Kan inte spela BF3! Snälla svara!!!

Permalänk
Medlem

Kan inte spela BF3! Snälla svara!!!

Hej

Jag var i huvudstaden igår och köpte BF3. Jag har tänkt att köa det väldigt länge och äntligen gjorde jag det! Men nu är det såhär att när jag hade installerat allt och uppdataerat allt kommer det först upp en ruta att en dll saknas och sen kom det upp en till där det står att denna fil saknas https://battlelog.battlefield.com/bf3/sse/tmV4dXNDb25uZWN0QVQ......
För mig ser det ut som en URL, är det nåt som jag ska ladda ner förutom Battlelog Web Plugin? Har jag lagt den på fel ställe? Jag har installerat BF3 på Min F:\ disk men battlelog på C:\ disken, gör det nåt? Är det nåt på hemsidan jag måste fixa?

Snälla svara! Jag la ut 400 spänn på det här och jag vill verkligen att det ska funka!

Tacksam för svar

Oskar

Permalänk
Medlem

Ingen aning men har du googlat på de filer som saknas? Din länk fungerar inte. 400 kr är mycket för BF3 om det inte är Premium Edition. Elgiganten, Media Markt och andra har det för 149 kr.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ingen aning men har du googlat på de filer som saknas? Din länk fungerar inte. 400 kr är mycket för BF3 om det inte är Premium Edition. Elgiganten, Media Markt och andra har det för 149 kr.

Jag köpte Premium på Webhallen, självklart har jag googlet, utan resultat dock, URL:en funkar inte eftersom den inte är fullstänig eftersom felmeddelandet inte visar hela URL:en

Permalänk
Medlem

Gå under Origin, högerklicka på BF3 och klicka "reparera" eller vad det står. Kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cephlot:

Hej

Jag var i huvudstaden igår och köpte BF3. Jag har tänkt att köa det väldigt länge och äntligen gjorde jag det! Men nu är det såhär att när jag hade installerat allt och uppdataerat allt kommer det först upp en ruta att en dll saknas och sen kom det upp en till där det står att denna fil saknas https://battlelog.battlefield.com/bf3/sse/tmV4dXNDb25uZWN0QVQ......
För mig ser det ut som en URL, är det nåt som jag ska ladda ner förutom Battlelog Web Plugin? Har jag lagt den på fel ställe? Jag har installerat BF3 på Min F:\ disk men battlelog på C:\ disken, gör det nåt? Är det nåt på hemsidan jag måste fixa?

Snälla svara! Jag la ut 400 spänn på det här och jag vill verkligen att det ska funka!

Tacksam för svar

Oskar

Uppdaterat pluginet till webbläsaren?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Hejsan Cephlot,

Som andra skriver behöver du med största sannolikhet installera några extra plugins till din webbrowser.
BF3 körs genom Battlelog.
Det verkar som att det är Battlelog du har problem med.
Jag kör genom IE i Win 7 och det fungerar smärtfritt.
Lycka till!

Hoppas jag "träffar" dig på slagfältet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Gå under Origin, högerklicka på BF3 och klicka "reparera" eller vad det står. Kan hjälpa.

Gör samma som han säger. Funkar säkert.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Testa även att installera DirectX. Nu vet jag inte vilken version av Windows du har men denna borde duga:

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35

Permalänk
Medlem

De senaste gångerna jag installerat bf3 så har den velat ladda ner en ny version av origin, sen ladda ner det därifrån och sen installera en sjuhelsikes massa skit efter det innan det funkar. Och då har jag ändå det på skiva så jag vet inte varför det är så. Men du kan ju prova den vägen, så länge du har licensekoden kan du dra ner det via origin.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Uppdatera din directX

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz