Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skuggan74:

Den är helt dammtät och kan sänkas ned i vatten en kortare stund, så jo den är vattentät. Nästa steg är IP68 som är för produkter som ligger under vatten hela tiden, eller längre perioder.
Vattentålig är tex IP65-66 som kan sköljas över med vatten utan att ta skada.

Skickades från m.sweclockers.com

Den tål vatten i ett visst tryck under en viss tid. Alltså tålig. Inte tät.
Nåja..

Dammtätt ja.

Ip67
Immersion up to 1 m Ingress of water in harmful quantity shall not be possible when the enclosure is immersed in water under defined conditions of pressure and time (up to 1 m of submersion). Test duration: 30 minutes
Immersion at depth of at least 1 m measured at bottom of device, and at least 15 cm measured at top of device

Permalänk
Inaktiv

Törs man hoppas på att de äntligen löst problem med lagg och frysningar? Femte gången gillt!

Permalänk

Dom släpper en note 3 i mindre format och utan penna!! Wtf? Näe min note 3 får leva vidare, ps kan även rekomendera deras note 2014 tablet med den har bättre specs.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Är verkligen fingeravtrycksläsare så lockande?
Inget att hurra över tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Reqlol:

Tyvärr inget lockande från s4an tyvärr mycket besviken tyckte den såg riktigt ful ut också baksidan^^

Och hur ofta sitter du och tittar på baksidan? Jag tittar på skärmen jag.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Och hur ofta sitter du och tittar på baksidan? Jag tittar på skärmen jag.

Skulle du köpa en chock rosa telefon med hello kitty med då eftersom att du "bara" tittar på skärmen? Betalar man för premium som jag antar att denna är menad att vara vill man ha premium rakt igenom.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lidodido:

"Gammalt skräp" som har samma specs som detta nya "flaggskepp" ja. Vad har denna som inte Z1 har? Fingeravtrycksläsare, visst, men så mycket folk sket på den nyheten när Apple lanserade det så betvivlar jag att Samsung förtjänar att hyllas för det.

Har du hållit i en Z1 utan tvåhandsfattning?
För att inte tala om all dödyta på Z1, skulle kunna ha döytan som ett skrivbord...Men som sagt köp Z1 du om du är gillar den, smaken är ju som baken, delad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Den tål vatten i ett visst tryck under en viss tid. Alltså tålig. Inte tät.
Nåja..

Dammtätt ja.

Ip67
Immersion up to 1 m Ingress of water in harmful quantity shall not be possible when the enclosure is immersed in water under defined conditions of pressure and time (up to 1 m of submersion). Test duration: 30 minutes
Immersion at depth of at least 1 m measured at bottom of device, and at least 15 cm measured at top of device

IP68 läcker oxå om du överskrider trycket, till och med en ubåt läcker vid överskridning av visst tryck. Så då finns inget som är vattentätt enligt din logik..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Skulle du köpa en chock rosa telefon med hello kitty med då eftersom att du "bara" tittar på skärmen? Betalar man för premium som jag antar att denna är menad att vara vill man ha premium rakt igenom.

Med tanke på din avatar så har du nog gått vilse i forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

"Gammalt skräp" som har samma specs som detta nya "flaggskepp" ja. Vad har denna som inte Z1 har? Fingeravtrycksläsare, visst, men så mycket folk sket på den nyheten när Apple lanserade det så betvivlar jag att Samsung förtjänar att hyllas för det.

Z1 har även en ganska dassigt skärm.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Med tanke på din avatar så har du nog gått vilse i forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad får dig att tro det? Bara för att jag föredrar produkter från Apple så betyder det inte per automatik att allt annat är irrelevant.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Sony's Z2 verkar bli bättre än denna lur. Även om jag tycker att Z2 är estetiskt ful och klumpig(S5 är inte bättre). HTC M8(uppföljaren till One) är snygg, men den är också för lik sin föregångare.

Den stora stjärnan på MWV hittills är MediaPad X1. Jag ser det som en tablet huvudsakligen som uppenbarligen också kan ringa. Extremt tunn, sjukt hög nits på skärmen, LTPS-IPS, väldigt lätt. Andas kvalité. Huawei har utvecklas väldigt mycket de senaste åren.

Av Androidlurarna så verkar LG G3 vara den mest lovande hittills.

Permalänk
Medlem

Microsoft, kan ni inte skynda er och få apptillverkare att även släppa appar till WP så man kan köpa en Nokia eller dyl?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

har inte apple patenterat fingeravtrycksläsaren?

Skulle tippa på att det är därför Samsung använder svepfunktionen på sin fingeravtrycksläsare för att komma runt det eventuella patentet som Apple har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Microsoft, kan ni inte skynda er och få apptillverkare att även släppa appar till WP så man kan köpa en Nokia eller dyl?

Jag ser hellre att Nokia sväljer den kostsamma stoltheten och släpper en Android-lur i prestandasegmentet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

för det är den ju inte på xperia Z1? Onödigt tung? Fan det ska va lite vikt i dem och premium material val, det är ingen plastleksak jag vill köpa för 5k.

Nej, den är bedrövlig. Bortsett från upplösning så var Sonys skärmar betydligt bättre när de var Sony Ericsson.
Och "Ska vara lite vikt" "premium val". Där har vi det där ytliga, "höhö, min fjärrkontroll är genuin och kvalitativ för tillverkaren har limmat fast vikter inuti så att den inte känns plastig". Ni prioriterar som bimbos. Varför klaga över att "premiumkänslan" saknas bara för att den inte har samma densitet? Lätt och funktionell är något eftersträvansvärt, men folk vill hellre ha tyngd på bekostnad av funktion.
Om ni föredrar att känna tyngd i handen så visst. Men varför ska det klagas så förbannat på att en tillverkare ger oss valet att kunna välja funktion istället.

Av de stora telefonerna så är det bara S4/S5 och koreanska varianten av G2 som erbjuder all funktion som jag med flera efterfrågar. Och gnällspikar vill ändra på det för att det ska vara "premium". Som när man väljer den sämre bilen med mindre lastutrymme och prestanda för att den "ser snabbare ut".

Skrivet av flyawaynille:

Varför inte utseende och funktion? Bara för att man är teknikentusiast så innebär det inte att man skiter i utseendet på produkter. Att något ser dåligt ut gör inte att det blir tekniskt bättre.

Det har jag inte påstått. Men Alla hyllar Z2 som att den har massa innovation utöver Z1 medan S5 inte har någon innovation alls över S4 som i sin tur bara var en S3 i folks ögon. Jag frågar mig, vad är det med Z2 som gör den så mycket mer innovativ över Z1? Folk kallar S5 innovationslös enbart på grund av den liknar S4 utseendemässigt och har plastskal. Hur kan teknikentusiaster gå i den fällan? "Whoo! Snygg förpackning då är den innovativ!" Samtidigt så leder metall+glas-konstruktionen till att Z2 är obekväm att hålla, kantig, lätt att tappa, landar hårdare och mindre funktion. Utbytbart batteri ser jag som en kvalitetsförsäkring.

Permalänk
Medlem

Ny samsung mobil gör mig glad. iPhone och jag gick inte ihop, alls. Inte ens på 3 försök. Jag och S3 funkar väldigt bra ihop. Men nu har den några år på nacken och jag är sugen på en ny telefon.

GIEF!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv

Gillar Samsung men måste säga att jag är riktigt besviken på denna telefon. Känns som att denna telefon redan finns på marknaden sedan ett halvår tillbaka och funnits att köpa för 3490kr (LG G2). Fingeravtrycksläsare och vattentålighet är i alla fall ingenting jag skulle betala någonting extra för, men kanske är värt 2500kr för någon annan?

Permalänk
Medlem

bara att man kan stoppa dit ett microSD och möjlighet att byta batteri gör att denna är mer intressant än de andra alternativen.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Microsoft, kan ni inte skynda er och få apptillverkare att även släppa appar till WP så man kan köpa en Nokia eller dyl?

Skrivet av Ozzed:

Jag ser hellre att Nokia sväljer den kostsamma stoltheten och släpper en Android-lur i prestandasegmentet.

