Permalänk
Medlem

Speldator

tja på er! tänkte bygga min första spel dator. http://www.inet.se/kundvagn/visa/6640108/2014-04-02 nån som kan va snäll å kolla om dom här sakerna passar ihop kommer bara ha den till å spela på. spelen som kommer spelas är Bf4/Titanfall. min budget ligger på 13 tusen. // Dixol

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ut att passa ihop iaf, men om du ska ha en del spel är det kanske lite lite med enbart SSD:n? Det är väl inte den mest ljuddämpade lådan du valt men verkar vara ett ok rent kylmässigt iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det ser ut att passa ihop iaf, men om du ska ha en del spel är det kanske lite lite med enbart SSD:n? Det är väl inte den mest ljuddämpade lådan du valt men verkar vara ett ok rent kylmässigt iaf.

Okej tack för svaret. kanske byter till fractal design define r4 å slänger in en Hdd till då. kan du rekomendera nån Hdd?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en Seagate 3TB som funkar bra men det finns säkert andra diskar som funkar gott. Du kanske inte vill lägga en tusing på den, så en två TB är kanske att föredra. (Tycker att 1TB är för liten då man med bara lite mer pengar får det dubbla). Jag tycker att du bör välja en 7200 varvare då det kan bli lite segt med de långsammare när det gäller laddning av spel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jag har en Seagate 3TB som funkar bra men det finns säkert andra diskar som funkar gott. Du kanske inte vill lägga en tusing på den, så en två TB är kanske att föredra. (Tycker att 1TB är för liten då man med bara lite mer pengar får det dubbla). Jag tycker att du bör välja en 7200 varvare då det kan bli lite segt med de långsammare när det gäller laddning av spel.

OKej tack så mycket ska kolla runt lite