Permalänk
Medlem

powerline/homeplug innan router

Är det möjligt att använda powerline adaptrar för att brygga inkommande nätverk till routerns wan ingång.

Uttag(Inkommande anslutning in i lägenheten) -> powerline adapter -> powerline adapter -> router

Det jag har läst runt och kolla tester så har jag förståt de flesta märkena med 500/600 Mbits hastigheter klara av att leverera en hastighet på minst 100 Mbit, någon som har egna erfarenheter om hastigheten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mattoys:

Är det möjligt att använda powerline adaptrar för att brygga inkommande nätverk till routerns wan ingång.

Uttag(Inkommande anslutning in i lägenheten) -> powerline adapter -> powerline adapter -> router

Det jag har läst runt och kolla tester så har jag förståt de flesta märkena med 500/600 Mbits hastigheter klara av att leverera en hastighet på minst 100 Mbit, någon som har egna erfarenheter om hastigheten?

Det är inget problem fast jag tycker man tappar liite prestanda.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det är inget problem fast jag tycker man tappar liite prestanda.

Vad tappar man för prestanda svarstid, eller hastighet eller vad menar du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mattoys:

Vad tappar man för prestanda svarstid, eller hastighet eller vad menar du?

Svarstiden plus att vissa powerlines gillar sega ner sig efter ett tag, då får man starta om dom. Har upplevd problemet med D-link 500mbs plus en äldre variant. Fick dock bra resultat inom samma säkringsgrupp så det kan variera beroende på elnätet hemma.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...