Permalänk
Avstängd

Bra vattenkylning med Liten pump

japp varför ska man köpa eiheim1048 eller värre prylar bara för att de är populära jag kör vana troget med Sicce micra !
Detta är mitt waterkit under test så det inte skall finnas läckor.
Maze3 för CPU samt GPU samt NB samt blackice extreem å en sicce micra vattenpump.

Permalänk
Medlem

hur många l/min får du med hela systemer
alltså inte pumpen

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Maxi-jet Äger 1048 och sicce micra men men
maxi-jet är iaf hälften så stor som en 1048 och pumpar 15l/min

Så du har tiggt åt dig fler grejer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perkka
hur många l/min får du med hela systemer
alltså inte pumpen

förlorar ca 15% inte mer !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Maxi-jet Äger 1048 och sicce micra men men
maxi-jet är iaf hälften så stor som en 1048 och pumpar 15l/min

Så du har tiggt åt dig fler grejer

NOPE jag tigger inte - blir man erbjuden så tackar man ja !

Permalänk
Medlem

Förstår inte syftet med tråden..

Permalänk
Medlem

Drone2of8:
Ser att du har metall gängstänger istället för dom i "nylon", är det något du fixat själv eller kan man köpa maze3 me såna?

Aja hoppas ditt system smider på sedan, ska fläska igång mitt nästa vecka..

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Maxi-jet Äger 1048 och sicce micra men men
maxi-jet är iaf hälften så stor som en 1048 och pumpar 15l/min

Så du har tiggt åt dig fler grejer

maxi-jet är fina grejer
köpte min för 165:- när det var sambeställning här på swec..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

Det går att beställa olika varianter av anslutnigar mina var mässing det tycker jag e bättre för de av plast suger fast sig så förbannat i slangen så man inte knappt kan koppla loss allt innebär då att man riskerar att paja allt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
Det går att beställa olika varianter av anslutnigar mina var mässing det tycker jag e bättre för de av plast suger fast sig så förbannat i slangen så man inte knappt kan koppla loss allt innebär då att man riskerar att paja allt !

Tror inte han syftar på nipplarna utan på de 4 långa "stängerna" som används när man skruvar fast blocket.
Själv har jag dem i "nylon/plast" och dom har inte bra, böjer och har sig. Så om någon vet var man kan köpa de i metall som Drone har (kolla bilden på maze3 ovan) vore jag tacksam.

Permalänk
Avstängd

jaha sorry näe det är inte nylon utan stål numera sen en plastbrick för att inte komma ikontakt medmuttern mot moderkortet kolla denna bild

gå till skruvhandeln å köp en ca 40mm lång å 3-4mm gänga ! funakr åxå !

Permalänk
Inaktiv

är detta till en AMD? jag har ju ett Maze3 block, men då är det bara dom små hålen som går genom blocket också.. dom syns ju även på ditt block, men är hålen så dära brett på AMD moderkort?

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett p4 block.

Ska iaf gå på jakt efter något trevligt att byta ut mina nylon skitar med imorgon.

Permalänk
Medlem

Drone det ser fint ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
Ser ut som ett p4 block.

Ska iaf gå på jakt efter något trevligt att byta ut mina nylon skitar med imorgon.

ser ut som att det är ett maze3 med hål för socket A och sen har man satt en större plexxi skiva på det för att det ska passa p4:a.

ot: jag har både en micra och en 1046. enda problemet med micran är att den måste dränkas. annars hade den nog kunnat användas.

Permalänk
Avstängd

Japp det är MAZE3 P4 series med hål för AMD finns i blocket så det är bara att borra rakt igenom plexiskivan e tjock ! 10mm

Citat:

Geogel

vänta bara tills min artikel är färdig över alla delar ! Det komemr smaka gött för er att läsa hoppas jag