Min första dag i World of Warcraft

Permalänk

Min första dag i World of Warcraft

Nostalgi är den bästa känslan jag vet. Jag hungrar nästan efter den känslan, eftersom den känslan får mig att förstå hur viktig just den saken var innan jag förlorade den. Alla saker jag fått nostalgi av är saker som varit stora delar av mitt liv. Det kan till exempel vara Lejonkungen då den filmen var den enda filmen jag hade när jag var liten (min familj hade inte så mycket pengar när jag var liten och Lejonkungen var allt jag kunde kolla på). Den filmen tar i så hårt i hjärtat när jag kollar på den så det nästan gör ont. Jag vill nu uppleva den känslan i WoW.

Jag flyttade till Östersund för 1 månad sen för att ta en paus från allt. Jag går till gymmet, går till skolan (som jag itne tar seriöst) och är med några vänner jag träffat, efter det vill jag ha något jag kan gå hem till. WoW är just det känner jag nu. Att sätta sig framför datorn, stänga dörren bakom dig, inte ha några föräldrar som konstant klagar på att jag spelar. Bara koppla bort mig från världen och ha kul, någon annanstans, någonstans där jag kan göra vad jag vill.

Jag gick igenom några youtube videos på alla startplatser för varje klass. Varje video hade en toppkommentar som pratade om nostalgi. Vissa kommentarer gav mig en liten tår i ögat. Den nostalgin dem hade med det här spelet, det var något jag också hade känt med Lejonkungen. Jag kände att jag ville vara en av dem, känna den nostalgin med WoW. Men när jag fortsatte kolla på kommentarerna så såg jag att WoW inte är detsamma längre. Att något som heter Vanilla WoW var mycket bättre och att Blizzard bara vill åt pengar i dem senaste expansionerna. Min fråga nu är: Kommer jag att få samma upplevelse dem hade när dem just började spela även ifall spelet tydligen blivit sämre nu?

Länkar till vissa videos med toppkommentarerna:

http://www.youtube.com/watch?v=I7p-hqRz7cw
http://www.youtube.com/watch?v=sSBBxm3yTr0
http://www.youtube.com/watch?v=Go0uhWqHqoU

EDIT: Efter att läst alla svar (tack för alla svar) och efter att spelar spelet i några veckor så har jag märkt att den nostalgiska känslan som veteraner har, den kommer jag aldrig att uppnå. Spelet är fortfarande skitkul och det finns så mycket att se och lära sig i världen, men det är det. Det är ett spel som jag njuter av medan jag spelar den, men inget jag hungrar efter.

De två första spelen jag spelade (Left 4 Dead 1/2 och Realm of the Mad God) kommer förevigt att vara de bästa spelen jag spelat, allt på grund av nostalgin. RotMG är en liknelse till WoW skulle jag säga. När spelet släpptes var jag en av få 100 som spelade spelet. Nu, 4 år senare, är spelet uppe på 50 000 aktiva spelare typ och jag är skitglad över att vara en av dem som har följt med spelets utveckling. Då var det just samma sak. Ingen visste vad spelet handlade om och man teamade upp för att klara av quests. Bra tider, får nästan en tår i ögat medan jag tänker på det.

Permalänk

Förstår EXAKT va du menar.. verkligen på pricken. Men nej.. du saknar förmodligen samma som jag.. det sociala och de roliga world eventsen (ganks, trade chatt och roliga utmanande raid och lagom stabil pvp).

Ytterst lite av detta existerar i dagens wow... och de som finns är av väldigt låg kvalité set till historien. Det enda jag gillar i wow än är att lvla.. det är så avslappnande o bara questa och nyta zone efter zone med en disney film/skön stream vid sidan om

Värt o tillägga är att jag HATAR nostalgi idag, jag får sån sjuk ångest av det haha. Allt va så kul o fridfullt och man hade färgglada bekymmerslösa visioner.. något som inte kommer till en vuxens mycket begränsade fantasi lika lätt.

P.S satt senast förra helgen o svor med en kompis om hur kul wow va förr samtidigt som vi kollade gamla vurtne filmer när han ganka i Tyr's hand m.m.
Hade börjat spela maniskt om blizz lanuchat tbc eller vanilla servrar, som inte kommer ske:(

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

Förstår EXAKT va du menar.. verkligen på pricken. Men nej.. du saknar förmodligen samma som jag.. det sociala och de roliga world eventsen (ganks, trade chatt och roliga utmanande raid och lagom stabil pvp).

Ytterst lite av detta existerar i dagens wow... och de som finns är av väldigt låg kvalité set till historien. Det enda jag gillar i wow än är att lvla.. det är så avslappnande o bara questa och nyta zone efter zone med en disney film/skön stream vid sidan om

Värt o tillägga är att jag HATAR nostalgi idag, jag får sån sjuk ångest av det haha. Allt va så kul o fridfullt och man hade färgglada bekymmerslösa visioner.. något som inte kommer till en vuxens mycket begränsade fantasi lika lätt.

P.S satt senast förra helgen o svor med en kompis om hur kul wow va förr samtidigt som vi kollade gamla vurtne filmer när han ganka i Tyr's hand m.m.
Hade börjat spela maniskt om blizz lanuchat tbc eller vanilla servrar, som inte kommer ske:(

Haha, kan förstå att du inte gillar nostalgi ibland. Kan också känna så, jag hatar att jag älskar den typ Men herregud vad jag vill spela det där spelet och få den känslan. Har undvikit WoW så länge nu bara för att mina föräldrar konstant sa att jag inte fick spela det. Det enda spelet jag har lite nostalgi av är Skyrim. Det var då jag fastande lite för spel, i alla fall den typen av spel. Världen man fick utforska var otrolig, något jag aldrig sett tidigare. Jag kukade runt som fan och det var sjukt kul. Hoppas jag uppnår samma känsla med WoW.

Har även fått höra mycket att dem som spelade WoW under dess glory days kommer aldrig kunna hitta ett spel som ger samma känsla WoW gav dem. Nästan så att ajg vill åka tillbaka i tiden och börja spela WoW när den släpptes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MegaMormor:

Nostalgi är den bästa känslan jag vet. Jag hungrar nästan av den känslan, eftersom den känslan får mig att förstå hur viktig just den saken var innan jag förlorade den. Alla saker jag fått nostalgi av är saker som varit stora delar av mitt liv. Det kan till exempel vara Lejonkungen då den filmen var den enda filmen jag hade när jag var liten (min familj hade inte så mycket pengar när jag var liten och Lejonkungen var allt jag kunde kolla på). Den filmen tar i så hårt i hjärtat när jag kollar på den så det nästan gör ont. Jag vill nu uppleva den känslan i WoW.

Jag flyttade till Östersund för 1 månad sen för att ta en paus från allt. Jag går till gymmet, går till skolan (som jag itne tar seriöst) och är med några vänner jag träffat, efter det vill jag ha något jag kan gå hem till. WoW är just det känner jag nu. Att sätta sig framför datorn, stänga dörren bakom dig, inte ha några föräldrar som konstant klagar på att jag spelar. Bara koppla bort mig från världen och ha kul, någon annanstans, någonstans där jag kan göra vad jag vill.

Jag gick igenom några youtube videos på alla startplatser för varje klass. Varje video hade en toppkommentar som pratade om nostalgi. Vissa kommentarer gav mig en liten tår i ögat. Den nostalgin dem hade med det här spelet, det var något jag också hade känt med Lejonkungen. Jag kände att jag ville vara en av dem, känna den nostalgin med WoW. Men när jag fortsatte kolla på kommentarerna så såg jag att WoW inte är detsamma längre. Att något som heter Vanilla WoW var mycket bättre och att Blizzard bara vill åt pengar i dem senaste expansionerna. Min fråga nu är: Kommer jag att få samma upplevelse dem hade när dem just började spela även ifall spelet tydligen blivit sämre nu?

Länkar till vissa videos med toppkommentarerna:

http://www.youtube.com/watch?v=I7p-hqRz7cw
http://www.youtube.com/watch?v=sSBBxm3yTr0
http://www.youtube.com/watch?v=Go0uhWqHqoU

Jag tycker WoW är vad man gör det till. Det finns många kvar med din inställning och mentalitet. Personligen spelar jag alla spel för att njuta av allt innehåll och utforska allt, följa storyn osv. Jag tycker WoW är lika bra idag som det var förr, om man själv gör det till det. Gör bara inte misstaget att gå med i ett progress guild som bara stressar sig igenom spelet.

Permalänk
Skrivet av MegaMormor:

Haha, kan förstå att du inte gillar nostalgi ibland. Kan också känna så, jag hatar att jag älskar den typ Men herregud vad jag vill spela det där spelet och få den känslan. Har undvikit WoW så länge nu bara för att mina föräldrar konstant sa att jag inte fick spela det. Det enda spelet jag har lite nostalgi av är Skyrim. Det var då jag fastande lite för spel, i alla fall den typen av spel. Världen man fick utforska var otrolig, något jag aldrig sett tidigare. Jag kukade runt som fan och det var sjukt kul. Hoppas jag uppnår samma känsla med WoW.

Har även fått höra mycket att dem som spelade WoW under dess glory days kommer aldrig kunna hitta ett spel som ger samma känsla WoW gav dem. Nästan så att ajg vill åka tillbaka i tiden och börja spela WoW när den släpptes.

jaha du har inte spelat wow innan eller inte spelat under tbc/vanilla alls?

Jag själv började i slutet av vanilla.. och som 13-16 åring satt jag o polarna o nöta o lana varje helg. Ärligt talat hade vi nog roligare än alla andra i våran klass etc på den tiden så jag ångrar det inte ett dugg.. på den tiden va wow otroligt socialt dessutom, har vänner i 25års åldern i örebro,göteborg och stockholm än idag .. från wow.

Det stämmer.. kommer aldrig kunna njuta av ett spel som wow, då. Vilken känsla.. som en underbar terapi som stimulerade intresse OCH lärde dig motorik,språk och mycket därtill. FYFAN vilka miljöer och vilket nöjje, 120kr i månaden för det .. hade jag vetat att det skulle va så kul då hade jag kunnat betala en tusing i månaden utan problem.

Skrivet av e-lite:

Jag tycker WoW är vad man gör det till. Det finns många kvar med din inställning och mentalitet. Personligen spelar jag alla spel för att njuta av allt innehåll och utforska allt, följa storyn osv. Jag tycker WoW är lika bra idag som det var förr, om man själv gör det till det. Gör bara inte misstaget att gå med i ett progress guild som bara stressar sig igenom spelet.

Absolut, är du en ny till wow kommer det vara magiskt även nu.. spelet är ju fortfarande otroligt bra och har mycket att erbjuda.
Sen hänger 70% av glädjen på om man hitta sköna snubbar o spela frekvent med.

Men oss som spelade competitive pvp/pve på storhets tiden i vanilla/tbc kommer aldrig kunna påstå att det är lika bra o kul nu. INGET är så bra som de va då.. tyvärr.

Godernatt/morgon!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Folk håller på så här med allt. Inte bara spel. Om livet leker och du skaffar dig goda minnen så spelar det ingen roll i vilket sammanhang du gör det. Efter några år så kommer du titta tillbaka med nostalgiska blickar och önska att allt vore enkelt som förr.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Jag tycker WoW är vad man gör det till. Det finns många kvar med din inställning och mentalitet. Personligen spelar jag alla spel för att njuta av allt innehåll och utforska allt, följa storyn osv. Jag tycker WoW är lika bra idag som det var förr, om man själv gör det till det. Gör bara inte misstaget att gå med i ett progress guild som bara stressar sig igenom spelet.

Tack för tipset, jag skulle helst vilja hitta någon på min nivå, som just börjat spela och vill utforska välrden lika mycket som jag. Glad att det frotfaradne finns en chans för mig

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

Absolut, är du en ny till wow kommer det vara magiskt även nu.. spelet är ju fortfarande otroligt bra och har mycket att erbjuda.
Sen hänger 70% av glädjen på om man hitta sköna snubbar o spela frekvent med.

Men oss som spelade competitive pvp/pve på storhets tiden i vanilla/tbc kommer aldrig kunna påstå att det är lika bra o kul nu. INGET är så bra som de va då.. tyvärr.

Godernatt/morgon!

Riktigt glad att jag kommer få uppleva en helt ny värld. Jag håller på att ladda ner spelet nu. Ska spela hela helgen Kan skriva tillbaka i slutet av helgen och säga vad jag tyckte.

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Folk håller på så här med allt. Inte bara spel. Om livet leker och du skaffar dig goda minnen så spelar det ingen roll i vilket sammanhang du gör det. Efter några år så kommer du titta tillbaka med nostalgiska blickar och önska att allt vore enkelt som förr.

Exakt, har haft väldigt bra minnen från andra saker också, speciellt utomlandsresor. Men spel är fortfarande en faktor jag vill ha nostalgi av. Det är något med spel som griper mig, som får mig att försvinna från den riktiga världen. Något med gör mig bara så sugen på WoW.

Permalänk
Skrivet av MegaMormor:

Riktigt glad att jag kommer få uppleva en helt ny värld. Jag håller på att ladda ner spelet nu. Ska spela hela helgen Kan skriva tillbaka i slutet av helgen och säga vad jag tyckte.

Jaa de hade vart kul o få höra din uppfattning efter helgen som ny Tror definitivt du kommer gilla det.

Många spelar o tycker "omg va drygt o quest o questa o quest" och inser inte att det handlar mer om upplevelsen med alla olika miljöer, olika folk man träffar och sen är de ju nytt gear,lära sig stats, attacker m.m Riktigt kul är det. Det farliga är dock att man kopplar verkligen bort omvärlden för även när du gör dom simplaste sakerna har du 100% focus. Underbart men farligt!

ha kul för oss båda nu för fan!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Skulle nog vilja säga att WoW idag är många gånger bättre än det var när det var nytt. Det som gjorde det riktigt kul i början var ju att alla låg på samma nivå och man utforskade 5man dungeons och 40man raider tillsammans, idag så springer man bara igenom dessa snabbt utan att tänka.
Men quester och sådant har utvecklats och blivit roligare än de var förr så som ny spelare tror jag du har lättare att sätta dig in i spelet nu än förr.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

WoW är ett fantastiskt bra spel som jag verkligen tycker du ska testa. Den underbara känslan jag fick när jag startade min allra första karaktär (Dwarf Hunter), glömmer jag aldrig. Man kände att man kunde göra i princip vad som helst som man kände för:)

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Antar att TS verkligen kopplade bort sig från verkligheten Hur upplever du det nu, 2 dagar efter helgen?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Antar att TS verkligen kopplade bort sig från verkligheten Hur upplever du det nu, 2 dagar efter helgen?

Hahahah! Testade spelet med en kompis som även han aldrig spelat det spelet. Det började lite småtråkigt med den otroligt långa intruduktion för nybörjare. Men när jag väl kom ut i den riktiga världen så var det sjukt coolt! Aldrig riktigt sett något sånt. Vi valde Pandaren förresten

Permalänk
Medlem

Samma med fösta Neverwinter Nights / Dungeon Siege spelade säkert i veckor när dom nyss hade släppts
men tycker inte uppföljarna har haft samma känsla.

Spelade något spel som heter Horizons innan WoW tyckte det var grymmt bra.. man fick hacka malm och tillverka egna vapen och verktyg.. levla crafting tog säkert lika lång tid som adventure.. var rätt så avslappnande att springa runt o hacka malm ^^
Loggade in på det förra året och känns lite av en besvikelse att grafiken man tyckte var så bra.. känns ganska så dålig idag.
Sedan att logga in till en nästan tom värld där det var massvis med folk när man spelade.. gör inte så mycket för nostalgi känslan heller.. men visst skulle dom göra drastiska grafikuppdateringar eller släppa en 2a så skulle jag garanterat testa igen.

Permalänk

X-road chatten i vanilla <3
Hade gett mina pungkulor för att uppleva den chatten igen!

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem

Den känslan första veckan wow kom ut då skapa man sin Nightelf hunter (wannabe legolas) och gick igenom Teldrasil samtidigt som man hörde musiken för första gången de va en legendarisk leveling . Mop är lätt bättre än vannila och cata dom som säger att mop är sämre än vannila har tröttnat på spelet som jag . Därimot är tbc och wotlk oslagbara expansions . Jag tror du kommer gilla spelet som en nybörjare själv väntar jag tills Blizzard släpper wotlk och tbc servrar eftersom mop inte är lika balanserat nu .

Men kom ihåg har du energi och är taggad kommer du komma långt i spelet genomfört med alla slackers och losers som finns nu!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

För en ny som kommer in i Wow nu så blir det säkert lika bra som för dom som starta när det var vanilla. Dock för en annan som spelade från början så kanske det inte är samma sak. Jag spela wow från 2004-2009 typ (passivt spelande 2007-2009 om man jämför med dom första åren).

Jag tycker spelet dog mer och mer i och med att dom underlättade alldeles för mycket (Exempel på det alla kunde få pvp gear utan skill, massa dailys och skräp och inflation). När jag börja fanns inte ens battlegrounds så då drog man igång world pvp i t ex cross roads och andra ställen och horde attackera stormwind m.m.

Raid materialen var generellt svårare och det gick att köra 40 manna raids.

Spelet var dessutom mindre förlåtande om en dog och det fanns inte 300 boss mods och raid alerts m.m så man fick verkligen fokusera.

Jag slutade spela för att jag ansåg att det blev på tok för lätt kan man plöja igenom en raid aspackad som main tank så är nåt fel .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Vanilla var inte så bra som alla minns det - världen var kulissartad, ibland fastnade man till och med, spelmekaniken trögare - flight patherna satt inte ihop t.ex, klasserna fick inte blomma ut. Visst, när jag tänker tillbaka på spelet var det ju vanilla (jag började spela 2006), men känslan är densamma vid startpunkterna, tycker jag. Ibland loggar jag in och besöker de första världarna, det var ju då man blev fast.

Se fram emot ett fantastiskt spel och många många timmars spelande, men glöm inte skolan! Jag hade ett stenhårt schema för att klara min högskoleutbildning då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

Förstår EXAKT va du menar.. verkligen på pricken. Men nej.. du saknar förmodligen samma som jag.. det sociala och de roliga world eventsen (ganks, trade chatt och roliga utmanande raid och lagom stabil pvp).

Ytterst lite av detta existerar i dagens wow... och de som finns är av väldigt låg kvalité set till historien. Det enda jag gillar i wow än är att lvla.. det är så avslappnande o bara questa och nyta zone efter zone med en disney film/skön stream vid sidan om

Värt o tillägga är att jag HATAR nostalgi idag, jag får sån sjuk ångest av det haha. Allt va så kul o fridfullt och man hade färgglada bekymmerslösa visioner.. något som inte kommer till en vuxens mycket begränsade fantasi lika lätt.

P.S satt senast förra helgen o svor med en kompis om hur kul wow va förr samtidigt som vi kollade gamla vurtne filmer när han ganka i Tyr's hand m.m.
Hade börjat spela maniskt om blizz lanuchat tbc eller vanilla servrar, som inte kommer ske:(

Worldofcorecraft - it's gonna be a thing

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Om du börjar spela med ett gäng kompisar och ni gör det mesta tillsammans så tror jag att du kommer ha väldigt kul i WoW. Enda problemet när ett spel har varit ute länge är att dom du kommer att spela med som du inte känner har redan gjort allting. De kommer vara bättre på spelet, kunna alla genvägar och klaga ifall du inte hänger med vilket gör det hela till en mindre rolig upplevelse för dig som är ny till spelet.

Men har du ett gäng polare och ni spelar tillsammans ser jag inget problem med att kunna spela WoW och kunna titta tillbaka om några år och känna att det var riktigt roligt. Så länge du umgås med spelare du tycker om så kommer du ha roligt, den stora grejen med "classic" wow var att alla var noobs och man hjälpte varandra vilket inte är lika vanligt nu. Och det är därför alla är nostalgiska när det gäller classic wow, allting var nytt, alla var noobs, man hade mer community.

Permalänk

Tänk att få radera hela ens Kunskapsdatabas i wow och starta om på 60 och återuppleva allt? Fy fan hade betalt JÄVLIGT dyra pengar för det..

Är mycket nöjd med min situation nu också och har många vänner riktiga som virtuella som fortfarande är aktiva. Har spelat Hardcore till och från sedan Wotlk och som allra hårdast nu sedan 5.2 med bl.a. World 2 och World 3 Med Sanitas 10 man Heroic.

Kan fortfarande sitta en helg med polare och levla eller bara lulla och bara hoppas att tiden stannar upp. Att jag slipper gå till jobbet på Måndag morgon. Knega, åka kollektivt. Låt mig vara ung för evigt! Snart halvvägs till 50 men att sluta med datorspel känns mycket avlägset.

Permalänk
Medlem

Vi är tre polare som precis börjat lira från noll igen, helt utan looms å sånt trams.
Kör med en tank, en healer och en DPS och kör enbart instanser. Riktigt jävla roligt, men allt har blivit fruktansvärt lätt. Vi sitter och minns tillbaks hur über svårt vissa delar var för och man verkligen fick vara på helspänn med pulls, CC och annat.
Men å andra sidan är det skönt att bara luta sig tillbaks och ha roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

För en ny som kommer in i Wow nu så blir det säkert lika bra som för dom som starta när det var vanilla. Dock för en annan som spelade från början så kanske det inte är samma sak. Jag spela wow från 2004-2009 typ (passivt spelande 2007-2009 om man jämför med dom första åren).

Jag tycker spelet dog mer och mer i och med att dom underlättade alldeles för mycket (Exempel på det alla kunde få pvp gear utan skill, massa dailys och skräp och inflation). När jag börja fanns inte ens battlegrounds så då drog man igång world pvp i t ex cross roads och andra ställen och horde attackera stormwind m.m.

Raid materialen var generellt svårare och det gick att köra 40 manna raids.

Spelet var dessutom mindre förlåtande om en dog och det fanns inte 300 boss mods och raid alerts m.m så man fick verkligen fokusera.

Jag slutade spela för att jag ansåg att det blev på tok för lätt kan man plöja igenom en raid aspackad som main tank så är nåt fel .

Hahahahahahaha!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Don_W:

För en ny som kommer in i Wow nu så blir det säkert lika bra som för dom som starta när det var vanilla. Dock för en annan som spelade från början så kanske det inte är samma sak. Jag spela wow från 2004-2009 typ (passivt spelande 2007-2009 om man jämför med dom första åren).

Jag tycker spelet dog mer och mer i och med att dom underlättade alldeles för mycket (Exempel på det alla kunde få pvp gear utan skill, massa dailys och skräp och inflation). När jag börja fanns inte ens battlegrounds så då drog man igång world pvp i t ex cross roads och andra ställen och horde attackera stormwind m.m.

Raid materialen var generellt svårare och det gick att köra 40 manna raids.

Spelet var dessutom mindre förlåtande om en dog och det fanns inte 300 boss mods och raid alerts m.m så man fick verkligen fokusera.

Jag slutade spela för att jag ansåg att det blev på tok för lätt kan man plöja igenom en raid aspackad som main tank så är nåt fel .

Du har helt rätt! Haha
Har ett par bekanta som är riktiga storrökare av den grönare sorten och ja.. tankar & healer men är helt sjukt borta IRL.
En riktig tråkig sak att alla botar.

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Du har helt rätt! Haha
Har ett par bekanta som är riktiga storrökare av den grönare sorten och ja.. tankar & healer men är helt sjukt borta IRL.
En riktig tråkig sak att alla botar.

Precis för lätt. Jag spelade sen Vanilla och plöjde väl ner en 6000 timmar + på det spelet så jag har sett det mesta fram till lich king lv 80 eller va det nu va. Spelat Tank och DPS och i vanilla räckte det att en flumma så kunde 39 andra få lida för det. I slutet räckte det med en bra dps typ och en healer.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Precis för lätt. Jag spelade sen Vanilla och plöjde väl ner en 6000 timmar + på det spelet så jag har sett det mesta fram till lich king lv 80 eller va det nu va. Spelat Tank och DPS och i vanilla räckte det att en flumma så kunde 39 andra få lida för det. I slutet räckte det med en bra dps typ och en healer.

Skrivet av MegaMormor:

Nostalgi är den bästa känslan jag vet. Jag hungrar nästan av den känslan, eftersom den känslan får mig att förstå hur viktig just den saken var innan jag förlorade den. Alla saker jag fått nostalgi av är saker som varit stora delar av mitt liv. Det kan till exempel vara Lejonkungen då den filmen var den enda filmen jag hade när jag var liten (min familj hade inte så mycket pengar när jag var liten och Lejonkungen var allt jag kunde kolla på). Den filmen tar i så hårt i hjärtat när jag kollar på den så det nästan gör ont. Jag vill nu uppleva den känslan i WoW.

Jag flyttade till Östersund för 1 månad sen för att ta en paus från allt. Jag går till gymmet, går till skolan (som jag itne tar seriöst) och är med några vänner jag träffat, efter det vill jag ha något jag kan gå hem till. WoW är just det känner jag nu. Att sätta sig framför datorn, stänga dörren bakom dig, inte ha några föräldrar som konstant klagar på att jag spelar. Bara koppla bort mig från världen och ha kul, någon annanstans, någonstans där jag kan göra vad jag vill.

Jag gick igenom några youtube videos på alla startplatser för varje klass. Varje video hade en toppkommentar som pratade om nostalgi. Vissa kommentarer gav mig en liten tår i ögat. Den nostalgin dem hade med det här spelet, det var något jag också hade känt med Lejonkungen. Jag kände att jag ville vara en av dem, känna den nostalgin med WoW. Men när jag fortsatte kolla på kommentarerna så såg jag att WoW inte är detsamma längre. Att något som heter Vanilla WoW var mycket bättre och att Blizzard bara vill åt pengar i dem senaste expansionerna. Min fråga nu är: Kommer jag att få samma upplevelse dem hade när dem just började spela även ifall spelet tydligen blivit sämre nu?

Länkar till vissa videos med toppkommentarerna:

http://www.youtube.com/watch?v=I7p-hqRz7cw
http://www.youtube.com/watch?v=sSBBxm3yTr0
http://www.youtube.com/watch?v=Go0uhWqHqoU

Jag tror definitivt du skulle tycka om WoW som ny spelare nu. Anledningen till att vi veteraner är så nostalgiska är att vi följt spelet från börjat och sett det förändras, både det bra och det dåliga. Som helt ny spelare nu tror jag ändå man skulle tycka WoW är riktigt kul.

Skrivet av Don_W:

Precis för lätt. Jag spelade sen Vanilla och plöjde väl ner en 6000 timmar + på det spelet så jag har sett det mesta fram till lich king lv 80 eller va det nu va. Spelat Tank och DPS och i vanilla räckte det att en flumma så kunde 39 andra få lida för det. I slutet räckte det med en bra dps typ och en healer.

Vanilla var bättre, inget snack om saken men content var också mer svårtillgängligt men knappast svårare. Om en person flummade i en 40-manna raid så fick inte 39 lida, kanske om det var en maintank eller om det var i de svårare delarna av AQ40 eller Naxx. En MC raid (visserligen entry-content) kunde börja vid 18:00 med 30 pers och inte vara en full 40-manna raid förens ett par timmar senareoch halvvägs till Ragnaros utan att detta direkt var ett problem, detta på gott och på ont givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror definitivt du skulle tycka om WoW som ny spelare nu. Anledningen till att vi veteraner är så nostalgiska är att vi följt spelet från börjat och sett det förändras, både det bra och det dåliga. Som helt ny spelare nu tror jag ändå man skulle tycka WoW är riktigt kul.

Vanilla var bättre, inget snack om saken men content var också mer svårtillgängligt men knappast svårare. Om en person flummade i en 40-manna raid så fick inte 39 lida, kanske om det var en maintank eller om det var i de svårare delarna av AQ40 eller Naxx. En MC raid (visserligen entry-content) kunde börja vid 18:00 med 30 pers och inte vara en full 40-manna raid förens ett par timmar senareoch halvvägs till Ragnaros utan att detta direkt var ett problem, detta på gott och på ont givetvis.

Det är på gott och ont som sagt att spelet har underlättats på det vis det gjort. Jag hade säkert kunnat finna mig i mycket om det inte vore för den abnorma sifferinflation som uppstod i senare patcher. Jag förstår liksom inte anledningen till att man skall ha 300-800k hp när bossarna och mobsen ändå följer samma inflation.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Det är på gott och ont som sagt att spelet har underlättats på det vis det gjort. Jag hade säkert kunnat finna mig i mycket om det inte vore för den abnorma sifferinflation som uppstod i senare patcher. Jag förstår liksom inte anledningen till att man skall ha 300-800k hp när bossarna och mobsen ändå följer samma inflation.

Jag istämmer att sifferinflationen är mycket problematisk. ilvl-squish behövs.

Permalänk
Medlem

Nej

Du kommer aldrig att få samma upplevelse. Det var bättre förr, spara pengar , köp ett annat spel.
Lirade från vanilla , följde med ända upp till Kung fu panda. Sen sa jag tack för mig.

Vill du ha nostalgi från WOW så får du bygga en tidsmaskin eller lira seriöst på någon private server.
Det är säkert emot reglerna att nämna "private server" här , men det är nog faktiskt så nära du någonsin kommer att komma , om nu WOW inte fortsätter i 10 år och du ser tillbaka på det du gjorde när du började spela, som vi andra gör idag.

Jag kan även säga att jag inte kan lira andra MMORPG's idag, då jag jämför allt nytt med mina upplevelser från mina tidiga år i World Of Warcraft ( Allt känns som skräp )

Men HEY! Vad vet jag , jag baserar bara allt det jag säger på mina egna åsikter och vad andra runt mig tycker.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...