Permalänk
Medlem

AOC E2461FWH

Hej alla, är så att jag är ute efter 2x nya skärmar och kollat lite på den här skärmen (AOC E2461FWH) och undrar om det är något som äger denna då jag har lite problem att hitta info om den t.ex hur är "svärtan?" nuvarande skärmen är rätt kass så tittar jag på film och det är kväll eller liknande i filmen så ser man inte ett dug.

Letar efter en skärm i 23-24 tums storlek med anti-glare, då jag har ett fönster bakom mig och jag kan inte möblera om, bra svärta och färg men just svärtan är viktigaste, prismässigt så får den gärna hålla sig runt vad ovanstående skärm kostar om det är så att den skärmen är helt åt skogen. Spelar inga fps spel så behöver inte en skärm över 60 hz och 2,5 ms etc spelar troligen heller inte något större roll

Permalänk
Medlem

Hejsan, satt precis själv och letade efter recensioner.

Kanske av värde om intresserad för just AOC.

CDON kör en liten kampanj fram till kl 10.00 imorgon på en 23,6" TN Skärm för 799:-

AOC e2470Swhe TN 24"

Permalänk
Medlem

Läste om den också och vad jag har fattat så ska den vara rätt lik den jag syftade, men för 800 kr så spelar det inte så stor roll kanske, så den länken tackar jag mycket för

edit: efter att ha gått igenom en massa sidor, lyckats hitta 2 som skriver att skärmtypen är glossy dvs allt kommer reflekteras i den och det gillas inte

Permalänk
Medlem

Det var ju synd, hade själv lite svårt för hitta några direkta kundutlåtanden på den.
Sen är det väl som de heter...man får enl. vad man är villig att betala.
Blev inget köp här heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Venke:

Det var ju synd, hade själv lite svårt för hitta några direkta kundutlåtanden på den.
Sen är det väl som de heter...man får enl. vad man är villig att betala.
Blev inget köp här heller

Mm, märkt just det att det är väldigt svårt att hitta info om det är glossy eller matt skärmyta,

Permalänk
Medlem

Jag har AOC E2461FWH och skriver just nu detta på den
Hur som helst tycker jag det är en mycket bra skärm. En död pixel men jag hade tur då den hamnade lång uppe i vänstra hörnet.
Helt okej färg för TN, finns en hel del alternativ så du kan ställa om. Ska skaffa två till för eyefinity senare, smala ramen är mycket bra för multiskärm. Har tittat på film och spelat spel, och allt har sett helt okej ut enligt mig.
Rekommenderas.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag har AOC E2461FWH och skriver just nu detta på den
Hur som helst tycker jag det är en mycket bra skärm. En död pixel men jag hade tur då den hamnade lång uppe i vänstra hörnet.
Helt okej färg för TN, finns en hel del alternativ så du kan ställa om. Ska skaffa två till för eyefinity senare, smala ramen är mycket bra för multiskärm. Har tittat på film och spelat spel, och allt har sett helt okej ut enligt mig.
Rekommenderas.

Blir 2 st. såna här och förhoppningsvis inga döda pixlar, det jag läste var att folk gnällde om foten men den gör mig inget då jag inte tänker använda den. Beställt dvi -> hdmi sladd som jag tänkte är bra att ha innan skärmarna kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Blir 2 st. såna här och förhoppningsvis inga döda pixlar, det jag läste var att folk gnällde om foten men den gör mig inget då jag inte tänker använda den. Beställt dvi -> hdmi sladd som jag tänkte är bra att ha innan skärmarna kommer

Foten är helt okej enligt mig. Den är lite svajig om man nuddar skärmen men den svajar aldrig om man har ett stabilt skrivbord (och misshandlar det inte när man torskar i spel hehe).
Vad för väggfäste/bordsfäste ska du skaffa/använda? Själv funderar jag på denna.
http://www.maxfps.se/skarmstativ/47d/ax-bordfaste-ax2200

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Foten är helt okej enligt mig. Den är lite svajig om man nuddar skärmen men den svajar aldrig om man har ett stabilt skrivbord (och misshandlar det inte när man torskar i spel hehe).
Vad för väggfäste/bordsfäste ska du skaffa/använda? Själv funderar jag på denna.
http://www.maxfps.se/skarmstativ/47d/ax-bordfaste-ax2200

Precis det jag använder just nu ^^ och får säga det funkar riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Precis det jag använder just nu ^^ och får säga det funkar riktigt bra

Har själv tre av dessa, och kör Nvidia Surround (3 Skärmar med en 5780x1080 upplösning)
Jag tror personligen inte att du kommer bli missnöjd då jag först sålde en sådan här skärm, men sedan ångrade mig och köpte två till igen. Otroligt bra skärm för priset, och så finns där en massa nyttiga inställningar som gör att du kan anpassa skärmen för film, och en massa annat trevligt.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Avbeställ.

Det finns faktiskt datorskärmar med bra svärta, varför folk rekommenderar dig att köpa något med medioker svärta är lite av ett mysterium.

Titta på de Benqskärmar som det står A-MVA/MVA på paneltyp på.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393&t=20
Finns 24" för 1500 spänn.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Har själv tre av dessa, och kör Nvidia Surround (3 Skärmar med en 5780x1080 upplösning)
Jag tror personligen inte att du kommer bli missnöjd då jag först sålde en sådan här skärm, men sedan ångrade mig och köpte två till igen. Otroligt bra skärm för priset, och så finns där en massa nyttiga inställningar som gör att du kan anpassa skärmen för film, och en massa annat trevligt.

Roligt att höra, kan det vara möjligt med en bild om hur det ser ut när dem sitter ihop, vad jag har läst så ska den har rätt tunn bezel?

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14489646']Avbeställ.

Det finns faktiskt datorskärmar med bra svärta, varför folk rekommenderar dig att köpa något med medioker svärta är lite av ett mysterium.

Titta på de Benqskärmar som det står A-MVA/MVA på paneltyp på.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393&t=20
Finns 24" för 1500 spänn.

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... hittade denna tråden och känns lite mindre bra, ska testa som en person skrev att han kollar film och liknande på tv:n ska testa det och isåfall köra på det för enligt den tråden där så var det rätt mycket negativt skriver, men kanske bara hur jag tolkade det

Permalänk
Medlem

Liten update, köpte AOC skärmarna och suttit vid dem ett tag nu och måste säga att jag är rätt så nöjd, ända som är lite ovant är att den har en kant så allt syns inte hela vägen ut men går att leva med, ändrat brightness till "text (20%)" tycker den är för ljus även där så blir att pilla mer på färgerna, beställde dvi -> hdmi sladdar då jag inte hade adapters och la märke till att mitt grafikkort nu går ner i varv så att säga innan var den fast i 3D läge så 100% hela tiden, trodde jag inte gick när man hade 2 eller fler skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

den har en kant så allt syns inte hela vägen ut

Likadant här. Fixade det med skalningsinställningarna i AMD Catalyst. Köper man skärm med smal ram ska man ju ha smal ram

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Likadant här. Fixade det med skalningsinställningarna i AMD Catalyst. Köper man skärm med smal ram ska man ju ha smal ram

Tror inte jag kan fixa det då det är som det sitter på skärmen en tunn liten list, sen finns det någon plast ram på utsidan av skärmen också och en minimal skruv i botten, går den ramen att ta bort eller?

Har inte hunnit kolla cd skivan man fick med än men hoppas det finns en manual där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Tror inte jag kan fixa det då det är som det sitter på skärmen en tunn liten list, sen finns det någon plast ram på utsidan av skärmen också och en minimal skruv i botten, går den ramen att ta bort eller?

Har inte hunnit kolla cd skivan man fick med än men hoppas det finns en manual där.

Erm, kan man få se en bild hur det ser ut så man kan se vad du menade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Erm, kan man få se en bild hur det ser ut så man kan se vad du menade

http://i438.photobucket.com/albums/qq107/MaeTroX/IMG_0838_zps... ramen, skruven är typ 5 mm lång eller något så

http://i438.photobucket.com/albums/qq107/MaeTroX/IMG_0837_zps... botten

Permalänk
Medlem

Men det är ju själva ramen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Men det är ju själva ramen.

Så långt förstår jag, blev lite förvånad av att se skruven där bara, gissar då också att dem där 2 gummi knopparna som sitter på undersidan bara är där om ska ställa ner skärmen utan foten för att inte repa plasten.