Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

crosair AF lever om, gjort min dator varmare? vilka tysta fläktar är bäst?

Permalänk
Hedersmedlem

*** trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat två trådar eftersom de egentligen är en utveckling av samma frågeställning. Det är rekommenderat att hålla sig till en tråd så långt det gäller ett sammanhängande ämne.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Varför missar alla Noiseblockers e-loops?
Har sex av dem och jag lovar att de är lika grymma som speccsen säger

Vilken använder du?

B12-1? B12-2?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Vilken använder du?

B12-1? B12-2?

B12-2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rujoz:

jag köpte 3 nya 120mm fläktar och nu känner jag att de lever om så mycket mer och jag upplever att den har blivit varmare / mvh mycket okunnig killie

Corsair AF120 High Pre. Edt 120mm

Fläktarna du har köpt är bra chassifläktar med högt luftflöde så om du nu har monterat dom som chassifläktar och inte på cpu-kylaren så ska du inte behöva köpa nya. Först kan du kolla så du har monterat dom år rätt håll så de skapar ett bra luftflödet i chassit, generellt vill du ha fläktar i fronten och i botten som suger in och fläktarna i toppen samt den i bakkant som utblås. Om du tycker att fläktarna låter för mycket (vilket dom borde göra om dom snurrar i 1650rpm) så borde du köpa en fläktkontroller i stället så du kan sänka hastigheten på dom. Lägg gärna upp en bild på datorn å visa hur det ser ut och hur du har monterat allt.

Förövrigt kan du typ inte gå efter specifikationerna som tillverkarna har på fläktarna då nästan alla mäter på olika sätt. Det ända man kan använda dom till är typ att jämnföra olika fläktar av samma tillverkare, typ kolla på cfm vs sp för att se om dom lämpar sig för radiatorer etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Varför missar alla Noiseblockers e-loops?
Har sex av dem och jag lovar att de är lika grymma som speccsen säger

Mjo, fast inte i pull.

http://www.silentpcreview.com/article1342-page7.html

Skulle hellre köra på Multiframes (M12) från Noiseblocker.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB