Vilket OS för GPU+CPU-folding?

Permalänk

Vilket OS för GPU+CPU-folding?

Hej,

Har precis införskaffat mig ett nytt grafikkort i form utav ett GTX770.
Har sedan tidigare ett GTX570 som ger mig i runda slängar 20k PPD.
Dessa två ska köras samtidigt som min i5 3570k.

Om jag har förstått det rätt så är det nu med hjälp utav v7-klienten möjligt att folda på GPUs i Linux så och annars har jag hört att Linux ger klart bättre PPD.
När jag sökt efter vad som gäller har jag inte hittat något som säger att Ubuntu är sämre än Xubuntu osv. Kikade lite på Ubuntu och det såg ju schysst ut och jag kan spela spel och progammera i de editorer jag behöver.

De krav jag har är egentligen bara att kunna folda med allt samtidigt och ha möjligheten att använda det som en desktopdator "samtidigt".
Vill gärna ha ut så mycket PPD som möjligt såklart.

Fördel är det om det går att överklocka grafikkorten enkelt i OSet och kanske styra fläktarna med då datorn ska stå på 24/7 i sovrummet.

Har ni några tips på vad jag ska välja eller går vilket OS som helst bra?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kör windows och folda gpu där och kör en virtuell maskin på usb med tex Lubuntu som är lättdrivet och folda med cpu där.
Körde själv så ett tag. Ska börja om igen och det lär mest troligt bli så då oxå.

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8