Permalänk
Medlem

Varning för ASUS

Hej Alla!

Jag måste å det kraftigaste avråda alla från att köpa ASUS produkter. Jag har köpt en Eee-Pad TF300 som skärmen sprack på. Jag kontaktade ASUS för en reparation (ingen gararanti), fick kolli id från ASUS och skickade tyvärr iväg produkten (nu börjar problemen). När jag pratade med ASUS supporten och förklarat mitt ärende så frågade jag hur lång tid reparation tar, 7-10 dagar fick jag till svar. Det gjorde den inte de tog emot plattan den 24/10 och jag fick tillbaka den 20/12. När jag har ringt ASUS supporten och frågat vad som händer så är det (rena goddag yxskaft), sämre support än den det finns nog inte på hela vår sköna planet. När jag har ringt supporten och försökt få reda på vad som händer eller rättare sagt inte händer med min platta, har frågat efter kontakt uppgifter till den service verkstad de använder sig av men det har inte gått att få till den aktuella verkstaden. Här utspelar det sig otaliga telefon och mail konversationer under dessa två månader som detta har tagit. Dessa kan jag inte ta upp här för då fyller vi nog denna spalt. När jag slutligen får tillbaka plattan så har någon idiot (ursäkta språket) kört en skruvmejsel eller dylikt mellan ramen och displayen och gjort ett djupt märke där. Vänder mig till ASUS och reklamerar reparationen och de talar bara om att detta får jag ta med serviceverkstaden som jag fortfarande inte har någon kontaktuppgifter till! Har svarat ASUS att de är min part i detta och inte någon service verkstad som de använder sig av. Så vi får se vart detta slutar. Är det någon som är intresserad av mer info så kan ni kontakta mig för det är för mycket att skriva här. Så jag vill VARNA ALLA som tänker köpa ASUS produkter, tänk om! Det finns så många andra leverantörer så är det dumt att välja den sämsta. Jag personligen kommer aldrig köpa en ASUS produkt igen.

Visa signatur

Arbetstation | Fractal Design R4 | ASUS P8P67 Deluxe | Intel Core I7-2600K | Crucial m4 128 GB |16 GB DDR3 1600MHz
HTPC | Silverstone Crown CW02B | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel Core I5-750 | 4 GB DDR3 1600MHz | Enermax Modu82+ II 625W

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 3 Asus skärmar och inte haft problem alls med skärmarna. Ibland har man otur helt enkelt. Så är det med alla möjliga märken och produkter.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolf67:

Hej Alla!

Jag måste å det kraftigaste avråda alla från att köpa ASUS produkter. Jag har köpt en Eee-Pad TF300 som skärmen sprack på. Jag kontaktade ASUS för en reparation (ingen gararanti), fick kolli id från ASUS och skickade tyvärr iväg produkten (nu börjar problemen). När jag pratade med ASUS supporten och förklarat mitt ärende så frågade jag hur lång tid reparation tar, 7-10 dagar fick jag till svar. Det gjorde den inte de tog emot plattan den 24/10 och jag fick tillbaka den 20/12. När jag har ringt ASUS supporten och frågat vad som händer så är det (rena goddag yxskaft), sämre support än den det finns nog inte på hela vår sköna planet. När jag har ringt supporten och försökt få reda på vad som händer eller rättare sagt inte händer med min platta, har frågat efter kontakt uppgifter till den service verkstad de använder sig av men det har inte gått att få till den aktuella verkstaden. Här utspelar det sig otaliga telefon och mail konversationer under dessa två månader som detta har tagit. Dessa kan jag inte ta upp här för då fyller vi nog denna spalt. När jag slutligen får tillbaka plattan så har någon idiot (ursäkta språket) kört en skruvmejsel eller dylikt mellan ramen och displayen och gjort ett djupt märke där. Vänder mig till ASUS och reklamerar reparationen och de talar bara om att detta får jag ta med serviceverkstaden som jag fortfarande inte har någon kontaktuppgifter till! Har svarat ASUS att de är min part i detta och inte någon service verkstad som de använder sig av. Så vi får se vart detta slutar. Är det någon som är intresserad av mer info så kan ni kontakta mig för det är för mycket att skriva här. Så jag vill VARNA ALLA som tänker köpa ASUS produkter, tänk om! Det finns så många andra leverantörer så är det dumt att välja den sämsta. Jag personligen kommer aldrig köpa en ASUS produkt igen.

Så för att du har haft problem med en reklamation ska ingen köpa något från en av världens största tillverkare av datorrelaterade produkter. Logic at its finest!

Personligen skulle jag mer än gärna rekommendera folk att köpa asus utifrån mina erfarenheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara bra erfarenheter av ASUS support och produkter

Men förstår din frustration helt :/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Så för att du har haft problem med en reklamation ska ingen köpa något från en av världens största tillverkare av datorrelaterade produkter. Logic at its finest!

Personligen skulle jag mer än gärna rekommendera folk att köpa asus utifrån mina erfarenheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Skit kan hända med alla produkter, oavsett märke. Men om supporten är så pass dålig så är det värt att tänka en extra gång

Permalänk
Medlem

Jag har köpt mycket ASUS produkter under åren jag med, därför vände jag mig till ASUS när skärmen gick sönder då det kändes tryggt men ack vad jag bedrog mig. Har aldrig varit med om en så värdelös support under alla år jag har jobbat med datorer och jag började 1985.

Visa signatur

Arbetstation | Fractal Design R4 | ASUS P8P67 Deluxe | Intel Core I7-2600K | Crucial m4 128 GB |16 GB DDR3 1600MHz
HTPC | Silverstone Crown CW02B | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel Core I5-750 | 4 GB DDR3 1600MHz | Enermax Modu82+ II 625W

Permalänk
Medlem

Hade inga problem när jag skickade min Asus N56V för att byta skärm.
Tog en vecka och gick på garantin.

Att uppmana till bojkott av ett helt företag för ett enskilt fall av dålig support tycker jag nog är lite löjligt.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

Sådana här trådar är lite onödiga egentligen.
Alla har otur med produkter och kundtjänst ibland, det finns inget företag som är helt fläckfritt. Du har dock all rätt till att vara frustrerad.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Geeks
SweClockers

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.
§ 3.2 Trådar ska placeras i den forumdel som bäst passar det behandlade ämnet.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)