Köpa 2 st GTX 760 i SLI eller 1 st riktigt kraftfullt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Måste bara fråga, (eftersom jag själv inte haft någon form av grafikkortskombination sedan, ja, jag vet inte, måste varit något med ett par Voodoo2 för ganska längesedan) men är det verkligen så många spel idag som inte stödjer SLI?

Vet faktiskt inte ärligt talat.. Men visst finns det väl spel, som när dom släpps, är mindre optimerade för det.

Är själv lite motståndare då jag anser att ett kort alltid är bättre än två. Av många anledningar. Värme, ström förbrukning tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeTTiC:

Efter att ha kört i ca en vecka med ETT st MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 2GB (N760 TF 2GD5/OC). Kan jag konstatera att jag redan nu märker stora skillnader mellan det och mitt tidigare Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX (inköpt 2011-10-27 för 1600:-)
Hela mitt system är oklockat tillsvidare. Behöver bättre kylning innan jag ger mig på det.

-I BF3 ligger jag mellan 80-160 i fps på en mix av Very High och Ultra (Ultra texturer men minskat AA.) GPU ligger på ca 70-75 grader när chassits fläktkontroll står på 3 av 3, vid läge 2 går den upp till 80 grader. Skall dock sätta in maxfps 60.

-I Bioshock Infinite ligger jag på 60 stabilt på Ultra-settings.

Kort nr 2 införskaffas inom kort.

80-160 fps på ETT 760???????????? Grattis, det presterar bättre än mitt Titan isåfall..
Ganska otroligt dock med tanke på att i "Sommardatorn" så låg dom på 55-70 fps med ett 760..Men du har väl fått ett super-ultra-mega-OC Vapor edition )

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

80-160 fps på ETT 760???????????? Grattis, det presterar bättre än mitt Titan isåfall..
Ganska otroligt dock med tanke på att i "Sommardatorn" så låg dom på 55-70 fps med ett 760..Men du har väl fått ett super-ultra-mega-OC Vapor edition )

Dom och antagligen du kör på ULTRA rakt igenom, jag skriver att jag kör på en mix av Very high och Ultra, tror du det kan ha nån sorts påverkan?
Jag speccade fpsen i det jag kör just nu: 32-manna CTF på dom 4 kartorna i senaste expansionen. Det är inte samma fordonsmängd, storlek på karta eller allmänt kaos som på 64-manna Caspian Border, som jag själv lirade mycket för ett år sen. Skulle jag köra Ultra på Caspian Border 64 spelare får jag antagligen som sommardatorn då jag har motsvarande prestanda i övrigt förutom överklockningen dom har på prolle o gpu.

Har jag utryckt mig luddigt ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

felstavningar o diverse fel
Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeTTiC:

Dom och antagligen du kör på ULTRA rakt igenom, jag skriver att jag kör på en mix av Very high och Ultra, tror du det kan ha nån sorts påverkan?
Jag speccade fpsen i det jag kör just nu: 32-manna CTF på dom 4 kartorna i senaste expansionen. Det är inte samma fordonsmängd, storlek på karta eller allmänt kaos som på 64-manna Caspian Border, som jag själv lirade mycket för ett år sen. Skulle jag köra Ultra på Caspian Border 64 spelare får jag antagligen som sommardatorn då jag har motsvarande prestanda i övrigt förutom överklockningen dom har på prolle o gpu.

Har jag utryckt mig luddigt ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Jaja inget illa menat, lät bara väldigt bra..
Huvudsaken är att du är nöjd såklart!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Så om jag förstår det rätt så har 7xx serien samma "slang", men olika vRam. Jag sitter på ett 760 om jag då vill lira bf4 på inte skitgrafik behöver jag ett likadant med SLI då 2Gb+2GB= 4GB vRam. Eller samverkar de dåligt?

Kan jag klocka 760 eller skiter det sig med vRam oavsett?

Ska jag byta 760 mot 770 för bästa effekt?

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Skrivet av Surdal:

Så om jag förstår det rätt så har 7xx serien samma "slang", men olika vRam. Jag sitter på ett 760 om jag då vill lira bf4 på inte skitgrafik behöver jag ett likadant med SLI då 2Gb+2GB= 4GB vRam. Eller samverkar de dåligt?

Kan jag klocka 760 eller skiter det sig med vRam oavsett?

Ska jag byta 760 mot 770 för bästa effekt?

När det gäller grafikkort så ökas inte minnesmängden. Den är detsamma fast man kör SLI. 2gb + 2gb = 2gb.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

När det gäller grafikkort så ökas inte minnesmängden. Den är detsamma fast man kör SLI. 2gb + 2gb = 2gb.

Vilket innebär att 770 3GB vRam > x2 760 2GB vRam då det gäller bf4 kvalité?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Skrivet av Surdal:

Vilket innebär att 770 3GB vRam > x2 760 2GB vRam då det gäller bf4 kvalité?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ser din setup ut? Vilken upplösning spelar du på?

GTX 770 3GB är bättre än GTX 760.

OM man har råd = GTX 780. Beroende på vad man har för lomponeter i övrigt som sagt.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av LeTTiC:

Frågan är ju hur kul det är att köpa ett GTX 780 nästa år som kanske ligger runt 4000 (på prisjakt har flesta GTX 680 gått ner max 1000 kr på 15 månader)

Gtx 780 har sjunkt mer än 1000kr redan sen launch.. de låg alla runt 6000-6800 om jag minns rätt.
Här har du ett riktigt smart val ist för 760 sli: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...
760 sli är otroligt prisvärt men att köpa det 780:t jag länka där och ett till ÄNNU billigare senare.. skulle jag påstå är smartare.. lite skönt med den extra giggen vram etc med Reference kylaren på dessa är SLI vänlig med.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på dessa BF4 trådar. Spelet släpps om en månad. Hur svårt är det att lägga ner gissningsleken och spara potentiella 3-5k kr till du faktiskt kan spela spelet och sätt recensioner gällande prestanda?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Undrar vad som skulle vara bäst att köpa?

760 SLI (2/4GB?)
770 + kanske köpa ett till senare (är det värt 400kr extra för 4GB minne? hur stor skillnad gör det?)
Eller att köpa ett 780.

Vad skulle vara bäst och mest framtidssäkert jämfört med priset?

http://www.inet.se/kategori/167/geforce-gtx-gaming/411/msi MSI har just nu billigaste korten tror jag