Permalänk
Medlem

Unity - Första Projektet

Tjena,

Blev lite sugen på att lära mig Unity lite mer, och satte mig och gjorde en liten scen som jag blev relativt nöjd med.
Programmerar saker för mina Oculous Rift. Försökte mig på ett litet skräcktema.

Vill ni testa så och ge lite feedback hade det varit skoj

PM mig om du vill ha projektfilerna

SS

Uppdaterade länken 5/7.

Lade till lite filmklipp (Det är väldigt korta klipp då jag använde Evaluation av Fraps, men man får en liten ide om hur det spelas ).

Lite Fler Screenshots från senaste leveln (Redigerat 7 Juli)

Permalänk
Medlem

Ser gärna en video på det.

Permalänk
Medlem

Amnesia + Oculus Rift hade ju varit något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Ser gärna en video på det.

Det är typ 20Mb, går fort att bara tanka och köra

Skrivet av Chamezz:

Amnesia + Oculus Rift hade ju varit något.

Agreed!

Permalänk
Medlem

Har du hunnit göra något mer i ditt första unity projekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Har du hunnit göra något mer i ditt första unity projekt?

Jo då

Dock har jag skapat massa andra projekt för att testa lite. Gjorde precis en stege i slutet av min lilla level. Jobbar i 3DS Max nu på att göra lite snyggare modeller till lådorna, stegen och Utgången som ska vara vid stegen

Håller just nu på att implementera mina Oculous i spelet också.

Har du testat det?

Rekommenderar att man spelar det med Hörlurar!

PM mig om du vill ha projektfilerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlasteRs:

Jo då

Dock har jag skapat massa andra projekt för att testa lite. Gjorde precis en stege i slutet av min lilla level. Jobbar i 3DS Max nu på att göra lite snyggare modeller till lådorna, stegen och Utgången som ska vara vid stegen

Håller just nu på att implementera mina Oculous i spelet också.

Har du testat det?

Annars har du det här: https://www.dropbox.com/s/ct85126yko666ma/Build.rar

Rekommenderar att man spelar det med Hörlurar!

PM mig om du vill ha projektfilerna

Jodå jag provade det. Måste säga att den långsamma gången och all tid det tog att gå igenom den bidrar till rädslan. Lite väl segt dock, hade långtråkigt i början

jag har hunnit kolla lite videor om Unity gui och en video som förklarar torn till ett TD. Ska lära mig en del först innan jag börjar pilla på ett eget TD spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Jodå jag provade det. Måste säga att den långsamma gången och all tid det tog att gå igenom den bidrar till rädslan. Lite väl segt dock, hade långtråkigt i början

jag har hunnit kolla lite videor om Unity gui och en video som förklarar torn till ett TD. Ska lära mig en del först innan jag börjar pilla på ett eget TD spel

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe du kan snart få testa mitt nya rum! (Se screenshots ovan).

Jag börjar lära mig det mesta nu. Men tar lite tid då jag gör alla 3D Objekt själv, så spenderar nästan lika mycket tid i 3Ds Max som i Unity (Kan ju tillägga att jag inte är speciellt bra i 3Ds Max).

Permalänk
Medlem

Lite fråga bara, knappen du har gjort i 3ds max. Vad ligger polyantalet på? Tänk på att inte ha allt för mycket på små grejer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad för kunskaper behövs för att göra ett spel i unity?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Lite fråga bara, knappen du har gjort i 3ds max. Vad ligger polyantalet på? Tänk på att inte ha allt för mycket på små grejer

1600 Vertices,
1550 Faces

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Vad för kunskaper behövs för att göra ett spel i unity?

Inte mycket, du kan lära dig på vägen. Men såklart alltid bra att kunna programmeringen innan. (java / C#).

Permalänk
Medlem

Lite progress

Ny låda, öppnas med nyckel

Låda Öppen

Nyckeln