Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ludvigm:

Märkligt eftersom elgiganten fått in ett par hundra idag...

Njae inte så märkligt, elgiganten stängde ju bokningsmöjligheterna ganska tidigt.
Vi fortsatte att ta bokningar hela tiden.

Så konsekvensen blir ju tråkigt nog då att de kommer ha ett gäng på lager där det är först till kvarn. Hade vi också slutat ta emot bokningar så hade det varit samma sak hos oss.
Inte mycket vi kan göra åt det i efterhand även om vi kanske tycker att leverantören i fråga kanske borde ha prioriterat de kunder som faktiskt visade sitt intresse och förbokade.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Njae inte så märkligt, elgiganten stängde ju bokningsmöjligheterna ganska tidigt.
Vi fortsatte att ta bokningar hela tiden.

Så konsekvensen blir ju tråkigt nog då att de kommer ha ett gäng på lager där det är först till kvarn. Hade vi också slutat ta emot bokningar så hade det varit samma sak hos oss.
Inte mycket vi kan göra åt det i efterhand även om vi kanske tycker att leverantören i fråga kanske borde ha prioriterat de kunder som faktiskt visade sitt intresse och förbokade.

Men Nordisk Film borde väl skicka ut till alla samtidigt? Verkar ju konstigt om de skickar ut till vissa men inte till andra, om nu inte Elgiganten har annan leverantör förstås.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ludvigm:

Men Nordisk Film borde väl skicka ut till alla samtidigt? Verkar ju konstigt om de skickar ut till vissa men inte till andra, om nu inte Elgiganten har annan leverantör förstås.

Kan ju vara så att de som dök upp hos dem var de som de tog emot i förrgår samtidigt som vi fick.
Kan också vara att de har en annan leverantör.
Kan också vara för att vi inte ligger i samma stad.
Kan också vara så att NFI får in mindre batchar och därför skickar åt en ÅF åt gången etc.

Massa olika scenario som är möjliga helt enkelt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan ju vara så att de som dök upp hos dem var de som de tog emot i förrgår samtidigt som vi fick.
Kan också vara att de har en annan leverantör.
Kan också vara för att vi inte ligger i samma stad.
Kan också vara så att NFI får in mindre batchar och därför skickar åt en ÅF åt gången etc.

Massa olika scenario som är möjliga helt enkelt

Hmm kanske är så. Men man blir lite besviken, såklart. Jag kommer i alla fall ha kvar min bokning hos er och hoppas att jag blir tilldelad en snarast.

Permalänk

Nu verkar det som det börjar hända grejer ju, jag har en bokning på 2a december, det verkar ju inte vara allt för långt borta i eran kö. Jag vill helst inte behöva vänta en månad till innan en till leverans kommer om jag kan köpa en nu hos elgiganten, jag har ju haft en bokning hos er ett tag nu och vill ju helst köpa den hos er, tror ni man kan få några konkreta svar om leveranser? Kommer det ingen ny leverans förens nästa vecka och är det sista nu i januari? Kommer jag behöva vänta till slutet av februari för att det ska hända något igen?

Annars väldigt bra service från er på webhallen! Uppskattas!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av alex27133:

Nu verkar det som det börjar hända grejer ju, jag har en bokning på 2a december, det verkar ju inte vara allt för långt borta i eran kö. Jag vill helst inte behöva vänta en månad till innan en till leverans kommer om jag kan köpa en nu hos elgiganten, jag har ju haft en bokning hos er ett tag nu och vill ju helst köpa den hos er, tror ni man kan få några konkreta svar om leveranser? Kommer det ingen ny leverans förens nästa vecka och är det sista nu i januari? Kommer jag behöva vänta till slutet av februari för att det ska hända något igen?

Annars väldigt bra service från er på webhallen! Uppskattas!

Vi får tyvärr inte mycket förhandsinfo om leveranserna storlek förrän de typ redan är här. Så det är jättesvårt att svara på.
Det kommer en leverans nästa vecka är allt vi har fått bekräftat just nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi får tyvärr inte mycket förhandsinfo om leveranserna storlek förrän de typ redan är här. Så det är jättesvårt att svara på.
Det kommer en leverans nästa vecka är allt vi har fått bekräftat just nu.

Okej, en snabb fråga till, om jag har fattat det rätt så får ni era leveranser från nordisk film, det är inga importer man får då? Får man med rätt elkabel, svenska manualer och sånt? Det kanske låter töntigt men jag vill inte ha någon import, utan jag vill ha en med svenska manualer och rätt kablar utan att man ska behöva ha någon adapter.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av alex27133:

Okej, en snabb fråga till, om jag har fattat det rätt så får ni era leveranser från nordisk film, det är inga importer man får då? Får man med rätt elkabel, svenska manualer och sånt? Det kanske låter töntigt men jag vill inte ha någon import, utan jag vill ha en med svenska manualer och rätt kablar utan att man ska behöva ha någon adapter.

Ska försöka redovisa så tydligt som möjligt:

På grund av bristen har vi blandat lager med en del enheter från UK.

Man behöver ingen adapter då sladden inte sitter fast i PS4an och vi skickar med en svensk sladd.

