Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fråga ang. strömförsörjning till grafikkort (270x).

Permalänk
Medlem

Fråga ang. strömförsörjning till grafikkort (270x).

Tjena.
Satte ihop min nya dator igår och blev fundersam när jag kom till grafikkortet. På detta sitter det två st 6 pins-kontakter. Var är det bäst att plocka spänningen till dessa?

Har ett https://www.inet.se/produkt/6909757/be-quiet-pure-power-l8-53... nätaggregat. På detta finns det bl a två st uttag som heter PCI E 1 och PCI E 2 och dessa har två dedikerade sladdar med 6+2 pins som passar om man utelämnar +2:orna. Kan jag använda båda dessa eller ska jag ta PCI E 1 och använda tillsammans med en av sladdarna med massor av uttag tillsammans med av de två skarvsladdarna (6 pin) som medföljde grafikkortet?
Hoppas ni begriper vad jag menar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dom två pci kablarna som är 6+2 kommer passa bara,du kommer bara inte behöva koppla i dom två extra "+2" kontakterna.
Har själv ett r9 290 kort och där är det 8+6 anslutning så jag använder en sån "+2" och skiter i den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Dom två pci kablarna som är 6+2 kommer passa bara,du kommer bara inte behöva koppla i dom två extra "+2" kontakterna.
Har själv ett r9 290 kort och där är det 8+6 anslutning så jag använder en sån "+2" och skiter i den andra.

Och du använder alltså båda PCI E kablarna från nätaggregatet? Ingen av de andra "vanliga"?

Permalänk
Medlem

Ja, använder båda pci kablarna med en tvåpins som hänger fritt i luften.
Förstår inte riktigt vad du menar med "Vanliga"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Ja, använder båda pci kablarna med en tvåpins som hänger fritt i luften.
Förstår inte riktigt vad du menar med "Vanliga"

Molex heter det visst.

Permalänk

Använd de två PCI E-kontakterna så blir det ordning och reda i chassit och du slipper använda fler komponenter än nödvändigt.

Adaptern som följer med är till för att hjälpa de som inte har dubbla PCI E-kontakter i grund genom att koppla två Molex till en PCI E.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White