Battlefield 6 - En riktigt väloljad krigsmaskin

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6 - En riktigt väloljad krigsmaskin

Testlabbet ställer upp 21 grafikkort och jämför prestandan i Sveriges mest pangiga pangpangare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket fint Håller tummarna för en grym release!

Vet att Nvidia fått sina nya drivers för bf6. Har AMD hunnit släppa sin?
Hade varit intressant o se FSR på 4K och inte bara DLSS

Permalänk
Slaget: Team SweC

Betan flöt på fint med Very High i 1600x1200, på mitt Titan X kort, men overkill lär väl ändå tvinga den på knä.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta något grafikkort och testa med medium samt low så man ser hur mycket det ger på prestandan samt några screenshot så man ser vad man får offra?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 flöt okej i betan men vackert var det inte när den skulle prångla ut pixlar till en 4k-skärm.
Som tur är det inte Epics värdelösa UE5-motor..

Permalänk

Skulle vara kul att se skillnad på cpu, eftersom som listar senaste generation cpu som krav för overkill.

Permalänk
Medlem

Kul att se RX 9070XT står sig så pass bra mot highend korten.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skulle ni kunna ta något grafikkort och testa med medium samt low så man ser hur mycket det ger på prestandan samt några screenshot så man ser vad man får offra?

Om inget oväntat inträffar är det planen för morgondagen! Dessvärre anlände koden i sista sekund, så det fanns inte tid för djupdykning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Om inget oväntat inträffar är det planen för morgondagen! Dessvärre anlände koden i sista sekund, så det fanns inte tid för djupdykning.

Låter bra det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

HUB är tidiga på bollen:

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe + 1+1TB 2,5" HDD RAID|Acer XV272Uz 1440p 240Hz

Permalänk
Medlem

CPU test hade varit intressant på Battle Royal läget

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av gurkburk92:

CPU test hade varit intressant på Battle Royal läget

Japp men man får hålla ut tills det släpps, när nu det blir

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nice. Hade inte räknat med det här före release. Trevlig överraskning. Bra att ni ska kolla på lägre inställningar också och se vad det ger för skjuts i prestanda. 👍

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Radeon 9070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Avsnittet där de jämför grafiken, overkill vs low, är klart intressant. Inget spel jag är intresserad av, men sett till att det är en fps så kan man ju dra ner en hel del på grafiken (om kanske ändå inte ner to low) utan att få en särskilt sämre upplevelse.

Permalänk
Medlem

Säger som jag alltid gör, testa med 1060 och 1080 också, även om det är under minimirekommendationen...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Avsnittet där de jämför grafiken, overkill vs low, är klart intressant. Inget spel jag är intresserad av, men sett till att det är en fps så kan man ju dra ner en hel del på grafiken (om kanske ändå inte ner to low) utan att få en särskilt sämre upplevelse.

Håller med, såg knappt någon skillnad...

Permalänk
Medlem

Jag hade grova fps drops på mitt 3080 i 2560x1440 under betan.

Är det min core i7-8700 som inte hänger med längre?

Permalänk
Medlem

5800x3d 3080, ~150 FPS konstant.
Kör dock mycket på LOW och DLSS på Balanced för att se bättre.

Riktigt bra optimerat

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

5800x3d 3080, ~150 FPS konstant.
Kör dock mycket på LOW och DLSS på Balanced för att se bättre.

Riktigt bra optimerat

Ja, det är det här som är lite trist. Om man fokuserar på att ”vinna” över att få en maximerad visuell upplevelse så tjänar man ju överlag på att stänga av massa grafisk snacks :/

Jag minns ju back in the days när man mer eller mindre kunde bli av med röken från smoke grenade i CS om man körde alla Settings på low

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp men man får hålla ut tills det släpps, när nu det blir

Imorgon kl 17.00

Nevermind, släpps senare i oktober. 28 oktober om det stämmer..

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av BasseBaba:

Jag hade grova fps drops på mitt 3080 i 2560x1440 under betan.

Är det min core i7-8700 som inte hänger med längre?

JA, helt klart. Håll koll i SweC Marknaden efter en värdig uppgradering. Minst tionde eller elfte generationen Intel.
Sitter själv på generation tretton i5 som ger stabila FPS med ett likadant grafikkort som du

Permalänk
Medlem

Ni borde, om möjligt. Släppa samma benchmarktest, så vi på swec kan testa och jämnföra med era resultat, med våra överklockade resultat.

Finns ju program för att starta en benchmark. Vi vill bara veta när ni startar testat, och i vilket scenario!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

14900ks rullande i 6.1ghz all core på p cores och 4,8ghz på e cores med HT off. Upplösning 5120x1440 på ett 4090 i 3ghz med custom loop via 4st 360 raddar och direct die.

Bring it BF6!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja, det är det här som är lite trist. Om man fokuserar på att ”vinna” över att få en maximerad visuell upplevelse så tjänar man ju överlag på att stänga av massa grafisk snacks :/

Jag minns ju back in the days när man mer eller mindre kunde bli av med röken från smoke grenade i CS om man körde alla Settings på low

Det ser fortfarande otroligt bra ut men flytet och sikten går över ögongodis för mig

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Kanske bara jag, troligen bara jag. Men när man spelade spelet på ultra och sprang runt så upplevdes grafiken inte särskilt imponerande. Det kändes liksom som att man spelade Battlefield 4. Utöver att de lagt till fler partiklar och rök så kändes det same same.

Fråga: Har de lagt till stora öppna banor ännu? Eller är det fortfarande bara små banor? Troligen blir det inget köp förrens de släppt nya kartor, i stora format och inte i linjärt sådant. Och gärna inte begränsar plan till max 1 per lag och även har landingsbanor, take off och landing för refills är ju något som de borde återinföra. Visserligen behövde man inte landa i BF3/4 utan bara flyga över landningsbanan på mycket låg höjd för att återfylla ammo.