Permalänk
Avstängd

Min Vattentank

SUGER I BYGGE MEN FUNKAR !
Den har 2st siccemicra i sig som pumpar.

Permalänk
Medlem

2st micra?
Då lär den ju pumpa på ganska kraftigt iaf.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Avstängd

den pumpar på bra men med tanke på allt morstånd jag har i block så tapapr jag 40-50% effekt i slutändan , med en pump höll inte trycket för alla komponenter !

Permalänk
Medlem

En eheim 1048 (stavning?) borde klara detta va

pump -> cpu -> gpu -> tank -> radiator -> pump (samma pump )

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Avstängd

Znurf : japp det ska den klara. fick med en 1048 men den var för 110V så kysste den adjö kan inte använda men ska köpa ngn bra pump nästa månad !

Permalänk
Medlem

Znurf: eheim 1048, kör jag i mitt kit, å då har du nb inräknat oxå.. så... ja.

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk

Drone... det finns ju faktiskt 230v -> 110v konverters att köpa... gör det

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Drone... det finns ju faktiskt 230v -> 110v konverters att köpa... gör det

Varför om han nu har 2 andra pumpar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Drone... det finns ju faktiskt 230v -> 110v konverters att köpa... gör det

näe kostar mer än vad en NY 1048 kostar i butik !

Permalänk
Medlem

Hjälper det verkligen att ha pumparna "parallellkopplade", det borde väl inte öka trycket i slangen? Det hade kännts bättre att seriekoppla dem. Det kan ju vara värt ett försök?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

Det är ganska onödigt att ha en Y-koppling på tillbakavägen

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge Drone2of8, men sladdgenomföringen får du allt ta och se över :). Elfa har fina vattentäta sladdgenomföringar som man gängar i likt nipplar.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

jag vill också vatten kyla

Visa signatur

http://d3lUx.mine.nu | AMD Athlon XP 2000+, Gigabyte GA-7VAXP, Gainward GeForce 4 Ti4200, 2x256mb DDR, Seagate Barrcuda V 8mb 120gb, Chieftec AX-01SL-D 360W

Permalänk
Avstängd

Fin vatten-tank

Fast varför inte en 120mm fläkt?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Vattentanken vart fin men inte så snyggt med tejpen. Varför har du inte en 120mm fläkt btw?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d3lUx
jag vill också vatten kyla

kör ett start kit då elelr billiga block via moddning.tk block för 299:- eller kit för cpu kylning 999:-

Permalänk
Medlem

Seriekoppla pumparna istället för att parallekoppling, det gör att pumparna inte behöver jobba lika mycket och pumptrycket fördubblas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

Nu är det kanske inte tryck han är ute efter utan ett maximalt flöde. I så fall är det ju rätt dumt att seriekoppla dem eller hur?

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta lite mer bilder i andra vinklar och förklara hur du dragit elsladdarna, vad du har för sorts nippel, hur du satt ihop tanken och hur många delar den är i.

Edit: Är den vattentät då?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

hehe..ska du slänga in den i datorn sedan eller?

Permalänk
Medlem

Jag ställer samma fråga som alla andra, varför en fläkt på 80mm?
Varför har du tejpat, faller allt sönder annars?

Permalänk
Avstängd

tejpen är där för det fotot var taget när locket var limmat sedan sitter det 2 st nipplar gängade en för inkommande vatten från systemet en för påfyllning.

*skiten rasade samman när jag tappade den i golvet *

den består av 4st kanter 2 låga 2 höga sen en botten ett lock ! 6mm polytenplast !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Seriekoppla pumparna istället för att parallekoppling, det gör att pumparna inte behöver jobba lika mycket och pumptrycket fördubblas.

precis parallellkopplade pumpar är bättre.

Permalänk
Medlem

Var?

vart kan man köpa kit för 999:-?

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
tejpen är där för det fotot var taget när locket var limmat sedan sitter det 2 st nipplar gängade en för inkommande vatten från systemet en för påfyllning.

*skiten rasade samman när jag tappade den i golvet *

den består av 4st kanter 2 låga 2 höga sen en botten ett lock ! 6mm polytenplast !

vilken typ av lim använde du ?
vad kostar polytenplast ?
snyggt jobb ...

Visa signatur

Only milk and juice come in 2 liters

Permalänk
Medlem

Polyetenplastpriser varierar. Polyetenplast är t.ex. vanlig plastfolie som du täcker mat med, som faktiskt är rätt billig, men kanske inte rikigt bra till vattenkylning. Plexiglas kostar väl ca 1000 pluringar per kvadratmeter, priset varierar med tjockleken. Bryt dig in (när det är öppet) hos närmaste glasmästare och fråga honom.

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Avstängd

Re: Var?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiTrA
vart kan man köpa kit för 999:-?

*sweclockers regler är ej göra reklam för annat så titta efter en tråd i detta forum ang ngt i stil med sweclockers egna butik eller vad den nu hette ! *

äh säger det rakt ut ! moddning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8

näe kostar mer än vad en NY 1048 kostar i butik !

79:- på hobbex..

för en 220v>110v 100w

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar