Problem med R9 290X i Crossfire

Permalänk
Medlem

Kör du win 8.1 btw?

får inte samma valley benchs som dig, landar på omkring 4k score

Permalänk
Medlem

Jag har omkring 80-120 fps i ultra, 4xAA. 170 res scale.

Permalänk
Medlem

men varierar väldigt mycket, BF4 är inte något spel som gillar Crossfire ännu verkar det som :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Som ovanstående säger, du kan ALDRIG få sämre FPS med två kort vs 1 kort pga att CPU flaskar... Inget fel på din CPU. Och inte häller PCI-E lanes...
Ser inte häller ut som om dina kort throttlar då dom har en stabil core clock graf på testerna.
Skulle nästan också lura på PSU, men eftersom de funkar i benchmarks så borde det inte häller vara nått problem.

Crossfire är jobbigare för processorn och i flera fall får man sämre prestanda med två kort om man har taskig processor, satt själv på en Q66 + 2x7970 och exempelvis F1 låg på 30 fps med crossfire och 45 utan, med ny processor 100+. Det samma gällde andra cpukrävande spel.

Permalänk
Medlem

Folk, snälla!

Snälla, kan vi försöka ignorera Battlefield 4 problemet och försöka komma på en anledning varför mitt system skulle prestera så konstigt med endast ett kort?
Det känns som att folk är väldigt insnurrade på Battlefield 4, trots att jag försökt tagit vidare diskussionen.
Som jag sagt, det fungerar och verkar snurra på. Jag vill gärna fokusera på varför ett kort presterar så dåligt i jämförelse med Sweclockers test.
Det känns nästan som att jag måste skapa en ny tråd bara för att ändra samtalsämne.

Jag har gjort en felrapport hos AMD, och jag skriver här så fort jag får reda på någonting från dem.

Skrivet av Sainth:

Kör du win 8.1 btw?

får inte samma valley benchs som dig, landar på omkring 4k score

Nej, det gör jag inte på grund av att jag kan inte arbeta på 8.1 av någon anledning. Tvånget med onlinekontot gör att synkningen gör någonting konstigt med Internet Explorer, som jag måste använda i mitt jobb(tyvärr!).

Skrivet av Dalton Sleeper:

Crossfire är jobbigare för processorn och i flera fall får man sämre prestanda med två kort om man har taskig processor, satt själv på en Q66 + 2x7970 och exempelvis F1 låg på 30 fps med crossfire och 45 utan, med ny processor 100+. Det samma gällde andra cpukrävande spel.

Men skulle inte min processor ligga närmare 100% då om den inte skulle orka med? Finns det mer kraft att använda måste den ju hämta de resurser som finns tillgängliga och visas i aktivitetshanteraren? Min processor går aldrig över 60% i några benchmarks jag kört, och jag får ändå dåliga resultat.

Mvh,
Daniel

Permalänk
Medlem

Namnet på tråden är: problem i crossfire :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Namnet på tråden är: problem i crossfire :s

Om du vet hur man ändrar trådtitel får du gärna nämna det.

Permalänk
Medlem

Jag har testat att slänga in ett av mina R9 290X kort i min äldre maskin(Stationär #2 i min signatur), och jag upplever samma problem. Inte alls samma resultat som Sweclockers lyckas få i sin benchmark.
Av just denna anledning tror jag att det antingen är fel på korten eller på drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Kommer byta till 780ti, sjukligt trött på amd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Kommer byta till 780ti, sjukligt trött på amd!

Okej? Har du ett liknande problem eller?

Permalänk
Medlem

I crossfire ja, har pratat med amd support och dom säger inte något vettigt. Tycker de har bettet sig riktigt illa med hela lanseringen. Tänkte testa amd denna gång men återigen blir jag besviken, 780ti here i come.