Permalänk
Proffsmoddare

Bygget som aldrig blir klart.

AMD Phenom II X6 1090T BE
ATI Powercolor HD5870
Asus Crosshair IV Formula
Corsair AX1200W
Corsair 4x4GB 2133MHz
4x64GB Corsair Force 3 GT
2x Corsair 120mm Performance fläktar
EK block
Bitspower nipplar
3TB WD
Lian Li PC-8NB

Jag förväntar mig bottenbetyg för bilderna!
..Med tanke på att jag faktiskt kan bättre, och är lat. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/389199...

Bygget som aldrig blir klart.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

riktig nice faktiskt

men detta bygget har jag sett för sjuk länge sen XD

men det kul och bygga vidare/ha nåt och hålla på med ibland^^

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

riktig nice faktiskt

men detta bygget har jag sett för sjuk länge sen XD

men det kul och bygga vidare/ha nåt och hålla på med ibland^^

Samma här, dock kul att se det igen. Så jag fick inspiration (när jag ska ha vattenkyling) att skaffa vit slang (eller vit vätska). Har dock alldrig hållt på med vattenkyling, men verkar som enligt guider att man kan göra det bekvämare för sig om man skippar färgat vatten och kör med vanligt destilerat vatten istället. Och vi människor är lata <3

EDIT: Glömde säga att jag tycker det var intressant att du inte valde att kyla cpu;n. Men har funderat på detta länge. Man har ofta vettig cpu kylare på, så varför inte lägga kylan på varma grafikort istället? (Gtx 480 x2 = 9900watt värme ut :S)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Samma här, dock kul att se det igen. Så jag fick inspiration (när jag ska ha vattenkyling) att skaffa vit slang (eller vit vätska). Har dock alldrig hållt på med vattenkyling, men verkar som enligt guider att man kan göra det bekvämare för sig om man skippar färgat vatten och kör med vanligt destilerat vatten istället. Och vi människor är lata <3

EDIT: Glömde säga att jag tycker det var intressant att du inte valde att kyla cpu;n. Men har funderat på detta länge. Man har ofta vettig cpu kylare på, så varför inte lägga kylan på varma grafikort istället? (Gtx 480 x2 = 9900watt värme ut :S)

jag kör/körde/håller på vattenbygge och tycker inte du ska ha genomskinlig slang, det är för att den färgas och blir ful med tiden, vit slang är bra men försök undivika att köpa uv slangar och köp kvalitet slangar för de bleks och blir gula :/ du måste ha nån slags glykol i vätskan annars alger och annat skit

det finns redan folk som har gjort det, http://logout.hu/bejegyzes/laraxior/gtx_480_thermalright_true...

gtx480 är ju sköna/sjukheta kort ^^ har två oxå ^^ vattenkylda, 3kg/st XD

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

jag kör/körde/håller på vattenbygge och tycker inte du ska ha genomskinlig slang, det är för att den färgas och blir ful med tiden, vit slang är bra men försök undivika att köpa uv slangar och köp kvalitet slangar för de bleks och blir gula :/ du måste ha nån slags glykol i vätskan annars alger och annat skit

det finns redan folk som har gjort det, http://logout.hu/bejegyzes/laraxior/gtx_480_thermalright_true...

gtx480 är ju sköna/sjukheta kort ^^ har två oxå ^^ vattenkylda, 3kg/st XD

Haha, och bor i kära Karlskrona nice

Jo, att Gtx 480 blir sjuktheta vet dem flesta. Fast ifall jag ska satsa på vattenkyling så blir det att köpa ett nytt grafikort. Gtx 480 känns lite klena nu för tiden. Känns i alla fall som mina tappat prestanda med åren, måtte vara på grund av höga tempraturer. Då går dem inte över 75 grader när jag spelar. (Killen som inte gillar när något är över 60 grader MAX 70) Men på senare år så har jag inte pallat med att höra dem. Så blir lätt att dem går högre. Går ju lätt upp i 100 grader om man inte har vettig fläktkurva, dock köpte jag ett till kort beggat och den hade inte reffernskylaren. Så den blir inte farligt varmt.

Hur som helst undrar jag vilka företag som gör bättre slangar. Har också sett att folk har problem med att slangen går sönder. Vad kan du rekommendera?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Haha, och bor i kära Karlskrona nice

Jo, att Gtx 480 blir sjuktheta vet dem flesta. Fast ifall jag ska satsa på vattenkyling så blir det att köpa ett nytt grafikort. Gtx 480 känns lite klena nu för tiden. Känns i alla fall som mina tappat prestanda med åren, måtte vara på grund av höga tempraturer. Då går dem inte över 75 grader när jag spelar. (Killen som inte gillar när något är över 60 grader MAX 70) Men på senare år så har jag inte pallat med att höra dem. Så blir lätt att dem går högre. Går ju lätt upp i 100 grader om man inte har vettig fläktkurva, dock köpte jag ett till kort beggat och den hade inte reffernskylaren. Så den blir inte farligt varmt.

Hur som helst undrar jag vilka företag som gör bättre slangar. Har också sett att folk har problem med att slangen går sönder. Vad kan du rekommendera?

hehe tänkte oxå säga det men chill att veta att det finns sweclockare i karlskrona

gtx480 funkar fortfarande, 2x gtx480 är lika bra som ett gtx680.. men visst drar de mycket mer ström och e hetare ^^ hmm vrf inte köpa universella vattenblock? de håller längre ska ha universella block till mina hd6950 så jag återkommer om det e nåt o ha, http://www.sweclockers.com/galleri/10785-hemmagjort-fulltower... samma block på ett hd7870 ger 35C i load

75 e inte farligt men visst så låter det... har du försökt olja fläktarna? för de försämras med tiden

hmm har denna http://coolingstuff.se/p/309/masterkleer-10-13-uv-white- men har blekts till gul efter 7månader, vilket e rätt bra? har stark belysning i rummet...

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

hehe tänkte oxå säga det men chill att veta att det finns sweclockare i karlskrona

gtx480 funkar fortfarande, 2x gtx480 är lika bra som ett gtx680.. men visst drar de mycket mer ström och e hetare ^^ hmm vrf inte köpa universella vattenblock? de håller längre ska ha universella block till mina hd6950 så jag återkommer om det e nåt o ha, http://www.sweclockers.com/galleri/10785-hemmagjort-fulltower... samma block på ett hd7870 ger 35C i load

75 e inte farligt men visst så låter det... har du försökt olja fläktarna? för de försämras med tiden

hmm har denna http://coolingstuff.se/p/309/masterkleer-10-13-uv-white- men har blekts till gul efter 7månader, vilket e rätt bra? har stark belysning i rummet...

Enligt Sweclockers test så presterar gtx 680 några fps bättre. Men sanningen är att det inte stämmer, det har jag kanska bra koll på. Dels för att gtx 680 har 500mb mera minne ((2gb) vs (1,5)) samt att drivrutiner har uppdateras mycket sen tester gjordes.Lovar att gtx 680 kommer prestera bättre nu.

Nä, har inte pallat kollat på korten, fundera sälja. Vill ärligt inte lägga ner pengar på dem. Bättre att köpa nytt, var nära köpa två block till gtx480. Vet inte hur det är nu, men tror inte det finns så många heltäckande kvar och heltäckande eller inget i princip. Kollade först på den lösning, men inte alls så bra som fulltäckande block.

Den slangen verka väll okey, vet inte vad som är bra. Men verkar som vissa inte håller i mera en två veckor. (Men det är färgen i vattnet som förstör slangen) Ser lite ut som om att du smält slangen. Farligt. Men kan vara extreme fall kanske?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Enligt Sweclockers test så presterar gtx 680 några fps bättre. Men sanningen är att det inte stämmer, det har jag kanska bra koll på. Dels för att gtx 680 har 500mb mera minne ((2gb) vs (1,5)) samt att drivrutiner har uppdateras mycket sen tester gjordes.Lovar att gtx 680 kommer prestera bättre nu.

Nä, har inte pallat kollat på korten, fundera sälja. Vill ärligt inte lägga ner pengar på dem. Bättre att köpa nytt, var nära köpa två block till gtx480. Vet inte hur det är nu, men tror inte det finns så många heltäckande kvar och heltäckande eller inget i princip. Kollade först på den lösning, men inte alls så bra som fulltäckande block.

Den slangen verka väll okey, vet inte vad som är bra. Men verkar som vissa inte håller i mera en två veckor. (Men det är färgen i vattnet som förstör slangen) Ser lite ut som om att du smält slangen. Farligt. Men kan vara extreme fall kanske?

hmm sant, men så är det, 3år gamla kort..., nvidia bryr sej sig inte, nästa driver update har de säkert inte stöd för 4serien...

aha synd, men tycker att det e kul och testa nya saker men klart alla e inte samma, heltäckande e så klart bättre men kostar mer så klart... skulle gärna vilja ha 4way sli men en massa måste uppdateras...

ja den e helt ok, den är mjuk och lätt och dra i chassiet, men de slangarna som håller i några veckor beror på vilken vätska man har i systemet, du vet att alkoholer påverkar olika på olika plaster, tex ek reservoarer spricker i tusen bitar vid kontakt med vissa glykoler..

jag smält slang? du menar den som jag har format till 90grader? det var en test bit... det e inte farligt men klart man ska inte överdriva, kanske använda värmepistol istället för en tändare...

funderar på att testa hårda/raka pvc slangar... lite petigare men finare resultat, kanske nåt för dej

Permalänk
Medlem

Bäldigt fint! Men var fick du tag i den vita vätskan?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampee:

Bäldigt fint! Men var fick du tag i den vita vätskan?

Mjölk så klart...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Passande namn på galleriet, detta var ju som sagt inget nytt! Dock alltid kul att kika på dina byggen Hannes!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Sampee:

Bäldigt fint! Men var fick du tag i den vita vätskan?

Mayhems Pastel Ice Whi.... *host* mjölk menar jag.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av _MmattiasS_:

Mayhems Pastel Ice Whi.... *host* mjölk menar jag.

Ice Dragon Cooling tror jag de va.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Avstängd

Är cpu kylaren en böjd cm v8 med borttagen fläkt?

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gulbanan:

riktig nice faktiskt

men detta bygget har jag sett för sjuk länge sen XD

men det kul och bygga vidare/ha nåt och hålla på med ibland^^

Var snart tre år sen jag började på det. Byggt om den nu, se det är iallafall en annan form. Fungerar fprtfarande!

Skrivet av Sampee:

Bäldigt fint! Men var fick du tag i den vita vätskan?

Direkt från Ice Dragon Cooling

Skrivet av HerrKanin:

Passande namn på galleriet, detta var ju som sagt inget nytt! Dock alltid kul att kika på dina byggen Hannes!

Har dragit om vattnet iallafall!

Skrivet av Heskeytime:

Är cpu kylaren en böjd cm v8 med borttagen fläkt?

Stämmer bra!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Förra gången jag såg din v8 kylare blev jag kär
Gillade speciellt hur den såg ut på denna bilden, men jag vet inte varför jag inte gillar den längre...
Ser lite ut som man tappat den, men att den böjde sig snyggt och liksidigt

Jag var själv 3 klick ifrån att beställa en v8 bara för att testa böja den, men måste erkänna att jag är fett nöjd med min h100

Lycka till med framtida byggen, ser fram emot nästa

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Najsisen:

Förra gången jag såg din v8 kylare blev jag kär
Gillade speciellt hur den såg ut på denna bilden, men jag vet inte varför jag inte gillar den längre...
Ser lite ut som man tappat den, men att den böjde sig snyggt och liksidigt

Jag var själv 3 klick ifrån att beställa en v8 bara för att testa böja den, men måste erkänna att jag är fett nöjd med min h100

Lycka till med framtida byggen, ser fram emot nästa

Jag vet varför. Jämför bildkvalitén på den länkade bilden och bilderna i galleriet så förstår du;) Jag förstår inte riktigt poängen med detta galleri. Om man kan bättre, varför lägga upp ett galleri med suddiga bilder?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MisterX:

Jag vet varför. Jämför bildkvalitén på den länkade bilden och bilderna i galleriet så förstår du;) Jag förstår inte riktigt poängen med detta galleri. Om man kan bättre, varför lägga upp ett galleri med suddiga bilder?

För att jag är lat; Lovar att bättra mig till nästa. Det kommer att hända mycket på ganska kort tid nu. D5 pumpen fungerar inte som den ska, och vattnet till ramet ska på igen. Det blir uppdatering i byggloggen då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Sack, älskar vad du har gjort med processor kylaren, en fråga? Fungerar detta något bra?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av NJB Mods:

Sack, älskar vad du har gjort med processor kylaren, en fråga? Fungerar detta något bra?

Den fungerar klockrent! Håller min AMD Phenom II X6 1090T BE @ 3.9GHz under 50c i load, och runt 25-30 i idle beroende på rumstemp.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Den fungerar klockrent! Håller min AMD Phenom II X6 1090T BE @ 3.9GHz under 50c i load, och runt 25-30 i idle beroende på rumstemp.

Underbart!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av NJB Mods:

Underbart!

Den bakre fläkten och PSUn hjälper till att hålla luften i rörelse kring CPU kylaren. Så vore nästan knas att kalla det passivt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS