Permalänk
Medlem

byta grafikkort

har en fråga om det går att uppgradera grafikkort i en asus g75vw. hade min inne på lagning och då bytte dom grafikkortet tror ja så då borde de väl gå å byta?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Om de lyckades byta grafikkort så borde svaret vara ja? Du måste jobba på hur du skriver. Ser hemskt ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

Att de kan byta grafikkortet är väl inte samma sak som att man kan köpa ett bättre på eBay och uppgradera, vilket är vad jag tror att TS är ute efter. Det är väl självklart att de kan byta delar i en bärbar dator när den är på reparation, men det betyder ju inte för den skull att man kan byta till något annat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jo på den modellen så går det att byta. Dock så kostar det förmodligen lika mycket som att köpa en ny dator.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem

sjyst å kritisera nån med läs å skrivsvårigheter då.........

ville bara veta om det gick

så tack

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem

Jag googlade lite, vilket du också kunde prova.

Din dator ska vara utrustad med ett grafikkort med ett standardgränssnitt som heter MXM 2. Det går att köpa sådana grafikkort på tex eBay, men de korten ser något annorlunda ut än det kort som verkar sitta i din dator nu (allt utifrån bilder som jag hittat på nätet). Om du köper ett annat grafikkort så måste du dels se till att det är MXM 2 och dels måste det vara tillräckligt likt så att du kan sätta på den kylanordning som finns i datorn. Dvs själva gpu'n, minnena och skruvhål för kylningen måste sitta på samma ställe. Med tanke på att kortet i din dator verkar vara special för den datorn så tror jag du får svårt att uppfylla alla dessa kriterier.

Annars hittade jag tex ett GTX765M för strax under 3000kr, så att det skulle vara lika dyrt som en ny dator är nog lite att ta i.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

jo jag sökte lite men visste inte hur ja skulle få fram de. tack giplet för du svara snällt på min fråga

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk