asp-räknare till nerladdningar från länk!?

Permalänk
Hedersmedlem

asp-räknare till nerladdningar från länk!?

vet nån var man kan hitta ett aspscript (typ bara en rad man lägger in i en länk till en fil lr nått) så man ser hur många som har laddat ner varje fil från ens sida osv...??!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Finns många sätt att lösa det på, FSO som (i++) till en txt fil, databas uppdatering etc. Principen är så pass enkel att en sökning på forumet skulle ge svaret tror jag.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Hedersmedlem

Precis som leather säger. Lösningen är mycket enkel.
Kan du något om ASP?

Om du vill ha hjälp är det bara att gå in på t.ex. www.aspsidan.nu www.pellesoft.nu www.webeye.nu www.hotscripts.com eller liknande. På någon sida borde du få tillräcklig hjälp för att slänga ihop något själv. Det finns säker ett färdigt skript som gör det du vill på någon av sidorna också.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, thx alot. Nej, jag kan inget asp alls... ska nog försöka lära mig så småningom dock...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Hedersmedlem

hm... hittade inget... kollade alla de där sidorna och sökte i forumet...
jag vet ju inte dirket vad det kallas... "download-räknare"?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Ett bra sätt är att skapa en databas och plussa på ett värde vid varje klick

Permalänk
Medlem

eller kanske en text fil istället verkar lite overkill att ha en databas bara för att spara ett tal som ska plussas på lite.

Ett sätt är att skapa en funktion i asp som med file scripting object öppnar en text fil läser in värdet plussar på ett och spar ner det. sen anropar man den funktionen med onclick i <a>

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
eller kanske en text fil istället verkar lite overkill att ha en databas bara för att spara ett tal som ska plussas på lite.

Ett sätt är att skapa en funktion i asp som med file scripting object öppnar en text fil läser in värdet plussar på ett och spar ner det. sen anropar man den funktionen med onclick i <a>

Ok,det verkar bra,var kan man lära sig sånt då, kan inget asp alls..

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Hedersmedlem

Om du är sugen på att lära dig om ASP så kan jag rekommendera någon av de sidor som jag skrev tidigare. Där kan du läsa lite snabbt om databaser också. Sedan borde du ganska snabbt kunna göra en "download-räknare".

Om du inte är sugen på att lära dig så ta en titt på www.hotscripts.com . Jag skulle bli förvånad om det inte fanns något där.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem