mest tilltalande betal-lösningar

Permalänk

mest tilltalande betal-lösningar

hej!

startar upp en hemsida i veckan och håller på att ordna med betalningslösningar just nu.

har för tillfället:

[/] Bankkort (på gång)
[X] Paypal
[X] Faktura

vilka fler alternativ vill ni se här ?

Permalänk
Avstängd

Beror självklart vad det gäller. Sms-betalning är ju alltid smidigt

Permalänk
Medlem

Bankkort duger för mig, Paypal är ju också smidigt (men kan ju vara trassligt också, speciellt för de som tar emot pengar). Faktura brukar jag bara använda om jag handlar från något halvskumt ställe, men det kan ju vara bra att ha om du riktar dig till företagare.

Tror nog att de sätt du valt räcker och blir över, det finns ju väldigt många betaltjänster/betalportaler liknande Paypal men att hålla på och integrera med dem tar nog mer tid än vad det är värt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

hej!

startar upp en hemsida i veckan och håller på att ordna med betalningslösningar just nu.

har för tillfället:

[/] Bankkort (på gång)
[X] Paypal
[X] Faktura

vilka fler alternativ vill ni se här ?

klarna faktura, paypal, visa/mastercard, nordea solo/swebank överförring och payson

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Till sidor jag ej är bekanta med är Paypal ett jättevälkommet alternativ.
Till sidor jag litar på betalar jag helst med kort.

Det är egentligen bara dessa två jag använder.

Permalänk
Medlem

swedbank överföring eller vad det heter

Permalänk
Medlem

Så länge du inte tänker hålla på,sälja saker som någon (dvs INGA idioter,politiker,kärringar,gubbar,media,riaa,mpaa,etc,etc,etc,etc) kan ha något som helst imot så är dom övre skapliga alternativ.

Detta för att dom kan ju stänga av vem fan som helst utan några som helst förvarningar heller så och även utan att behöva tala om VARFÖR och inga domslut,etc behövs heller osv,osv.
Bara att kolla in deras sista drive med olika sex butiker (och en del andra buriker som tex skräckfilms butik) som har synst till liiiiite i svensk media nyss.

Andra alternativ är ju flattr och bitcoin.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Paypal och Faktura duger bra.
Fast postförskott kan också vara bra ibland.

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar då det finns möjlighet att använda swedbanks tjänst e-kort. Vilket inte är möjligt alltid, har nå att göra med hur själva betalningen sker. E-kort innebär att man skapar ett temporärt kort för varje köp och på så sätt döljer ens riktiga kortnummer. Du kan läsa mer vad de innebär här.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk

Tack för alla svar! Tror jag håller mej till dej jag har just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

Tack för alla svar! Tror jag håller mej till dej jag har just nu!

Tycker jag du gör rätt i. Dom tre du har är ganska olika och är nog dom vanligaste sätten att betala på.

Visa signatur

Citera för svar!