Bästa hörlurarna för utomhusbruk ( 1500:- )

Permalänk
Medlem

Bästa hörlurarna för utomhusbruk ( 1500:- )

Tjena tjena.

Är ute efter ett par riktigt bra lurar till musik.
Dom ska användas när jag är ute ( Går till jobbet, bussen osv )

Lyssnar mycket på hårdrock, trance osv

Alla tips är välkommna.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

I min mening finns det bara ett par lurar som är de rätta för dig!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Om du kan ta dig till en butik och prova dessa så kommer du förstå vad jag menar De sitter helt otroligt bekvämt om öronen, och låter såklart som förväntat med tanke på att det är Sennhesier

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

I min mening finns det bara ett par lurar som är de rätta för dig!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361

Om du kan ta dig till en butik och prova dessa så kommer du förstå vad jag menar De sitter helt otroligt bekvämt om öronen, och låter såklart som förväntat med tanke på att det är Sennhesier

Mycket märkligt att rekommendera fullsize & öppna hörlurar för portabelt bruk enligt mig... Storleken är en sak, det kanske man inte bryr sig om, men öppna lurar är nog inte optimalt.

Däremot ligger t.ex. HD25-1 II aningen över budget men är ett mycket populärt portabelt alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Mycket märkligt att rekommendera fullsize & öppna hörlurar för portabelt bruk enligt mig... Storleken är en sak, det kanske man inte bryr sig om, men öppna lurar är nog inte optimalt.

Däremot ligger t.ex. HD25-1 II aningen över budget men är ett mycket populärt portabelt alternativ.

Öppna hörlurar? Skojar du nu eller?? Dom är ju precis tvärtom -.- "Stängda" dvs...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Öppna hörlurar? Skojar du nu eller?? Dom är ju precis tvärtom -.- "Stängda" dvs...

Nej HD598 är öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Nej HD598 är öppna.

Asså ursäkta, men är du dum? Ge mig EN källa där det står att dessa lurar är av designen "öppna eller icke täckande"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Asså ursäkta, men är du dum? Ge mig EN källa där det står att dessa lurar är av designen "öppna eller icke täckande"

Din egna källa kanske duger?
Akustisk konstruktion Öppen

Står så på prisjakt alltså

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Din egna källa kanske duger?
Akustisk konstruktion Öppen

Står så på prisjakt alltså

Hörlursdesign: Heltäckande står det...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Din egna källa kanske duger?
Akustisk konstruktion Öppen

Står så på prisjakt alltså

Ber om ursäkt! Då jag blandat ihop "Akustik" med "design"... Trodde allvarligt talat du var ett troll och inte hade bättre saker för dig än att irritera folk Jag ser inte problemet med öppen akustik, men jag erkänner även att jag inte har så stor koll på vad det innebär

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ber om ursäkt! Då jag blandat ihop "Akustik" med "design"... Trodde allvarligt talat du var ett troll och inte hade bättre saker för dig än att irritera folk Jag ser inte problemet med öppen akustik, men jag erkänner även att jag inte har så stor koll på vad det innebär

Du blir störd av omgivningen och omgivningen av dig. Du har ingen isolation från utomstående brus & oljud, samtidigt som det du lyssnar på läcker ut till omgivningen, inte särskilt omtyckt på t.ex. bussen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ber om ursäkt! Då jag blandat ihop "Akustik" med "design"... Trodde allvarligt talat du var ett troll och inte hade bättre saker för dig än att irritera folk Jag ser inte problemet med öppen akustik, men jag erkänner även att jag inte har så stor koll på vad det innebär

Alla hör din musik och du hör vad alla gör, knappast något man vill använda ute.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Ber om ursäkt! Då jag blandat ihop "Akustik" med "design"... Trodde allvarligt talat du var ett troll och inte hade bättre saker för dig än att irritera folk Jag ser inte problemet med öppen akustik, men jag erkänner även att jag inte har så stor koll på vad det innebär

Den akustiska konstruktionen beskriver hur hörlursdesignen är gjord. Man brukar prata om framförallt två olika, sluten, och öppen (finns fler).
En sluten konstruktion menas med att hörluren erbjuder god ljudisolering, både utifrån och inifrån (tänk Peltor).

En öppen konstruktion så hänger elementet en bit ut från örat vilket normalt sätt ger ett naturligare ljud och att de är bekvämare att ha på sig. Nackdelen med en öppen konstruktion är att de avskärmar inte från ljud som kommer utifrån och de skärmar inte heller av ljudet särskilt bra inifrån, ett bra exempel som man ser varje dag är folk på bussen som t.ex. har Koss Porta Pro (blir som en stereo för resten på bussen).

Därav så kan det vara att rekommendera en sluten hörlur om dessa skall brukas i offentlig miljö, men det är absolut upp till tycke och smak (och om man tycker det är pinsamt att resten av världen hör vad man lyssnar på).

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Öppna hörlurar? Skojar du nu eller?? Dom är ju precis tvärtom -.- "Stängda" dvs...

http://en-de.sennheiser.com/high-end-headphones-audio-stereo-...
Om du läser texten står det open headphones. Nästan alla deras HD modeller är öppna. End of story. Bara din tidigare kommentar funderar man över om du ens har någon susning om vad du ens rekommenderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

http://en-de.sennheiser.com/high-end-headphones-audio-stereo-...
Om du läser texten står det open headphones. Nästan alla deras HD modeller är öppna. End of story. Bara din tidigare kommentar funderar man över om du ens har någon susning om vad du ens rekommenderar.

Fortfarande så har jag syftat på "Hörlursdesign: Sluten" när jag kommenterat. Som jag skrivit tidigare så kände jag inte till vad "akustik: öppen" innebar.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrickpolly:

Den akustiska konstruktionen beskriver hur hörlursdesignen är gjord. Man brukar prata om framförallt två olika, sluten, och öppen (finns fler).
En sluten konstruktion menas med att hörluren erbjuder god ljudisolering, både utifrån och inifrån (tänk Peltor).

En öppen konstruktion så hänger elementet en bit ut från örat vilket normalt sätt ger ett naturligare ljud och att de är bekvämare att ha på sig. Nackdelen med en öppen konstruktion är att de avskärmar inte från ljud som kommer utifrån och de skärmar inte heller av ljudet särskilt bra inifrån, ett bra exempel som man ser varje dag är folk på bussen som t.ex. har Koss Porta Pro (blir som en stereo för resten på bussen).

Därav så kan det vara att rekommendera en sluten hörlur om dessa skall brukas i offentlig miljö, men det är absolut upp till tycke och smak (och om man tycker det är pinsamt att resten av världen hör vad man lyssnar på).

Skrivet av Wh1sp:

Du blir störd av omgivningen och omgivningen av dig. Du har ingen isolation från utomstående brus & oljud, samtidigt som det du lyssnar på läcker ut till omgivningen, inte särskilt omtyckt på t.ex. bussen.

Innebär detta att det finns halvtäckande lurar med täckande akustik?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

InEar fungerar bäst ute tycker jag, lätta och ta med sig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Innebär detta att det finns halvtäckande lurar med täckande akustik?

ja. slutna halvtäckande http://cdon.se/hemelektronik/mot%c3%b6rhead_ph%c3%b6nes_bombe... slutna helteckande http://cdon.se/hemelektronik/mot%c3%b6rhead_ph%c3%b6nes_mot%c...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av MrRandom:

Tjena tjena.

Är ute efter ett par riktigt bra lurar till musik.
Dom ska användas när jag är ute ( Går till jobbet, bussen osv )

Lyssnar mycket på hårdrock, trance osv

Alla tips är välkommna.

Lyssna på dessa och köp den du gillar bäst. Alla bör fungera med din musiksmak. Som portabel hårdrockslur hade jag nog själv valt HD25-1 II Basic.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=256102,18751,1421630,153...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.