Permalänk
Avstängd

Lagghjälp, tack.

Det laggar, jag blir galen, har skrivit en rad trådar här tidigare om samma ämne utan att få hjälp eller mer förståelse, men provar igen. Känns liksom hopplöst, mitt problem ser ut så här:

Min ping är bra, under 50 jämt, mitt internet är 100Mbit/s BBB lina, min dator är inte den bästa (?) kanske men den duger väl, har alla grafikinställningar på lägsta i Black Ops II (som jag spelar mest, eller endast just nu) ser ut som skit, suddigt och jävligt, vsync är av, max fps på 200, har 200 fps hela tiden i princip, har gjort allt jag har hittat för att slippa, men ändå laggar det.

Som tur är laggar det inte jämt, men alldeles för ofta för att jag ska känna mig nöjd. Det brukar se ut så här, jag får X antal dagar utan lagg, sen en dag när jag sätter mig laggar det redan från början, byter lobby, laggar där också, byter, laggar, kan sitta och skrika på lagget i någon timme, det blir inge bättre. Sen efter det har laggat så, laggar det lika i upp till 3 dagar, oftast ungefär precis 3 dagar. Sen laggar det inte igen, typ X antal dagar. Har inte riktigt hunnit räkna efterssom jag försöker spela så mycket jag kan då och tappar bort tid och rum? Men kanske håller sig lagg-fritt i en vecka, vet inte exakt, men inte tillräckligt länge för att orka stå ut med dessa mardröms 3-dagars-misär.

Snälla, hjälp mig fundera ut vad det kan vara!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Vad för slags lagg? fps, rubber banding, microstuttering osv?
Sedan skulle det ju hjälpa att säga vad du har för dator, vilket spel det handlar om m.m

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haptic:

Vad för slags lagg? fps, rubber banding, microstuttering osv?
Sedan skulle det ju hjälpa att säga vad du har för dator, vilket spel det handlar om m.m

Min dator står ju som signatur och jag skrev vilket spel, BO2 (Call of Cuty, Black Ops II). Motståndarna laggar, de rör sig i hackiga rörelser, på långt håll men det känns mest på nära håll. Säg att jag springer runt ett hörn och möter en, då skjuter jag på han, men missar tydligen och jag dör, i samma sekund som jag dör så flyter han snabbt i väg 2 meter åt sidan, liksom samtidigt. Om du spelat "cod" så vet du säkert hur dumt det ser ut när du blir knivad? Gubben kan teleporta sig fram 3 meter fast du skjuter han, och kniva dig? Precis så blir det, fast hela tiden. Vad heter det slags lagget?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Installera nyaste drivrutinerna.
Kolla temperaturerna.

Redigerat
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Callema:

*** raderat ***
Installera nyaste drivrutinerna.
Kolla temperaturerna.

Ok, sorry, jag har provat allt, har de senaste drivrutinera, tror annars själv det har med skit-bredbandbolaget att göra? För om det är nått i datorn, så fattar jag inte vad...

Redigerat
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+