Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikrutin slutar svara, bluescreen och datorkrasch

Permalänk
Medlem

Grafikrutin slutar svara, bluescreen och datorkrasch

Tjena!

Har haft detta 550ti i ungefär 1,5 år och det har nu börjat krångla. Det börjar med att grafikrutinen slutar svara (jag har uppdaterade drivrutiner), sedan övergår det till att skärmen skiftar från svart till att jag bara ser den högra delen av skärmen fast i konstiga färger...När skärmen har blinkat såhär ungefär 4 gånger kommer en bluescreen som ser ut såhär:

http://gyazo.com/af8e6296f07e0d65d577192b1c4ba1c9

Efter detta så startar datorn om sig och jag får det typiska "Windows har återställts efter en oväntad avstängning". En sak vet jag säkert, det är inte överhettning eftersom kortet ligger på 30-40 grader i idle. När jag spelar spel så som AC3 eller Tombraider går det upp mot 70 men stannar oftast där. Detta har aldrig hänt när jag har spelat spel utan bara när jag har surfat, chattat eller dylikt. Städar ofta försiktigt bort damm från komponenterna så jag tror inte att jag kan ha skadat dem. Vet inte vilka komponenter som det är fel på, men det borde väl vara grafikkortet? Vill gärna ha hjälp med vad detta kan bero på och vad jag kan göra!

Tack på förhand