Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Mantle, Kronos Group

Hej hej.

Har ju varit en hel del snack om att AMD på sikt kan lämna över Mantle till Kronos Group. Det låter ju väldigt lovande, men när tror ni att det kommer ske?

Skulle även uppskatta källa från AMD där de säger det, har inte hittat någon pålitlig källa om uttalandet.

Tack!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte leta upp någon källa, men vad jag kommer ihåg så har de sagt att när mantle är "färdigt", alltså inte längre i beta stadiet, ska de lämna över det. När mantle är färdigt är ju då den stora frågan, och det tror jag ingen vet, men jag gissar 1-2år till. Sen med tanke på utvecklingen senaste tiden bland andra APIer så kanske mantle aldrig blir klart, då det kanske mest gjordes för att tvinga fram en utveckling hos de befintliga.

Permalänk
Medlem

Som tidigast så är det väl Q1 2015 som det skulle hända, dock tror jag knappast att det sker så pass tidigt. Mer sannolikt att det händer runt Q4 2015 till Q1 2016, om det ens händer vilket jag tvivlar. Enda jag hittar som ens är i närheten av en källa är detta.

Citat:

For its part, AMD isn't opposed to addressing some of those political hurdles. Guennadi Riguer said the company is "fairly open to working with other [independent hardware vendors]," and he reiterated that Mantle has been "purposely structured . . . in such a way that it's as clean as possible, as transferable to other vendors as possible." When asked if AMD would be amenable to making Mantle an open API overseen by the Khronos Group—the same folks who look after OpenGL—he replied, "I don't see why not." At this point, Jurjen Katsman chimed in, saying that AMD shouldn't hand Mantle to Khronos right away, because it's "not done."

http://techreport.com/review/25683/delving-deeper-into-amd-ma...

Dold text
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.