Permalänk
Medlem

Problem med Frontpanelsljudportar

Hej.

Jag har lite problem med HD-Audio ljudportarna på mitt Fractaldesign Define mini.
Moderkortet är ett Asus Maximus V Gene (http://www.asus.com/ROG_ROG/MAXIMUS_V_GENE/)

Ljudanslutningen vid I/O portarna fungerar alldeles utmärkt men om jag använder ljudporten fram så blir ljudet extremt dåligt, lyssnar man på musik så hör man bara instrument och väldigt låg sång t ex fast porten är inställd på Hörlursutgång.

Jag har installerat om både datorn och drivrutiner, kollat så det står på HD-audio i settings både i programvara och bios.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Tack på förhand!

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kopplat in frontaudiokabeln rätt? För det kan på vissa chassin var både AC97 och HD-koppling?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du tar av frontpanelen och kontrollerar så att anslutningen där är OK, det är nämligen såvitt jag förstått saken ganska vanligt förekommande att kablarna till frontpanelen sitter lite på trekvart från fabrik i Fractals chassin. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat in den med HD kontakten på moderkortet men jag ska kolla kontakten vid själva anslutningen som CeLL säger:) hoppas de löser det.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Medlem

Har löst problemet nu. var själva porten i chassit som var trasig.
tog en panel från ett gammalt chassi och det fungerar optimalt !

tack för tipset!

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]