Permalänk
Medlem

lutande grafikkort?

Hej, jag har ett grafikkort som lutar lite pga dess "tyngd" antar jag,
Det jag då undrar är om det kan gå sönder eller en värre ha sönder moderkortet? Har haft det inkopplat i 2 dagar.

Första gången jag har det för övrigt, alltid haft nvidia förut och har alltid suttit rakt. Men testade ett AMD 280x nu och det lutar lite, moderkortet jag har är asus maximus vi Formula om det nu hjälper något.

Ska försöka ta en bild så ni får se hur det ser ut

Permalänk
Medlem

Ganska vanligt att grafikkort böjer sig lite, det är ingen fara.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mabjo10:

Hej, jag har ett grafikkort som lutar lite pga dess "tyngd" antar jag,
Det jag då undrar är om det kan gå sönder eller en värre ha sönder moderkortet? Har haft det inkopplat i 2 dagar.

Första gången jag har det för övrigt, alltid haft nvidia förut och har alltid suttit rakt. Men testade ett AMD 280x nu och det lutar lite, moderkortet jag har är asus maximus vi Formula om det nu hjälper något.

Ska försöka ta en bild så ni får se hur det ser ut

Det är ju ganska vanligt och nåt som både moderkort och grafikkort klarar av. Finns stöd och likn. som man kan köpa, man kan även ghettomodda ifall man anser det är nödvändigt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

se bara till att den är fastskruvad vid bracketen så ska allt hålla, tillverkarna bygger korten efter att oftast sitta i ett tower chassi, så de ser till att korten inte ska gå sönder av det, samma med moderkorten.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |