Acer v5-573g - Hur drar man ut batteriet på denna? (Ingen vanlig laptop, annorlunda design)

Permalänk
Medlem

Acer v5-573g - Hur drar man ut batteriet på denna? (Ingen vanlig laptop, annorlunda design)

Jag har fått ett problem när jag skulle installera drivrutiner till Internetkortet på en Acer V5 och det här meddelandet fick jag:

"The RealTek Network Adapter/Controller was not found. If Deep Sleep Mode enabled Please Plug the Cable"

Så detta betyder då att Internet-kortet hittades inte i datorn pga deep sleep mode?

Jag google problemet och hittade nån lösning att man skulle dra ur batteriet ifrån datorn och även CMOS batteriet med för den delen. Men frågan är: hur drar man ut batteriet på en Acer V5-573G ? Det är heltäckt lock och jag har öppnat locket och såg vart batteriet ligger men vet inte hur man ska pilla den av UTAN att ta sönder den. Vill inte ta sönder nya datorn så nån som kan ge mig lite tips hur man pillar av den på smidigaste sätt?

Och samma sak med CMOS på denna laptop, hur gör ni?

Skulle vara sjyst om ni kunde beskriva lite då jag vill ju inte ha sönder nya datorn Är ganska klantig av mig annars

Permalänk
Skrivet av Asterion:

har du aldrig plockat isär en bärbar och inte vet hur man gör.
eller att du brukar slita/dra/bända där du inte borde så ska du nog lämna in den.
till någon butik där dom kan det.

hela undersidan är ett lock skruvar du ut skruvarna så borde locket gå att få av.
men som sagt gör du fel att flexkabel går av eller att du skruvar in fel skruv i nåt hål så kan du pajja allt..

både bios batteriet & vanliga batteriet sitter under luckan

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Om datorn ligger innanför garantin så skulle jag då lämna in den för att få det fixat. För börjar du ta isär datorn så har du brutit garantin.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Jag har fått ett problem när jag skulle installera drivrutiner till Internetkortet på en Acer V5 och det här meddelandet fick jag:

"The RealTek Network Adapter/Controller was not found. If Deep Sleep Mode enabled Please Plug the Cable"

Så detta betyder då att Internet-kortet hittades inte i datorn pga deep sleep mode?

Jag google problemet och hittade nån lösning att man skulle dra ur batteriet ifrån datorn och även CMOS batteriet med för den delen. Men frågan är: hur drar man ut batteriet på en Acer V5-573G ? Det är heltäckt lock och jag har öppnat locket och såg vart batteriet ligger men vet inte hur man ska pilla den av UTAN att ta sönder den. Vill inte ta sönder nya datorn så nån som kan ge mig lite tips hur man pillar av den på smidigaste sätt?

Och samma sak med CMOS på denna laptop, hur gör ni?

Skulle vara sjyst om ni kunde beskriva lite då jag vill ju inte ha sönder nya datorn Är ganska klantig av mig annars

Hej!

Först och främst vill jag ta reda på om drivrutinen är korrekt, vilken drivrutin har du försökt ladda in? Kan du länka?

Skrivet av struggler:

Om datorn ligger innanför garantin så skulle jag då lämna in den för att få det fixat. För börjar du ta isär datorn så har du brutit garantin.

@Struggler, inte på en Acer dock, vi litar på att dom kunder som vill öppna sin laptop klarar av det

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community