Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

plockat ihop ny dator, vilket nätagg

Permalänk

plockat ihop ny dator, vilket nätagg

min tråd verkar försvunnit, så undrar vilket nätagg jag ska ha till denna burken, som så småningom kommer köras sli och kanske lite klockning.
valde nätagget corsair cx750, men detta ska tydligen vara ett skitagg, så vore bra med nått som verkligen rekommenderas.
tack.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4340480/2013-12-14

Permalänk
Medlem

Tycker corsair rm serien är rätt prisvärd.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av camorrista:

min tråd verkar försvunnit, så undrar vilket nätagg jag ska ha till denna burken, som så småningom kommer köras sli och kanske lite klockning.
valde nätagget corsair cx750, men detta ska tydligen vara ett skitagg, så vore bra med nått som verkligen rekommenderas.
tack.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4340480/2013-12-14

Jag skulle inte vilja kalla corsair CX för skitagg. Det är en prisvärd serie enligt mig.
Har ett nyinskaffat corsair CX650M samt ett corsair HX750.
Jag har också ett Antec agg på 550w som är ett budgetagg men ändå ett helt okej nätagg, det är dock mycket tråkigare än min nya CX650.
Sedan så slår ju det inte mitt HX750, men det är som sagt i en prisklass för sig (även något större).

Permalänk
Medlem

valfritt xfx eller bequiet kommer att funka galant! (vet dock inte om det gäller för Kraft serien av bequiet)

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av camorrista:

min tråd verkar försvunnit, så undrar vilket nätagg jag ska ha till denna burken, som så småningom kommer köras sli och kanske lite klockning.
valde nätagget corsair cx750, men detta ska tydligen vara ett skitagg, så vore bra med nått som verkligen rekommenderas.
tack.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4340480/2013-12-14

Om du redan valt?? varför fråga??

Permalänk
Medlem
Skrivet av patton:

Om du redan valt?? varför fråga??

Om du läser det du nyss citerade sa TS att han hört att cx var skit och villle ha förslag på annat.

OT: CX XXXM är inte så dåliga och passar din budget ganska bra. Dock kan som sagt xfx och bequiet vara något att titta på.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av patton:

Om du redan valt?? varför fråga??

För att TS uppenbarligen har lite farhågor kring det nätaggregatet och vill höra vad vi andra har att säga.

Till TS; Köpte nyligen en ny dator själv och då valde jag ett NZXT Hale 90+ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=640132
Nu har jag inga tester tillgängliga för tillfället men jag är själv väldigt nöjd med och kör det på följande prylar:
4770k
GTX 780
Plextor M5s
Totalt 5 fläktar + fläktkontroller

Nätaggregatet finns även i högre effekter om du känner att det behövs. Om jag inte missminner mig helt så är det Super Flower som tillverkat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

OT: CX XXXM är inte så dåliga och passar din budget ganska bra. Dock kan som sagt xfx och bequiet vara något att titta på.

Kvalitén på Corsairs saker är väl lite omdiskuterade här på forumet. Jag vet att deras CX för ett par år sedan var riktigt usla men sedan uppdaterade de designen för att möta kritiken, dock så är det väl fortfarande budget nätaggregat. Multiman lär väl dyka upp snart och rätt en om man har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

Om du läser det du nyss citerade sa TS att han hört att cx var skit och villle ha förslag på annat..

Skulle vilja ha en grå hund, vilken ska jag ha? förstå mig rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Kvalitén på Corsairs saker är väl lite omdiskuterade här på forumet. Jag vet att deras CX för ett par år sedan var riktigt usla men sedan uppdaterade de designen för att möta kritiken, dock så är det väl fortfarande budget nätaggregat. Multiman lär väl dyka upp snart och rätt en om man har fel.

Håller helt med dig om att cx är lite budget men vad jag har hört och sett så ska just den modulära versionen vara lite bättre. Dock rekommenderar jag inte att köpa budgetagg då det är en av de viktigaste delarna i bygget. Själv köpte man ju ett AX760 just för kvaliteten och den förväntade livslängden. (Corsair har några bra agg )

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017