Om man tycker det är en deal breaker (pga att man t.ex. samlar på just nordiska utgåvor eller liknande) så är det inga problem att häva köpet och få sin köplats för en svensk maskin återaktiverad.

Vi har gjort såhär för att kunna leverera så många PS4or som möjligt. Ett alternativ hade varit att lägga upp import-enheterna som en egen produkt och släppa dem fritt.
Men eftersom det inte spelar någon roll vilket ursprungsland konsolen har för en enormt överhängande majoritet valde vi att föra in dem i den befintliga kön. (Men som sagt: vill man inte ha den är det helt ok att återsända, på vår kostnad, och invänta en svensk).

Av alla PS4or som vi skeppat är det en försvinnande liten mängd som varit importerade.
De som har fått en UK-bas har fått det för att vi inte haft SE-basar att leverera. Om man inte vill ha UK-basen meddelar man det och återaktiverar sin köplats för en svensk bas utan kostnad och utan påverkan på kötid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har för mig personen som bokade i november, kommer nog får varan i början av mars.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk

Jag har redan prövat maila Microsofts VD men fick inget svar

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ska försöka redovisa så tydligt som möjligt:

På grund av bristen har vi blandat lager med en del enheter från UK.

Man behöver ingen adapter då sladden inte sitter fast i PS4an och vi skickar med en svensk sladd.

Om man tycker det är en deal breaker (pga att man t.ex. samlar på just nordiska utgåvor eller liknande) så är det inga problem att häva köpet och få sin köplats för en svensk maskin återaktiverad.

Vi har gjort såhär för att kunna leverera så många PS4or som möjligt. Ett alternativ hade varit att lägga upp import-enheterna som en egen produkt och släppa dem fritt.
Men eftersom det inte spelar någon roll vilket ursprungsland konsolen har för en enormt överhängande majoritet valde vi att föra in dem i den befintliga kön. (Men som sagt: vill man inte ha den är det helt ok att återsända, på vår kostnad, och invänta en svensk).

Av alla PS4or som vi skeppat är det en försvinnande liten mängd som varit importerade.
De som har fått en UK-bas har fått det för att vi inte haft SE-basar att leverera. Om man inte vill ha UK-basen meddelar man det och återaktiverar sin köplats för en svensk bas utan kostnad och utan påverkan på kötid.

Tycker personligen att det är bra att ni plockar in UK PS4or och skickar iväg, vet att spelen är regionsfria och UK har väl samma region när det kommer till DVD och BluRay? Problemet för min del var att jag inte fick någon strömsladd med vilket var lite tråkigt när man stod och skulle installera allt, så ni borde se över att det verkligen går ut strömsladdar till alla som ska ha det. Jag hämtade i butiken i Sundbyberg

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Freddish93:

Tycker personligen att det är bra att ni plockar in UK PS4or och skickar iväg, vet att spelen är regionsfria och UK har väl samma region när det kommer till DVD och BluRay? Problemet för min del var att jag inte fick någon strömsladd med vilket var lite tråkigt när man stod och skulle installera allt, så ni borde se över att det verkligen går ut strömsladdar till alla som ska ha det. Jag hämtade i butiken i Sundbyberg

Tyvärr hann några konsoler gå iväg utan ersättningskabeln precis i början men det ska inte ha upprepats igen vad jag vet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Njae inte så märkligt, elgiganten stängde ju bokningsmöjligheterna ganska tidigt.
Vi fortsatte att ta bokningar hela tiden.

Så konsekvensen blir ju tråkigt nog då att de kommer ha ett gäng på lager där det är först till kvarn. Hade vi också slutat ta emot bokningar så hade det varit samma sak hos oss.
Inte mycket vi kan göra åt det i efterhand även om vi kanske tycker att leverantören i fråga kanske borde ha prioriterat de kunder som faktiskt visade sitt intresse och förbokade.

Elgiganten har öppnat upp sin bokning från och till (även när den inte funnits på lager).
Jag vet inte om jag tycker ert kösystem är bra när det kan skapas tre månaders leveranstid. Vid något tillfälle borde den blivit slutsåld liksom.
Veckans leveranser från elgiganten har varit lättillgängliga både på hemsidan och i butik och med de senaste beskeden att ni fortfarande är kvar på oktoberordrar så ger jag upp min köplats här :(.
Tack ändå för all info här i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av e3henri:

Elgiganten har öppnat upp sin bokning från och till (även när den inte funnits på lager).
Jag vet inte om jag tycker ert kösystem är bra när det kan skapas tre månaders leveranstid. Vid något tillfälle borde den blivit slutsåld liksom.
Veckans leveranser från elgiganten har varit lättillgängliga både på hemsidan och i butik och med de senaste beskeden att ni fortfarande är kvar på oktoberordrar så ger jag upp min köplats här :(.
Tack ändå för all info här i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Om alla hade haft sina köer kostant öppna så hade det ju varit det mest "solidariska" mot alla förstås.
Men vi kan ju inte kontrollera vad våra konkurrenter väljer att göra.
Vi kan inte heller kontrollera att leverantörerna skickar konsoler till återförsäljare som inte ens har väntande kunder.

Ett alternativ som också hade gjort konsolerna "lättillgänliga" hos oss är ju om vi inte hade tagit förbokningar alls och bara dundrat in ett par tusen på lagret och sen hade det varit huggsexa för att få sig en konsol.
Eller så hade vi kunnat stänga ordermottagningen vid ett visst datum eller under en viss period.
Hur lång skulle den perioden vara eller vilket datum skulle det ha stängts? Helt omöjlig fråga att besvara eftersom ingen visste hur många PS4or de skulle få eller när.

Så jag känner faktiskt inte att vi kan ta åt oss av den kritiken även om vi förstås också tycker det är sjukt irriterande att se att ÅF:ar som inte ens har kundordrar får motta leveranser "på våra kunders bekostnad" så att säga.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Trist för webhallen när det inte finns några konsoler att leverera!
Har man bokat en konsol så är man i kön, sen när man får den beror på när man fick fingret ur röven och bokade...
Låter rättvist tycker jag!

Själv knallade jag in på media markt och köpte mig en fransk PS4 för en månad sen, funkar jättebra den med!

Visa signatur

Asus A8N-E , AMD64 3200+ , ATI X1950XT , 1GB Corsair , Antec Sonata II , Zalman: ZM-7000B-CU , VF700-CU , ZM-NB47J.

Permalänk

Hur ser det ut vid reperationsärende? Min fungerade i ett par dagar, men nu i morse stängde den av sig efter kanske 30 sekunder i huvudmenyn och nu startar den inte alls. Den piper till en gång och det blå ljuset börjar komma men sedan ingenting mer. Antar att den får skickas in på service snarare än att den kan ersättas med fungerande enhet?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goombaslayer:

Hur ser det ut vid reperationsärende? Min fungerade i ett par dagar, men nu i morse stängde den av sig efter kanske 30 sekunder i huvudmenyn och nu startar den inte alls. Den piper till en gång och det blå ljuset börjar komma men sedan ingenting mer. Antar att den får skickas in på service snarare än att den kan ersättas med fungerande enhet?

Vi har haft en liten pool av utbytesenheter men jag vågar inte lova att vi har några kvar då jag inte kan se deras lagersaldo nu under helgen.
Om vi inte har några sådana kvar är det utbyte eller att vänta på nästa leverans som gäller ja.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi har haft en liten pool av utbytesenheter men jag vågar inte lova att vi har några kvar då jag inte kan se deras lagersaldo nu under helgen.
Om vi inte har några sådana kvar är det utbyte eller att vänta på nästa leverans som gäller ja.

Okej, ingen reperation då alltså? Jag har hursomhelst också mailat om det hela och då även bifogat mitt ordernummer.

Permalänk
Medlem

Går det att ansluta en ps4 kontroll till en pc? Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Axel95:

Går det att ansluta en ps4 kontroll till en pc? Mvh

Inte officiellt iaf.
PS3 kontrollern går med lite inofficiella drivrutiner/mjukvara men mig veterligen funkar det inte med PS4 ännu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Byta ut felaktig konsol mot en annan felaktig konsol. trist

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Byta ut felaktig konsol mot en annan felaktig konsol. trist

Ja de är ju knappast webhallens fel, du har sjuk otur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Ja de är ju knappast webhallens fel, du har sjuk otur

har inte fått min konsol, än. Men tråkigt att kunden skickar tillbaka konsolen för lagring som ersätt en annan konsol som också är felstartad.

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

har inte fått min konsol, än. Men tråkigt att kunden skickar tillbaka konsolen för lagring som ersätt en annan konsol som också är felstartad.

Ja de är väl trist att sony valt sådana distributörer, men det är ju inte webhallens fel

Permalänk
Medlem

Antal mottag?

Hej,

Får ni gå ut med informationen angående hur många enheter ni har tagit emot av samtliga sändningar?
Samt hur många förhandsbokningar ni hade på Playstation 4?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kimbjo89:

Hej,

Får ni gå ut med informationen angående hur många enheter ni har tagit emot av samtliga sändningar?
Samt hur många förhandsbokningar ni hade på Playstation 4?

Nej vi varken får eller vill gå ut med exakta siffror.
Vad vi har indikationer på är i alla fall att vi hade/har vi flest förbokningar av alla återförsäljare i Sverige och därav bör vi också ha fått flest PS4or än så länge.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Ingen respons ifrån kundtjänst idag. Vore fint med en fraktsedel så att man kan påbörja utbytningsprocessen snarast möjligt. I och med att den ter sig helt "brickad" går det inte heller få ut en spelskiva ur maskinen. Förmodar att det inte är några problem för Webhallens service att följa Sonys officiella guide i hur man gör det manuellt? Vill ju inte bli av med spelet också pga. defekt konsol.

Permalänk
Medlem

Var inne i butiken på Sveavägen, där stod ett gäng på hyllorna, givetvis alla bokade men det verkar iaf som att det fortfarande rullar ut lite då och då.

Permalänk
Medlem

Hallå webbis.

Varför har ni inte en "Rea" kategori i Blu-Ray sektionen? Sådan finns t ex i DVD och PC Spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9