Nokia X

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikbrann:

IP67

6 - Skyddad mot KRAFTIGA vattenstrålar
7 - Kapslingen begjuts med vattenstråle genom ett munstycke (Ø 12,5 mm) på ett avstånd av 2,5 - 3 meter från
provföremålet. Vattenflödet är 100 l/minut och varaktigheten är 1 min/m2, dock minst 3 minuter.

Källa: http://www.sp.se/sv/index/services/ip/Documents/Grad_av_skydd...

Fast nu är ju 6 i IP67 inte mot vatten, 6'an är skydd mot damm vad jag vet. Jag kan ju ha fel dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nej, den är bedrövlig. Bortsett från upplösning så var Sonys skärmar betydligt bättre när de var Sony Ericsson.
Och "Ska vara lite vikt" "premium val". Där har vi det där ytliga, "höhö, min fjärrkontroll är genuin och kvalitativ för tillverkaren har limmat fast vikter inuti så att den inte känns plastig". Ni prioriterar som bimbos. Varför klaga över att "premiumkänslan" saknas bara för att den inte har samma densitet? Lätt och funktionell är något eftersträvansvärt, men folk vill hellre ha tyngd på bekostnad av funktion.
Om ni föredrar att känna tyngd i handen så visst. Men varför ska det klagas så förbannat på att en tillverkare ger oss valet att kunna välja funktion istället.

Av de stora telefonerna så är det bara S4/S5 och koreanska varianten av G2 som erbjuder all funktion som jag med flera efterfrågar. Och gnällspikar vill ändra på det för att det ska vara "premium". Som när man väljer den sämre bilen med mindre lastutrymme och prestanda för att den "ser snabbare ut".

har sett dig som en respektabel människa på detta forum, men nu tycker jag att du är jävligt negativ, har du ätit ordentligt idag? Xperia Z1 är alltså ofunktionell enligt dig bara för att den har tyngd? Jag prioriterar som en bimbo bara för att jag vill att min telefon känns lika dyr som den faktiskt är? Har jag sagt att jag offrar funktionalitet för materialval? Z1 har allt jag önskar mig av en telefon och steget från Xperia S var jag rädd att det skulle kännas för litet, men oj vad fel jag hade. Har du ens hållt i en Z1 till att börja med? let alone testat en ordentligt? Jag får känslan av att du inte har det för då hade du inte vräkt ur dig allt det där.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Jag kanske borde ha fetmarkerat "prestandasegmentet".

Sedan så verkar de köra med sin egna butik, egna kartappar osv.. Det gillar jag inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Jag själv vill ha mindre batterier & strömsnålare telefoner. Istället för att fylla dem med en massa bloatware som drar en massa batteri & ha maxade processorer (som man egentligen inte behöver) för att klara det.

Så sant, så sant!

Det om något är väl den delen som ligger efter de andra delarna i dagens mobiltelefoner.

Permalänk
Medlem

Ajaj samsung, stor förlust på g.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag kanske borde ha fetmarkerat "prestandasegmentet".

Sedan så verkar de köra med sin egna butik, egna kartappar osv.. Det gillar jag inte.

Den kommer inte till Sverige heller
Nokia X inte till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av jondadoge:

känns ju som en apple ripoff påtanke om Samsung mot Apple kriget

Samsung har kopierat deras laddare och paketering med. Ingen skam det företaget. Fuskar med benchmarks också. Snacka om att man har noll krav på kvalité och innovation om man köper Samsung.

Och S5, en tilll plastig Toys R Us mobil med grejer iPhone gjorde förra året. Haha. Nej tack.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Den kommer inte till Sverige heller
Nokia X inte till Sverige

Verkar logiskt. Varför lansera en produkt på en marknad som saknar potentiella köpare?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Samsung har kopierat deras laddare och paketering med. Ingen skam det företaget. Fuskar med benchmarks också. Snacka om att man har noll krav på kvalité och innovation om man köper Samsung.

Och S5, en tilll plastig Toys R Us mobil med grejer iPhone gjorde förra året. Haha. Nej tack.

Sarkasmen är stor i detta inlägget

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]