ESXi 5.1 GPU passthrough - jag ger snart upp....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kufra:

Massor med ram i din HTPC eller?

Skickades från m.sweclockers.com

32GB i vardera fysisk maskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Fungerar nyare Radeon-kort lika bra? Typ R7 240? Jag har bara sett exempel på "gamla" HD5000-serie och HD6000-serie.

Finns det någon som helst möjlighet till stöd för passthrough för integrerad Intelgrafik?

Har själv testat med ett gigabyte r7 250 på ett asus p9d ws... Gick icke som väntat .
Hosten fastnar vid "vmkapei loaded successfully" under reboot och sedan händer inte ett piss.
Övervägar att lämna in kortet och köpa något ur 6000/7000-serien.

Permalänk
Skrivet av NGage:

Har själv testat med ett gigabyte r7 250 på ett asus p9d ws... Gick icke som väntat .
Hosten fastnar vid "vmkapei loaded successfully" under reboot och sedan händer inte ett piss.
Övervägar att lämna in kortet och köpa något ur 6000/7000-serien.

anledningen är att grafikkortet är anslutet till den VM du har kört passthrough på. DVS du har ingen Direct Console om du kör passthrough på grafikkortet.

Jag gissar dock på att du kommer kunna ansluta till din host via klienten.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..