Permalänk

Vilket GTX 760?

Tjena, tänkte införskaffa mig ett nytt grafikkort till datorn. Har kollat in Gtx 760 men har inte själv lyckats komma fram till vilket jag ska skaffa så därför ställer jag frågan till er.

Har inga planer på att uppgradera till SLI i framtiden så det ska vara en eftermarknads kylare men vet dock inte vilken.

Tackar på förhand för all hjälp jag kan få!

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk

vad har du för budget ?

Visa signatur

:Processor: Intel Core i5-3570K :CPU Kylare: Corsair Hydro H80i :Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77
:Grafikkort: ASUS GTX 780
:Minne: Patriont Viper 3 Intel Extreme Masters 16GB DDR3 PC-12800
:Nätagg: Corsair HX750W :Hårddisk: Intel X25-M G2 80GB :Chassi: Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk

Supernöjd med mitt ASUS med eftermarknadskylaren. Väldigt tyst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmussjogren:

Tjena, tänkte införskaffa mig ett nytt grafikkort till datorn. Har kollat in Gtx 760 men har inte själv lyckats komma fram till vilket jag ska skaffa så därför ställer jag frågan till er.

Har inga planer på att uppgradera till SLI i framtiden så det ska vara en eftermarknads kylare men vet dock inte vilken.

Tackar på förhand för all hjälp jag kan få!

http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx-760

Enligt detta test så är MSI's gaming-kort riktigt snuckert!

Svalt och tyst.

Permalänk
Medlem

Inget snack om saken om du frågar mig:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_760_oc_2gb_...

Ny revision på Windforce-kylaren och dessutom kommer grafikkortet fabriksöverklockat.

Revision 2 (det som CDON säljer):

Revision 1:

Bra pris också Glöm inte ange "SWEC1308" i kassan så får du ytterliggare 5% rabatt.

Permalänk
Skrivet av fredda_87:

vad har du för budget ?

Budgeten är runt 2500kr

Någon motivation till just varför det kortet?

Skrivet av sherekhan:

Supernöjd med mitt ASUS med eftermarknadskylaren. Väldigt tyst.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, har du provat att överklocka ditt kort och om så vilka frekvenser uppnåde du?

Skrivet av brillorm:

http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx-760

Enligt detta test så är MSI's gaming-kort riktigt snuckert!

Svalt och tyst.

Verkar väldigt intressant det kortet

Skrivet av Nikkop:

Inget snack om saken om du frågar mig:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_760_oc_2gb_...

Ny revision på Windforce-kylaren och dessutom kommer grafikkortet fabriksöverklockat.

Revision 2 (det som CDON säljer):
http://www.gigabyte.com/fileupload/product/3/4663/8355_m.jpg

Revision 1:
http://www.gigabyte.com/fileupload/product/3/4686/8499_m.jpg

Bra pris också Glöm inte ange "SWEC1308" i kassan så får du ytterliggare 5% rabatt.

Ser väldigt maffigt ut må jag säga, just nu lutar det mot ett sådant faktiskt.

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Inget snack om saken om du frågar mig:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_760_oc_2gb_...

Ny revision på Windforce-kylaren och dessutom kommer grafikkortet fabriksöverklockat.

Revision 2 (det som CDON säljer):
http://www.gigabyte.com/fileupload/product/3/4663/8355_m.jpg

Revision 1:
http://www.gigabyte.com/fileupload/product/3/4686/8499_m.jpg

Bra pris också Glöm inte ange "SWEC1308" i kassan så får du ytterliggare 5% rabatt.

Köpte det, fungerar hur bra som helst! Knäpptyst i idle och load, idlar på ~35-40C och loadar på max 70C.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmussjogren:

Ser väldigt maffigt ut må jag säga, just nu lutar det mot ett sådant faktiskt.

Det är troligtvis maffig! Jag har deras GTX 780 med näst intill identisk kylare och den är maffig och gedigen som tusan

Skrivet av Jeddan:

Köpte det, fungerar hur bra som helst! Knäpptyst i idle och load, idlar på ~35-40C och loadar på max 70C.

Bra med lite rekommendation från någon som äger det själv också

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Köpte det, fungerar hur bra som helst! Knäpptyst i idle och load, idlar på ~35-40C och loadar på max 70C.

