Köpråd för lurar i 1000kr-klassen

Permalänk

Köpråd för lurar i 1000kr-klassen

Hallå där! Har just nu ett par Creative Aurvana Live som jag gillar, men det är dags att uppgradera dom. Jag hamnar helst runt 1000-lappen och då jag pendlar mycket så skulle jag gärna vilja kunna ha dom både on-the-go och hemma vid datorn. Så det är ganska viktigt hur dom ser ut, komforten är också viktig. Jag föredrar lurar med lite mera bas då jag är lite av ett basfreak.

Jag är tacksam för alla förslag jag får.

Bring it on!

EDIT: Glömde skriva att jag vill använda dom främst till musik.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Lurar

Kolla in dem här. Mycket lur för pengarna! http://www.hifiklubben.se/Products/denon-ah-d340-horlur-55772/

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Black TG | Seagate Barracuda 4TB, Samsung 960 Evo 250GB | Corsair Hydro H115i | ASUS Prime Z370-A | be quiet! Straight Power 11 750W | i7 8700K@4.4GHz | Corsair 16GB 2666MHz CL16 Vengeance | MSI RTX 2080 GAMING X TRIO | PS5 SE

Permalänk
Skrivet av swedishcrafter:

Ser intressanta ut, men det är nog inga lurar som jag vill gå runt på stan med. Men tack för förslaget.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett par DH340 som tidigare länkats. Riktigt bra lurar men de känns mer som "innelurar". Materialen är rätt tunna och fina och noll rep-resistenta så jag kan skriva under på ditt antagande.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Skrivet av ronz:

Helt klart ett alternativ, men samma sak där. Ser inte ut vara on-the-go-lurar direkt. Tack för förslaget.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

ATH-M50 lutar det åt nu, synd att man missade CDONs rea då dom låg under tusenlappen. Liten fråga bara: är det rekommenderat att köpa ett lite bättre ljudkort? Har just nu ett Realtek-ljudkort som är inbyggt i mobo.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

ATH-M50 lutar det åt nu, synd att man missade CDONs rea då dom låg under tusenlappen. Liten fråga bara: är det rekommenderat att köpa ett lite bättre ljudkort? Har just nu ett Realtek-ljudkort som är inbyggt i mobo.

De fungerar finfint utan amp.

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk

Jag köpte Bose OE2i för några månader sedan. Tycker de är helt underbara då de dämpar omgivningens ljud rejält även utan aktiv brusredusering. För tusenlappen är de helt klart toppen! Jag upplever ljudet lite varmare än de studiolurar jag har prövat.

Finns även utan mikrofon, leta efter modellen utan "i". Samt som On ear "Bose OE2".
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=924741

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Tejprullen:

Jag köpte Bose OE2i för några månader sedan. Tycker de är helt underbara då de dämpar omgivningens ljud rejält även utan aktiv brusredusering. För tusenlappen är de helt klart toppen! Jag upplever ljudet lite varmare än de studiolurar jag har prövat.

Finns även utan mikrofon, leta efter modellen utan "i". Samt som On ear "Bose OE2".
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=924741

Tack för förslaget, kollade runt lite på recensioner och specifikationer. Det lutar fortfarande åt ATH-M50 men tack för förslaget återigen.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antonlundin:

Hallå där! Har just nu ett par Creative Aurvana Live som jag gillar, men det är dags att uppgradera dom. Jag hamnar helst runt 1000-lappen och då jag pendlar mycket så skulle jag gärna vilja kunna ha dom både on-the-go och hemma vid datorn. Så det är ganska viktigt hur dom ser ut, komforten är också viktig. Jag föredrar lurar med lite mera bas då jag är lite av ett basfreak.

Jag är tacksam för alla förslag jag får.

Bring it on!

EDIT: Glömde skriva att jag vill använda dom främst till musik.

On-the-go är Sennheisers Momentum helt klart ett riktigt bra alternativ om du kan sträcka dig några hundralappar då de är väldigt lättdrivna.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag skulle vilja gå runt med mina M50 på stan. Iaf mitt exemplar har en relativt tung 'spiralsladd'. Inget problem när man sitter framför datorn, men skulle inte vilja ha den dinglande ur fickan.
Jag vet att kabeln kan variera dock, mitt exemplar har 3.5mm kontakt och en vän fick 6.3mm. (Du vill ha 3.5mm om du vill koppla till t.ex. mobiltelefon)

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av anon167336:

On-the-go är Sennheisers Momentum helt klart ett riktigt bra alternativ om du kan sträcka dig några hundralappar då de är väldigt lättdrivna.

En arbetskollega har ett par sådana, så tjuvlyssnade lite i morse, men vart inte speciellt imponerad :/ Vet inte om det var fel på mina öron i morse eller om jag lyssnade för lite. Men jag har utan tvekan tittat på dom, dock lite väl dyra för mig tyvärr.

Skrivet av xinux:

Jag vet inte om jag skulle vilja gå runt med mina M50 på stan. Iaf mitt exemplar har en relativt tung 'spiralsladd'. Inget problem när man sitter framför datorn, men skulle inte vilja ha den dinglande ur fickan.
Jag vet att kabeln kan variera dock, mitt exemplar har 3.5mm kontakt och en vän fick 6.3mm. (Du vill ha 3.5mm om du vill koppla till t.ex. mobiltelefon)

Har kollat på lite fler bilder och som du säger så ser dom lite bulkiga ut, där ser ju Momentum som ginhev nämnde väldigt bra ut till exempel. Så jag letar fortfarande. Det viktigaste är faktiskt inte att ha dom hemma, utan ett par som man ska kunna gå runt på stan med och sitta på tåget med utan att skämmas. Letar just nu all-over-the-place men väldigt tacksam för mera förslag och erat input.

EDIT: Nån som har testat Marshall Major FX?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Jag är väldigt nöjd över mina AKG k67, kostade bara runt 800kr från thomann.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Sony MDR-10RC är har en relativt kraftig bas, isolerar även rätt bra.

Om du vill ha ett par lurar som verkligen låter bra SAMT är attraktiva till utseendet skulle jag spara ihop till ett par B&W lurar ur "P" serien; de är verkligen otroligt trevliga, "tight" ljud, komfortabla samt att de isolerar bra och erbjuder byggkvalitet bortom skyarna. Dessa är de enda, i min åsikt, "kompromisslösa" portabla hörlurarna.

Mvh

EDIT: Ang. Marshall lurarna, jag har lyssnat på dem; de är riktigt snygga, men där slutar de att imponera. Finnes en del åsikter om dem HÄR

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk

Gick in imorse och kollade på nytt på prisjakt och såg att Dustin hade sänkt priset på ATH-M50s, vet att det är en längre sladd, men det känns inte som något större problem. Så jag klippte till så att säga. Förhoppningsvis kan jag använda dom på tåget, annars så får jag ha ett par hörlurar till pendlarturerna och ett till hemmaavnändning, men återigen inget större problem.

Tack så mycket för att ni guidade mig igenom denna djungel, ha d gött!

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650