Endast 17, 18-årsgräns på konsert

Permalänk

Endast 17, 18-årsgräns på konsert

Hej!

Det är så att en av mina absoluta favoriter, City and Colour kommer till Stockholm i februari och jag fyller 18 i mars. Det är som sagt 18-årsgräns på konserten men jag skulle kunna låna en av mina vänners (som fyllt 18) leg. Jag bor i Karlstad och det blir rätt dyrt med tågbiljetter + konsertbiljetter. Av ingen tidigare erfarenhet så undrar jag; är det stor chans att bli denied vid ingången? Anledningen till att det är 18-årsgräns är därför att konserten hålls på en restaurang som också är en pub. Jag hade inte tänkt att dricka. Jag tvekar därför att det är väldigt mycket pengar åt skogen ifall det visar sig att man inte kommer in när man väl är där. Ifall jag hade bott i Stockholm så hade jag inte tvekat men thats not the case.

Tack för alla svar på förhand!

- Oskar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av The Oskar BB:

Hej!

Det är så att en av mina absoluta favoriter, City and Colour kommer till Stockholm i februari och jag fyller 18 i mars. Det är som sagt 18-årsgräns på konserten men jag skulle kunna låna en av mina vänners (som fyllt 18) leg. Jag bor i Karlstad och det blir rätt dyrt med tågbiljetter + konsertbiljetter. Av ingen tidigare erfarenhet så undrar jag; är det stor chans att bli denied vid ingången? Anledningen till att det är 18-årsgräns är därför att konserten hålls på en restaurang som också är en pub. Jag hade inte tänkt att dricka. Jag tvekar därför att det är väldigt mycket pengar åt skogen ifall det visar sig att man inte kommer in när man väl är där. Ifall jag hade bott i Stockholm så hade jag inte tvekat men thats not the case.

Tack för alla svar på förhand!

- Oskar

Skämtar du? Använda en annan persons ID? Är ju förfan inte rätt.

Permalänk
Medlem

spelningen har säkert någon arrangör å krogen har säkert någon ägare. försök få tag i dessa å se om de är villiga göra undantag. visserligen stan så knappast troligt men en chans i hel.
spelar de annars ingen annan stans?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Att "låna" andras legitimation för att kringgå åldersgränser för krogars serveringstillstånd rimmar inte väl med §8 i SweClockers regler. Se även 15 kap 12 § brottsbalken.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.