalänk
Medlem

Fast man kan ju även bara vara ute efter en 1440p skärm till ett billigt pris men just överklockningen gör ju att man väljer denna och inte shimian t.ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Nej, vad har det med saken att göra.
Tror nog man kan lita på tusentals folk som köpt eller?

Tror du själv att den är lika bra för fotoredigering osv som en ex asus IPS? Isåfall lol.
Det är knappast någon nyhet att "bygget" är budget, standet är skräp, skalet är av billig sort. Inte det man betalar för när man köper en så det kvittar.

Det har väll ganska mycket med saken att göra.
Det är som att jag skulle skrika att volvo suger o e billigt rat o inte ha kört en.

Vill du köpa en "bra ips" med bättre skal o nöjjer dig med 60hz så lägg dubbla pengen på en dell skärm eller något, tror ingen här bryr sig om vad du gråtrunkar framför ändå.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag packat upp och testat skärmen lite, otroligt grym. inga döda pixlar, extremt lite blb i övre kanten, ska testa lossa lite på ramen. Som många har skrivit så är foten helt värdelös, stöter man till skrivbordet gungar skärmen i en halvtimma efteråt.
AMD kände igen skärmen och ändrade själv till 2560x1440, dock fortfarande 60Hz, så nu ska jag bara lista ut hur det här med profiler fungerar.
Hade ett intressant samtal med tullverket också, förmodligen den mest inkompetenta person jag någonsin pratat med, det är tydligen 14% moms på datormonitorer, även om det inte står på deras hemsida, utom om monitorn används för databasbehandlig, då är det 0%, frågade vad som menas med det, men det visste nog inte hon själv riktigt. Fick överklaga om jag ville.

EDIT
Laddat in ICC Qnix96hzsRGB som aktuell profil, men ska man använda CRU för att klocka upp den till 96Hz, eller hur har ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magic84:

Så nu har jag packat upp och testat skärmen lite, otroligt grym. inga döda pixlar, extremt lite blb i övre kanten, ska testa lossa lite på ramen. Som många har skrivit så är foten helt värdelös, stöter man till skrivbordet gungar skärmen i en halvtimma efteråt.
AMD kände igen skärmen och ändrade själv till 2560x1440, dock fortfarande 60Hz, så nu ska jag bara lista ut hur det här med profiler fungerar.
Hade ett intressant samtal med tullverket också, förmodligen den mest inkompetenta person jag någonsin pratat med, det är tydligen 14% moms på datormonitorer, även om det inte står på deras hemsida, utom om monitorn används för databasbehandlig, då är det 0%, frågade vad som menas med det, men det visste nog inte hon själv riktigt. Fick överklaga om jag ville.

EDIT
Laddat in ICC Qnix96hzsRGB som aktuell profil, men ska man använda CRU för att klocka upp den till 96Hz, eller hur har ni gjort?

Grymt att du fick ett bra exemplar. Själv klarade min 96 hz via nvidia kontrollpanel utan problem så jag har inte behövt använda CRU men har ändå pillat runt i det för att uppnå 130hz fast det strulade för mig och 130hz aktiverades aldrig. Ska ge detta ett bättre försök när jag har ett nytt grafikkort

Permalänk
Skrivet av magic84:

Så nu har jag packat upp och testat skärmen lite, otroligt grym. inga döda pixlar, extremt lite blb i övre kanten, ska testa lossa lite på ramen. Som många har skrivit så är foten helt värdelös, stöter man till skrivbordet gungar skärmen i en halvtimma efteråt.
AMD kände igen skärmen och ändrade själv till 2560x1440, dock fortfarande 60Hz, så nu ska jag bara lista ut hur det här med profiler fungerar.
Hade ett intressant samtal med tullverket också, förmodligen den mest inkompetenta person jag någonsin pratat med, det är tydligen 14% moms på datormonitorer, även om det inte står på deras hemsida, utom om monitorn används för databasbehandlig, då är det 0%, frågade vad som menas med det, men det visste nog inte hon själv riktigt. Fick överklaga om jag ville.

EDIT
Laddat in ICC Qnix96hzsRGB som aktuell profil, men ska man använda CRU för att klocka upp den till 96Hz, eller hur har ni gjort?

Kan inte annat är säga: This!

Min upplevelse är nästan exakt som din. Skärmen är så gott som felfri, lite BLB (mycket lite) och inga döda pixlar. Kan köras direkt i 96 hz också. Tullen pratade jag med, och fick samma svar som dig - de räknar skärmar som tv-apparater och det blir en saftig avgift som inte kan undslippas. Tråkigt.

Kvaliteten är annars kanon, väldigt bra känsla i byggmaterialet. Att stödet är dåligt gör inte mig något, eftersom jag sitter på forumets kanske mest... unika datorkonfiguration med ett bord som så att säga aldrig stöts till...

Säljaren green-sum får också 5/5 av mig, grym service och snabb frakt.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

tänkte fråga brukar det vara 110V~240V Power Adapter och DVI-D cable från alla försäljare eller ska man kolla efter det?
har någon handlat av red-cap? har Perfect Pixels och kablar för ett bra pris

Permalänk

Troligtvis en dum fråga, måste man köpa till något när man köper t ex en Qnix eller är får man med allt man behöver för att den ska funka?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Troligtvis en dum fråga, måste man köpa till något när man köper t ex en Qnix eller är får man med allt man behöver för att den ska funka?

ja.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Troligtvis en dum fråga, måste man köpa till något när man köper t ex en Qnix eller är får man med allt man behöver för att den ska funka?

Du får med allt som behövs för att koppla in den, men jag rekommenderar starkt att köpa till en ny fot/stativ till skärmen då det som medföljer verkligen är värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Troligtvis en dum fråga, måste man köpa till något när man köper t ex en Qnix eller är får man med allt man behöver för att den ska funka?

Jag fick med korrekt power-plug när jag beställde av green-sum. Vet inte om alla säljare tar hänsyn till detta.

Permalänk
Medlem

Jag har en Philips 27" modell billig och värdelös till mitt xbox, det är exakt likadan nätadapter som följer med. Även DVI kabel och ljudkabel följde med, samt en instruktionsbok på endast Kinesiska

Är det ingen som har klockat upp denna monitor till 96Hz eller fick ni igång det direkt? AMD catalyst vill bara gå upp till 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magic84:

Jag har en Philips 27" modell billig och värdelös till mitt xbox, det är exakt likadan nätadapter som följer med. Även DVI kabel och ljudkabel följde med, samt en instruktionsbok på endast Kinesiska

Är det ingen som har klockat upp denna monitor till 96Hz eller fick ni igång det direkt? AMD catalyst vill bara gå upp till 60.

Du måste patcha drivrutinerna och använda CRU.

Läs: http://www.monitortests.com/forum/Thread-AMD-ATI-Pixel-Clock-...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Gilgamesh, uppdatera din OP med infon att man faktiskt kan åka på tullavgift. Inte garanterat, men finns risk.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Du får med allt som behövs för att koppla in den, men jag rekommenderar starkt att köpa till en ny fot/stativ till skärmen då det som medföljer verkligen är värdelöst.

Hur mycket kostar det på ett ungefär och är det svårt att byta?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Hur mycket kostar det på ett ungefär och är det svårt att byta?

Runt 400kr för stativet från kjell (eller var det Clas?) och nej det är super lätt att montera med vesa fästen. Dock kräver det att du öppnar skärmen om du vill bli av med pinnen från den gamla foten men det är inget svårt.