Vilken HDMI-kabel till ps3>pc monitor?

Permalänk

Vilken HDMI-kabel till ps3>pc monitor?

Ska använda min PS3 med min datorskärm med hdmi-uttag, och undrar om det spelar någon roll vilken sort jag använder mig av? Blir det bättre kvalitet om jag lägger mer pengar? Den kommer kopplas genom denna:
http://cdon.se/hemelektronik/goobay_w60818_hdmi_autoswitch_2i...

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

I grund och botten gör kvaliteten ingen skillnad sålänge kabeln inte är jättelång, i vilket fall du skulle kunnat få artefakter eller ingen bild. Bara det står "HDMI - High Speed" istället för "Standard Speed" på kabeln så är det lugnt.

Edit: Naturligtvis kan man välja en kabel av bättre kvalitet som kan hålla längre och ha bättre garanti, bildkvaliteten är dock densamma.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, håll dig till en tråd i ämnet.

* tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.