Nu känns det 99% säkert att det blir det kortet, har du provat att klocka det ?

Skrivet av Nikkop:

Det är troligtvis maffig! Jag har deras GTX 780 med näst intill identisk kylare och den är maffig och gedigen som tusan

Bra med lite rekommendation från någon som äger det själv också

Ja det är jättebra!

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmussjogren:

Nu känns det 99% säkert att det blir det kortet, har du provat att klocka det ?

Ja det är jättebra!

Inte testat att klocka det än då det inte finns behov, det är ju dock redan fabriksöverklockat. Enligt vissa recensioner kan man pusha ut ganska mer ut det dock

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag skulle kanske köpt MSI kortet. Att någon är nöjd med sitt kort betyder inte att det är bäst. Jag har själv ett Asus (inte 760) och är jättenöjd men jag drar inte slutsatsen att det är bäst eftersom jag inte har personlig erfarenhet av andra kort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på sweclockers recension av GTX 760 så valde jag själv MSI's variant då deras kylare är väldigt bra. Tyst är den också.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Efter att ha kollat på sweclockers recension av GTX 760 så valde jag själv MSI's variant då deras kylare är väldigt bra. Tyst är den också.

Och snygg som fan är den också

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag skulle kanske köpt MSI kortet. Att någon är nöjd med sitt kort betyder inte att det är bäst. Jag har själv ett Asus (inte 760) och är jättenöjd men jag drar inte slutsatsen att det är bäst eftersom jag inte har personlig erfarenhet av andra kort.

Skrivet av Fatmajk:

Efter att ha kollat på sweclockers recension av GTX 760 så valde jag själv MSI's variant då deras kylare är väldigt bra. Tyst är den också.

Skrivet av Schackmannen:

Och snygg som fan är den också

Vilken kylare tror ni är bäst då? Den från MSI eller Gigabyte?

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk
Medlem

Har 2st 660 MSI oerhört bra kylare

Permalänk

Eftersom tillverkarna är så jämbördiga kan en lika gärna välja Asus (som funkar toppen) med tanke på reklammetoderna MSI använder sig av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du en budget på 2500 så köp www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=185767181

Eller ett Radeon HD7970

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx-760

Enligt detta test så är MSI's gaming-kort riktigt snuckert!

Svalt och tyst.

Beror lite på. Har man ett stort rymligt chassit med bra luftflöde in och ut fungerar den sortens kyllösningar väldigt bra. Har man inte det så kommer den varma luften bara vimsa runt som i en loop och temperaturerna gå upp i taket. I så fall kan till och med referensmodellen ge bättre temperatur eftersom den skickar ut den varma luften ur chassit.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Tror de bästa presterar ganska liknande. De bästa räknar jag som (utan inbördes ordning): Asus DC2, Gigabyte Windforce (båda modellerna), MSI TF och EVGA ACX. Oavsett vilken av dessa du väljer blir du nog nöjd. Har inte hört mycket klagomål på nån av dessa kylare.
Skillnaderna vid liknande överklockning och ljudnivå är nog inte många grader.

Valde själv ASUS-modellen för att kortet är kortare trots fortsatt bra kylning. Det ger utrymme för fler hårddiskar vilket troligtvis kunnat bli trångt med t.ex. ett windforce.

sammanfattat:
- Alla fyra kylarna är mycket bra
- ASUS är kortare
- Gigabyte har fler fläktar
- MSI presterar mycket bra i sweclockers test
- EVGA är kända för att ha bäst garantier

Permalänk
Medlem

Helt klart msi, twin frozr 4 är helt klart bästa, tystaste, svalaste och tystaste kylaren!

Permalänk
Skrivet av Rasmussjogren:

Vilken kylare tror ni är bäst då? Den från MSI eller Gigabyte?

msi

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Twinfrozr alla dagar i veckan om du frågar mej, har själv ett 660 med den kylare och är otroligt nöjd dock får jag mitt nya gtx780 på måndag men men!
för att citera mej själv ifrån en annan tråd "Jag har ett Gtx660 med Msi Twinfrozer kylaren själv och är hur nöjd som helst! ca 28 grader Idle och har max kommit upp i 62 grader när jag körde Msi Kombustor med 100% belastning i ca 3 timmar, och då är det riktigt tyst med, det i ett välventilerat Corsair Carbide 500R.
Mina andra komponenter överröstar ljudet ifrån Gpu:n. hoppas det hjälpte lite grann!"

Permalänk
Medlem

Jag infogar en tabell som jag har sammanställt. Alla siffror är hämtade från techpowerup. Observera att detta är gigabytes gamla kylare och att den nya mycket väl kan vara bättre än MSIs, men i min tabell är msi vinnaren.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv 760 gigabyte i SLI och det funkar helt utan problem!
Har max kommit upp i ca 75 grader tror jag.
Så jag rekommenderar gigabyte!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk

Skulle jag valt grafikkort så väljer jag asus. Både för att den är liten och sval, men också för att mitt moderkortet är asus Sen tycker man ett den ligger lite till i sina MHZ så går det alltid att skruva upp till MSI's och Gigabyte's MHZ

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Har du en budget på 2500 så köp www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=185767181

Eller ett Radeon HD7970

Var hittar du ett HD7970 för 2500? Det billigaste jag hittar är för 3000..

Skrivet av sherekhan:

Eftersom tillverkarna är så jämbördiga kan en lika gärna välja Asus (som funkar toppen) med tanke på reklammetoderna MSI använder sig av.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för fel på reklammetoderna som MSI använder sig av? Har aldrig sett deras reklam tror jag.

Skrivet av mudde:

Tror de bästa presterar ganska liknande. De bästa räknar jag som (utan inbördes ordning): Asus DC2, Gigabyte Windforce (båda modellerna), MSI TF och EVGA ACX. Oavsett vilken av dessa du väljer blir du nog nöjd. Har inte hört mycket klagomål på nån av dessa kylare.
Skillnaderna vid liknande överklockning och ljudnivå är nog inte många grader.

Valde själv ASUS-modellen för att kortet är kortare trots fortsatt bra kylning. Det ger utrymme för fler hårddiskar vilket troligtvis kunnat bli trångt med t.ex. ett windforce.

sammanfattat:
- Alla fyra kylarna är mycket bra
- ASUS är kortare
- Gigabyte har fler fläktar
- MSI presterar mycket bra i sweclockers test
- EVGA är kända för att ha bäst garantier

Väldigt bra tanke det där med platsen i chassit, har ett Xigmatek Midgard II och det är ju faktiskt inte sådär jättestort.. Tack för sammanfattningen

Skrivet av LemonIllusion:

Jag infogar en tabell som jag har sammanställt. Alla siffror är hämtade från techpowerup. Observera att detta är gigabytes gamla kylare och att den nya mycket väl kan vara bättre än MSIs, men i min tabell är msi vinnaren.
http://i.imgur.com/kRB18zy.png

Tackar så jättemycket för den tabellen, verkar dock som om det är väldigt jämnt mellan varje tillverkare..

Visa signatur

CPU: FX-4170 @Stock GPU: Sapphire HD 6870 Minne: 8Gb G.skill Ripjaws MB: Asus M5A97 SSD: Kingston 120GB PSU: OCZ ModXStream Pro 700W

Permalänk
Skrivet av Rasmussjogren:

Vad är det för fel på reklammetoderna som MSI använder sig av? Har aldrig sett deras reklam tror jag.

Googla t ex

"msi booth babe commercial"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Danbo:

Jag kör själv 760 gigabyte i SLI och det funkar helt utan problem!
Har max kommit upp i ca 75 grader tror jag.
Så jag rekommenderar gigabyte!

Oj! Har hört att det ska ge fruktansvärda temperaturer när man kör 2st windforce-kylare i SLI. Hur ser den övriga kylningen i chassit ut? Funderar själv på ett gigabyte men oroar mig för möjlighet till SLI i framtiden. Tänkte bygga i ett Define R4

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelssonen:

Oj! Har hört att det ska ge fruktansvärda temperaturer när man kör 2st windforce-kylare i SLI. Hur ser den övriga kylningen i chassit ut? Funderar själv på ett gigabyte men oroar mig för möjlighet till SLI i framtiden. Tänkte bygga i ett Define R4

Jag har ett CM stryker chassi med dom fläktarna som kommer med, utom i top där jag har en H100 med fläktar på utblås.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i