Titanfall till PC kräver 48 GB lagringsutrymme

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att skaffa en till SSD till laptoppen snart om spel börjar ta så mycket lagringsutrymme

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Skulle jag ha alla mina spel på SSD:n då hade jag behövt runt 500-1000GB... Skulle jag ha alla program där också så är vi uppe i runt 2000GB. Det blir lite dyrt tyvärr.

Samma problem för mig. Min Spel mapp har redan passerat 1000GB för länge sedan. Men som tur är så kör jag en hybrid disk vilket funkar riktigt bra.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja vad annars har man SSD till?

Jo har man plats så är det ju ett plus har 120 +250gb ssd, men dom räcker inte på långa vägar till alla spel så några ligger ju på mekaniska.
Men känns inte som "spelen" blir snabbare av att ligga på ssd direkt, möjligen snabbare uppstart men är ju inget stort problem.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Herregud, nästa SSD man köper får bli 480GB så att man får plats med ett par spel. 240GB verkar ju inte räcka så långt längre...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Dåliga texturer/modeller = Folk Whinar
Spelet tar plats = Folk Whinar

Folk e aldrig nöjda

Also.(Offtopic) Att säga att Xbones Gpu är svag och inte nämna att Ps4an e lika kass är rätt ignorant.
Båda är lika kassa, även fast Ps4an är nån % snabbare, men det kommer ingen någonsin märka på spel som inte är Exklusiva.
En HDMI kabel från dator till TV och en shysst gamepad är en betydligt smartare investering än en konsoll om man redan har en bra speldator.

Jo fast Titanfall finns ju inte till PS4 intesant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Kass å kass, det är väl relativt, är fortfarande snabbare än vad majoriteten sitter på om man går efter steamsstatestik. Fast är ju kasst om man jämnför mot ett Titan, men hur rimligt är det att pressa in det i en konsol? Tycker att ett 7870 är ganska lagom när det kommer till pris och värmeutveckling för en konsol. Är inte direkt rimligt att trycka in något mycket starkare än det om de inte hade väntant på 20nm.

OT. Tycker det låter förjävla mycket för ett multiplayer-spel och vad jag har sett så har texturerna vart helt ok men inget märkvärdigt och banorna är inte speciellt stora heller för den delen.

Ne, o hade dom det hade den inte kostat lite mycket.
Min poäng är att som Spelmaskin gör sig datorn mycket bättre, och gillar man o sitta i soffan med gamepad är det inte ett hinder att man råkar ha en speldator.

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan få det på disketter, blir bara ca 15400 st.

Permalänk
Medlem

Har funderat på det länge men nu verkar det som att jag blir illa tvungen att köpa mig en större SSD snart. 120 GB räcker då inte så långt har jag kommit fram till.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Själv har man haft en 512GB SSD från Plextor i 1 år nu

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Vad för något är det som tar så mycket plats?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Vad för något är det som tar så mycket plats?

Undrar detsamma .. är det så dåligt kodat att dom behöver så mycket plats för en så pass gammal Spel-motor.?

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja? men vill ju fortfarande att allt ska kunna gå så fort som möjligt, om alla tänker som dig så kommer ju alla maps ladda långsamt för ingen har SSD, logic?

Så om alla har SSD på sina spel så blir allt så mycket bättre

Ge det några år innan SSD är standard gubben. Ideologi utan verklighetsförankring är bara fantasi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

behöver du ha spelen på en SSD då ?

Behöver, nej.
Vill, ja absolut!

Helt enkelt en lyx jag unnar mig precis som popcornen på fredagskvällen.

Permalänk
Medlem

Vem vet kanske nästa DLC följer med

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ligger upplösningen på texturerna på 8192 kanske?
Ser inte hur de har lyckats med detta om de nu inte som det har skrivits tidigare skippat komprimeringen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Kan jämföras med Battlefield 4 som nu ligger på 34,3 GB med två expansioner. Kommer kanske upp i något liknande när alla expansioner är ute.

48 GB svider ordentligt om man har en liten SSD. Men HDD finns ju alltid, dock trevligt med snabba laddningstider.

Korta laddningstider är iaf jätteviktigt i BF4 för att man snabbt ska hinna ta över flaggor i conquest eller få det fordonet man önskar.

Permalänk
Medlem

Även om man ha 100/100 fiber så gick de rätt segt att bara installera/hämta betan, men annars gick de rätt snabbt, dock så testade jag Titanfall i laptopen och ja märkte inte någonting lagg i grafiken eller nånting, så spelet krävs inte mycket av en datorn. De ända jag inte gillade va mus-inställningarna som va långtifrån normalt, man fick dra ner musen för att sikta uppåt än att dra upp musen för att sikta. :/ Och ja hittade inte så man kunde ändra de, men de gick bra ändå tills man lärde sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Detta läns helt fübar texturerna i betan var bland dom sämsta jag upplevt på sina ställen. Och modellerna kändes ganska low poly

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xealo:

Var just därför jag köpte en SSD, för att lagra program och spel på. Jag har 2st 1TB HDD för lagring av film, dokument och musik med mera.

Skrivet av car2ns:

Varför har man annars en SSD? Allt man vill ska utnyttja SSDns underbara snabbhet ska ju ligga på SSDn.

Spel, program och OS. Resten är bara dynga och kan ligga på mekaniska diskar. Filmer, bilder etc.

Skrivet av Commander:

Vem vet kanske nästa DLC följer med

eller så är dlcn med från början och alla får vara med! oh wait i forgott its EA

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

FPS med gamepad? På PC?
Det är ju som att bryta benen på sig själv innan man ska springa maraton.

OBS!
När du har skaffat en gamepad till din PC, behöver du inte slänga ditt tangentbord/mus

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Avstängd

Tycker det är bra att man inte tar några genvägar (hoppas inte de gjort det i alla fall) med lågupplösta texturer och annat. Vi har terabyte på terabyte i lagring och då kan det lika gärna få användas

Permalänk
Medlem

Hade spelet varit snyggt eller väldigt innehållsriks hade jag förstått varför det tog såpass mycket plats. Men det ser lastgammalt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Byggt för Xbox ones svaga GPU så då räcker ett 7år gammalt kort

Jag tycker både Xbox One och PS4 har dålig hårdvara, bara det att Xbone har lite sämre.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

De ända jag inte gillade va mus-inställningarna som va långtifrån normalt, man fick dra ner musen för att sikta uppåt än att dra upp musen för att sikta. :/ Och ja hittade inte så man kunde ändra de, men de gick bra ändå tills man lärde sig.

Var väl det första som hände på tutorial-banan, att man fick frågan om att invertera siktet

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Byggt för Xbox ones svaga GPU så då räcker ett 7år gammalt kort

Om du har provat en Xbox One så borde du veta att den är allt annat än svag.

Skrivet av Hakeemzo:

Jag tycker både Xbox One och PS4 har dålig hårdvara, bara det att Xbone har lite sämre.

Den har väldigt stark hårdvara med tanke på sitt billiga pris. Den kostar ju trots allt knappt 4000kr.

Ska väl även påpekas att även om detta spel släpps till PC så är det 360 och One varianterna de kommer att satsa mest på då det tjänar mer på den sidan. Bättre marginaler och enklare att jobba med då alla har samma hårdvara

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

anlednignar till den stora storleken:
1. enligt vad jag läste så har sony regler som säger att inget installerat får vara komprimerat,dvs utvecklare får inte lägga med mp3 eller ogg filer utan måste ha det där lossless-formatet(eller motsvarande), och dom orkar inte fixa det till pc
2. det motverkar piratsidan - just pga att många har små systemdiskar och kan därför helt enkelt inte ladda ner spelen illegalt. (dom kan ju inte ladda hem spelet legalt heller,men det.. )

personligen så tror jag inte spelen kommer bli sådär superbra som alla verkar tro.
men hype säljer tydligen ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Hur var laddningstiderna i betan ungefär? Känner inte för att lägga det på 120gb SSD precis.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Var väl det första som hände på tutorial-banan, att man fick frågan om att invertera siktet

Ah om de är sant, så måste jag ha varit blind just i det ögonblicket. Ja skyller på att betan va nysläppt hehe

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

What? Ett skämt eller verklighet? Jag har svårt att tro på det.
Kollade just min Battlefield 4 folder på Origin, och den är 41 gig, efter 2st DLC's.

Hur kan Titanfall kräva 48Gb installerat? Jag vill veta vad som är boven i dramat.

EDIT: läste just darknessviking svar. Fortfarande helt otroligt att det ska ta sådan stor plats.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Blir ju ingen märkbar skillnad att lägga multiplayerspelen på ssd om alla ändå får starta samtidigt. hurredurre

Skrivet av car2ns:

Varför har man annars en SSD? Allt man vill ska utnyttja SSDns underbara snabbhet ska ju ligga på SSDn.

Spel, program och OS. Resten är bara dynga och kan ligga på mekaniska diskar. Filmer, bilder etc.