Permalänk
Medlem

Hur hittar min TV XBMC?

Hur gör man så vi kan använda XBMC på våran TV med DLNA?

Vart går man in i våran TV för att söka efter XBMC när man har slagit på UnPn o.s.v i XBMC

Permalänk
Medlem

Ta en skruvmejsel, storlek PH1, skruva av bakstycket... Nej men ärligt talat, vi behöver lite mer information för att kunna hjälpa dig. T.ex vilken modell på TV du har, är en bra början

Permalänk
Medlem

Vi har en ny Samsung Smart TV UE46F5505AKXXE

Permalänk
Medlem

XBMC använder man vanligen genom att koppla en dator till TV:n med HDMI-kabel. Klart du kan använda XBMC som DLNA-server, men det är nog bättre att använda en riktig DLNA-server som är ämnad för just det, såsom Tversity eller Plex media server

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

XBMC använder man vanligen genom att koppla en dator till TV:n med HDMI-kabel. Klart du kan använda XBMC som DLNA-server, men det är nog bättre att använda en riktig DLNA-server som är ämnad för just det, såsom Tversity eller Plex media server

Hur hittar min TV Tversity då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Det borde bara vara att öppna "Videos" i menyn (eller Photos eller Music går väl lika bra) och sedan borde din server vara synlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazisten:

För det första så ger du inte oss särskilt bra information inte heller är du trevlig... du kommer inte vara långvarig på detta forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

För det första så ger du inte oss särskilt bra information inte heller är du trevlig... du kommer inte vara långvarig på detta forum.

Så man är otrevlig när man svarar på frågorna?